Noen som bruker enbrel

Min mor brukte Enbrel sprøyte mot RA, hun hadde gode resultater iallfall. Ikke akkurat psoriasis da[8D]

Jeg brukte det mot leddgikt jeg da. Legen "bestemte" at jeg skulle bruke det. Mange år siden dette da. Slurva sånn med det at jeg bare slutta...

Ok, jeg kjenner noen som har psoriasis i leddene og i tillegg hatt mye på huden, og etter de har begynt på enbrel, så har de ikke mer på huden... Lurer bare på om det er mye "om og men" før en kan få den på resept[8|]

ORIGINAL: murt

Ok, jeg kjenner noen som har psoriasis i leddene og i tillegg hatt mye på huden, og etter de har begynt på enbrel, så har de ikke mer på huden... Lurer bare på om det er mye "om og men" før en kan få den på resept[8|]

For min mor var det ikke så enkelt, for legen var veldig skeptisk mot alt egentlig. Så hun kjempet en stund før hun endelig fikk det.
Så er nok forskjellig fra lege til lege, som med alt annet. Noen er litt mer slepphendt med reseptblokka en andre[8D]

Min bror bruker Decubal sin Intensive krem mot sin psoriasis, funker godt.

ORIGINAL: Pijah

Min bror bruker Decubal sin Intensive krem mot sin psoriasis, funker godt.

Har bare prøvd så ufattelig mange kremer, salver, liniment osv osv mot PS, VIL ha noe som FUNKER får meg... =))))

Sannsynligvis vil en lege starte med å prøve deg ut på methotrexat først, da dette er et rimeligere alternativ. Har ikke hørt om noen som har fått enbrel med en gang. Trodde heller ikke at fastlegen kunne skrive ut dette, man må nok til spesialist.

ORIGINAL: Bymusa

Sannsynligvis vil en lege starte med å prøve deg ut på methotrexat først, da dette er et rimeligere alternativ. Har ikke hørt om noen som har fått enbrel med en gang. Trodde heller ikke at fastlegen kunne skrive ut dette, man må nok til spesialist.

Methotrexat gikk min mor på en god stund, før spesialisten på Betanien Hospital endelig gikk med på Enbrel[:)] Det er vel også en relativt dyr medisin.

Back
Topp