Noen som ønsker/skal ha KS her?

LilleMy86

Elsker forumet
Har dere kommet igang med prosessen? Skal dere inn til samtale, eller får dere evt. bare vite dato?
Skal inn til samtale rett etter oul jeg, kjenner jeg gruer meg. Håper avgjørelsen blir tatt allerede da, hadde jo KS med junior, og da ble det avgjort på første samtale(selv om jeg selv ikke fikk vite det før i uke 32, GRRRR!!) men dette er et annen sykehus, så veldig spendt på hvordan prosessen er det. :)

Jeg kommer til å bli henvist til samtale når jeg har vært på ultralyd. Men vet ikke hva resultatet blir. Så vet ikke om det blir keisersnitt eller ikke. Ble hastekeisersnitt snitt og det må vurderes om det skyltes kun at bekkenet er noe trangt (ble tatt røntgen etterpå) eller om det at hun var noe feilinnstilt var årsaken.

Har dere kommet igang med prosessen? Skal dere inn til samtale, eller får dere evt. bare vite dato?
Skal inn til samtale rett etter oul jeg, kjenner jeg gruer meg. Håper avgjørelsen blir tatt allerede da, hadde jo KS med junior, og da ble det avgjort på første samtale(selv om jeg selv ikke fikk vite det før i uke 32, GRRRR!!) men dette er et annen sykehus, så veldig spendt på hvordan prosessen er det. :)
Hva var årsaken til keisersnitt da og eventuelt nå?

Hva var årsaken til keisersnitt da og eventuelt nå?
Er lav og har veldig smalt bekken. Er derfor veldig redd for komplikasjoner og for at noe skal gå galt med barnet pga det.
Fikk valget mellom å prøve vanlig med lav terskel for KS, eller planlagt KS forrige gang. Valgte planlagt KS og hadde en kjempe fin opplevelse med det. Derfor ønsker jeg planlagt KS også denne gangen. Vet det er enda større sjanse for komplikasjoner når man allerede har hatt et KS, så bekymringene har ikke blitt mindre siden da :( Håper jeg får svar på første samtale.

Ja håper egentlig og på det. sist gang var ikke akkurat noen spesielt trivelig opplevelse og har liksom "ikke troen" på at det skal gå. Men får bare vente å se hva fagfolkene sier.
Føler meg nesten litt feig som ønsker det

Jeg skal ha mitt tredje planlagte keisersnitt, legen min sendte inn et skriv om dette i forbindelse med ultralyd, så vet ikke om vi skal prate litt om det da?
Ved de to andre KS var jeg på samtale med overlege og fikk datoen for KS. Men det var nok senere ut i svangerskapet regner jeg med:)

Jeg ønsker også, men regner med det blir en kamp! Legen skrev det på søknaden om fødeplass. Er innkalt til oul, men ikke til KS-samtale..

Jeg dveler frem og tilbake om jeg skal søke på det eller ikke...

Men siste skrekk historien jeg hørte har skremt meg skikkelig, så nå er jeg veldig usikker.

Er veldig glad for at jeg fikk avtale samme dag som oul, slik at vi får "satt i gang" prosessen allerede da :)

Hvorfor skal man ønske seg KS om ikke noe er galt? Om man kan føde normalt, noe som er best, hvorfor ta KS da? Skjønner de som har smalt bekken og slike gode grunner.. Her på sykehuset kan du glemme å søke om KS bare fordi du er redd eller har lyst på det. Det er større risiko knyttet opp til KS enn vanlig vaginal fødsel, med mindre noe på forhånd skulle tilsi at sjangsen er tilstede for komplikasjoner.. Jeg kunne jo gjerne sluppet å føde siden jeg har gjort det 2 ganger uten noe som helst form for lindring, men det kan jeg bare glemme :p Ikke ville je gjort det likevell, jeg får satse på epidural denne gang:p om det ikke skulle gå i orden så vet keg værtfall at jeg overlever :p hvprdan er det med dere andre som har hatt KS før da? Hvorfor hadde dere det?

dere får unnskylde mine skriveleifer, tlf er ikke det beste å skrive med :)

Hvorfor skal man ønske seg KS om ikke noe er galt? Om man kan føde normalt, noe som er best, hvorfor ta KS da? Skjønner de som har smalt bekken og slike gode grunner.. Her på sykehuset kan du glemme å søke om KS bare fordi du er redd eller har lyst på det. Det er større risiko knyttet opp til KS enn vanlig vaginal fødsel, med mindre noe på forhånd skulle tilsi at sjangsen er tilstede for komplikasjoner.. Jeg kunne jo gjerne sluppet å føde siden jeg har gjort det 2 ganger uten noe som helst form for lindring, men det kan jeg bare glemme :p Ikke ville je gjort det likevell, jeg får satse på epidural denne gang:p om det ikke skulle gå i orden så vet keg værtfall at jeg overlever :p hvprdan er det med dere andre som har hatt KS før da? Hvorfor hadde dere det?
Jeg tror jeg ønsker det (har ikke helt bestemt meg) fordi forrige fødsel rett og slett skremte meg. Den var tøff og det var flere forsøk med sugekopp og endte til slutt med hastekeisersnitt. Etter det var jeg utkjørt etter nesten en gjennomført fødsel og et operasjonssår. Og sår både her og der. Så det er vel litt det at jeg frykter en lignende fødsel som uansett ender i keisersnitt. Da vil jeg helst slippe unna med en av delene. Det er ikke smertene som skremmer meg, de taklet jeg.
Men jeg venter og ser hva fagfolkene sier. Mener de jeg skal være i stand til å føde så regner jeg med at jeg må prøve på det. Tror ikke jeg kommer til å søke om det hvis det ikke er en grunn til at jeg burde ta det. Skal jo tross alt være det beste for både mor og barn å føde naturlig når det går.

