Noen som brukte kvalmestillende mens dere gikk gravide?

mjaubeibi

Forelsket i forumet
Er jo som sagt gravid igjen, og nå er kvalmen her for fullt... [:'(]
Var gravid for 3-4 år siden og da brukte jeg Postafen og endte opp død baby i uke 20..
Legen mener at det ikke hadde noe med det å gjøre, men blir jo såklart skeptisk [&:] Nå skal det sies at det var masse andre ting som også kan ha vært "grunnen". Men etter obduksjon og fostervannsprøve fant de ut hva som hadde skjedd, men ikke noen sannsynlig årsak.
Jaja, så da jeg ble gravid igjen i fjor valgte jeg å ikke ta noe kvalmestillende. Kastet opp flere ganger for dagen i ca 6 mnd. Men da hadde jeg jo ingen å ta meg av, så da gikk det an å lide seg i gjennom det.
Nå har jeg jo Andrea og det er helt forferdelig å være kvalm og kaste opp samtidig som jeg skal ta meg av henne...
I dag endte det opp med at jeg tok den første Postafen, orket bare ikke mer, men blir jo ganske trøtte av de.
Legen skal skrive ut resept på B vitamin som visstnok skal hjelpe, men det er først om en uke.
Har dere hørt noe om andre eller har dere selv erfaring med kvalmestillende mens man er gravid?
Er så redd det skal gå galt igjen [&:]
 
Ja jeg prøvde også alt da jeg gikk med Andrea. Utenom legemidler.
Akupunktur, sea-bands, forskjellig mat og sånn men ingenting som hjalp [&:]
Det er så pyyyton [:'(]
Skal til legen på onsdag, men vet ikke helt hva han skal gjøre for meg. Han mener Postafen er helt ufarlige.
Nå kjenner jeg at jeg er ca like kvalm med den tabletten jeg tok, den bare hindrer meg fra å brekke meg når jeg løper ut på do og tror jeg skal spy [:'(]

Men takk for svar uansett!
 
Er det din fastlege som sier dette? Er han en vanlig allmenn praktiserende lege? Det er ikke alltid de har så mye peil synes jeg, så jeg tror jeg ville tatt en tlf til sykehuset, en spesialist der av et slag. Jeg hadde ikke en eneste dag med kvalme i svangerskapet, men fy fader det er grusomt å gå kvalm 24/7. Spesielt når du har en liten å ta deg av. Håper du blir bra fort.
 
ORIGINAL: lumina

brukte postafen.. venninna mi brukte afipran [:)]
friske babyer fikk vi!

tips: ta postafen om kvelden før du legger deg. Da er du ikke så kvalm om morgenen når du våkner - og ikke like trøtt heller [:)]


Ok! Godt å høre [:)] Men tar du en om morgenen også? Eller kun den ene om kvelden?
 
ORIGINAL: Skilpadde

Jeg prøvde også alt for å slippe den kvalmen. Tror jeg var ca 4 mnd på vei da jeg tok Postafen første gang. Det var flere leger som sa de var ufarlige. Tror jeg hadde vært ganske skeptisk jeg også om jeg hadde opplevd det samme som deg, men jeg kommer uansett aldri til å ta noen medisiner av noe slag de tre første månedene. Det er vel da risikoen er størst...
Postafen funka i alle fall heller ikke. Tok jeg den om morgenen kasta jeg uansett opp før den rakk å virke, tok jeg den om kvelden var virkningen ute til morgenen. Så jeg gadd ikke bruke de så lenge.
Når jeg hadde gått med kvalmen i 7 mnd fikk jeg resept på noe kvalmestillende som heter Stemetil. De hjalp sååå mye! Det var som en helt ny verden! Jeg hadde som deg heller ingen andre å ta meg av da, så det gikk jo egentlig greit å gå kvalm og kaste opp hver dag. Men når jeg kom til 7.mnd kjente jeg at det begynte å bli tungt og andre ting plaget meg, så jeg fant ut at jeg måtte få kvalmen litt til siden. Stemetil kunne jeg ta inntil 4 tabletter i døgnet, men jeg tok bare 1 tablett når jeg trengte det. Etter jeg begynte på de var jeg kvalm bare annenhver dag (sånn cirka), og straks jeg merket kvalmen sånn at jeg måtte kaste opp så tok jeg en tablett, og virkningen satte inn umiddelbart. Det var så herlig! Det var vel på det tidspunktet jeg begynte å legge på meg...hehe...la vel bare på meg 4 kg eller noe sånt under graviditeten. Gikk mer ned i vekt pga kvalmen i begynnelsen. Effektiv slankekur kan man si...[8D]


Høres akkurat ut som mitt svangerskap med Andrea! Gikk først ned 7-8 kilo, før jeg begynte å legge på meg mot slutten. Men hos meg ble jeg gradvis bedre uten å begynne på noe de par siste mnd.
Men jeg skal jammen meg høre med legen ang Stemetil. Høres jo supert ut at de virker med en gang!
Er nesten 8 uker på vei nå, og må finne en løsning. Enten må min kjære kjøre Andrea til svigers (de jobber ikke) når han går på jobb også kan jeg hente henne når jeg vanligvis blir bedre i 12-13 tiden. Ellers må jeg få noe som kan hjelpe.
Ser jo Andrea blir litt skremt hvis jeg plutselig løper av gårde for å spy og noen ganger rekker jeg det ikke, så må bare ha en pose med meg hvorenn jeg sitter... [:'(]
Også klarer jeg ikke helt underholde henne når jeg er så forferdelig kvalm [&:]

Men tusen takk for tips!

Takk for svar ALLE SAMMEN!! [:)]
 
Back
Topp