Jeg fikk ks med min første pga extrem fødselsangst... Jeg hadde 6spontanaborter på rappen og beskjed fra lege om at jeg ikke kunne bære frem et barn, da jeg bikket 12 uker og videre fremover, skjønte jeg lite om hvorfor babye aldri døde i magen,- og tenkte den døde under fødsel uansett. For jeg skulle jo aldri få barn (var hjernen min innstilt på) jeg hadde sterke angsanfall hver gang det ble snakket om fødsel og det var jo ofte, siden jeg på samtaler på sykehuset ca 14dag på slutten... Det var en lang og tøff prosess med mye pining.... Fikk det heldigvis igjennom i siste liten... Men nr 2 var jeg litt mer rolig forde jeg viste at jeg kunne bære frem et barn og at barnet var friskt og det levde enda! Så jeg hadde ingen fødselsangst lengre ;) (litt spendt og nervøs selvfølgelig, men ikke mer enn vanlig) fødselen gikk veldig fint sist, og denne fangen bare gleder jeg meg til en fantastisk opplevelse :)

Jeg hadde haste ks etter 3 dager med i gangsetting. Gikk 16 dager over å fikk en på 4778 kg.
Så håper jeg får ks denne gangen. Men vill vite snart, er jo super stressa pga er redd jeg får nei.
Hvorfor får man ikke svar med engang??:/

Jeg er meldt opp til mitt tredje og siste KS. Ønsker det og har hatt gode KS opplevelser med begge guttene.
Har ikke blitt innkalt til samtale enda, men håper å få sette dato selv, slik som sist :)

Er lav og har veldig smalt bekken. Er derfor veldig redd for komplikasjoner og for at noe skal gå galt med barnet pga det.
Fikk valget mellom å prøve vanlig med lav terskel for KS, eller planlagt KS forrige gang. Valgte planlagt KS og hadde en kjempe fin opplevelse med det. Derfor ønsker jeg planlagt KS også denne gangen. Vet det er enda større sjanse for komplikasjoner når man allerede har hatt et KS, så bekymringene har ikke blitt mindre siden da :( Håper jeg får svar på første samtale.

Er det en sammenheng mellom høyde og smalt bekken? Jeg er veldig lav selv, og er ganske redd jeg har for smalt bekken til å føde normalt :/ Jeg hadde også valgt planlagt KS dersom jeg var deg i den situasjonen, og håper du får det nå også- uten å måtte "krangle" deg til det :)

Noen som har noen tips til hvordan men kan få vite om man får det eller ikke. Tanken på nei gjør meg super stressa.
Legen min sa det var 90% sjangse for at jeg fikk det før jeg ble gravid. For ville ikke bli det om jeg ikke fikk planlagt ks.

Derfor syntes jeg det er rart jeg skal gå å grue meg, kan de ikke bare si ja eller nei da!, (

Er det en sammenheng mellom høyde og smalt bekken? Jeg er veldig lav selv, og er ganske redd jeg har for smalt bekken til å føde normalt :/ Jeg hadde også valgt planlagt KS dersom jeg var deg i den situasjonen, og håper du får det nå også- uten å måtte "krangle" deg til det :)
Det trenger vel ikke være det, kommer vel an på kroppsfasongen. Hos meg er det ihvertfall det.
Har du snakket med noen om bekymringene dine? :)

Noen som har noen tips til hvordan men kan få vite om man får det eller ikke. Tanken på nei gjør meg super stressa.
Legen min sa det var 90% sjangse for at jeg fikk det før jeg ble gravid. For ville ikke bli det om jeg ikke fikk planlagt ks.

Derfor syntes jeg det er rart jeg skal gå å grue meg, kan de ikke bare si ja eller nei da!, (
Tror de bruker å hale det ut i det lengste i håp om at man skal ombestemme seg. :/
Jeg også snakket med legen om dette før vi sluttet på prevensjon, fikk beskjed om at siden jeg var så lav fikk jeg selv velge om jeg ville ha KS eller prøve vanlig.
Da jeg ble gravid, og skulle til første time fortalte de at det den første legen hadde sagt var bare tull. :(
Ble veldig fortvilet og redd. Ordnet seg heldigvis, og jeg hadde en SUPER opplevelse med planlagt KS :)

Det trenger vel ikke være det, kommer vel an på kroppsfasongen. Hos meg er det ihvertfall det.
Har du snakket med noen om bekymringene dine? :)
Skjønner :) Nei, jeg har ikke snakket med noen om det enda. Tenkte å nevne for jordmor dette med at jeg er redd jeg har smalt bekken når jeg skal til henne. Har hørt litt forskjellige historier om dette med høyde og smakt bekken, men min mor hadde ingen problem med å føde normalt så jeg kommer ikke til å søke om KS uten at noen forteller meg at jeg har smalt bekken og at KS kanskje da er det beste :)

Back
Topp