Noen som å holder på med snus/røykeslutt?

Stinky

Elsker forumet
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Kan vi ha en tråd hvor vi kan støtte hverandre litt? Jeg jobber med å trappe ned snusen, men sliter skikkelig! Jeg er livredd for hele graviditeten og stressa for alt høsten/vinteren har å by på. Jeg skal i gang med en semesteroppgave, en masteroppgave og har 2 jobber ved siden av 100% studie. I tillegg har jeg et barn på under 2 år. Mannen vil at jeg skal slutte, å jeg ønsker og prøve det. Jeg klarte det jo sist jeg var gravid, men da var ikke alt så kaos og stress. Jeg ønsker ikke noe pes og moralpreken for denne tråden, for jeg vet det er egoistisk å fortsette.
Den pågående kvalmen hjelper heldigvis en del på nedtrappingen, men jeg syns likevel det er vanskelig å slutte helt! Noen flere i samme situasjon?

Jeg er på dag 3 uten snus! Trappet kjappt ned når jeg testet positiv. Det som hjalp meg var at jeg ble sykt kvalm og dårlig av snus... Men jeg har veeeeeldig lyst på nikotin...

Er veldig vanskelig å slutte, tenker konstant på hvor lyst jeg har på snus...

Ja, jeg husker den tanken fra sist. Da hadde jeg en snusboks liggende tilgjengelig hele tia, for det gjorde lysten mindre. Nå har jeg frysa full, vurderer å selge nesten alt billig til mamma, å bare ha en boks igjen. Men jeg må trappe ned mer først. Brukte onico helt i starten sist, men den ble jeg skikkelig uvel av. Kanskje jeg må kjøpe det igjen..

Sniker fra mai2019, jeg tok en cold turkey snusslutt dagen jeg fikk positiv i fjor. Det var grusomt og ble regelrett deprimert, men 4 september i år kunne jeg feire et år snusfri.

Sniker fra mai2019, jeg tok en cold turkey snusslutt dagen jeg fikk positiv i fjor. Det var grusomt og ble regelrett deprimert, men 4 september i år kunne jeg feire et år snusfri.

Så flink du er!:D

Sliter med det samme! Klarer heller ikke å tro helt ar jeg er gravid enda, noe som gjør det vanskeligere. føler meg rett og slett drit, men så er jeg ikke helt overbevist om at det er så skadelig som folk og oppslag skal ha det til heller.. 20%snuser i svangerskap, og hadde det vist seg at ett barn hadde fått fatale skader eller død pga snus, hadde det stått i alle aviser.

Men! Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det bedre for alle parter om mor er snusfri. Så jeg prøver å trappe ned til den store gullmedalje, og håper jeg er snusfri ila første trimester :-)

Sliter med det samme! Klarer heller ikke å tro helt ar jeg er gravid enda, noe som gjør det vanskeligere. føler meg rett og slett drit, men så er jeg ikke helt overbevist om at det er så skadelig som folk og oppslag skal ha det til heller.. 20%snuser i svangerskap, og hadde det vist seg at ett barn hadde fått fatale skader eller død pga snus, hadde det stått i alle aviser.

Men! Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det bedre for alle parter om mor er snusfri. Så jeg prøver å trappe ned til den store gullmedalje, og håper jeg er snusfri ila første trimester :)

Sant! Jeg kikka på brosjyra til matportalen å det står det lista opp flere grunner til å slutte, men 90% av punktene har jeg vært innom som nikotinfri, så jeg tror at noe er skremsel, samtidig som det garantert ligger noe i det også. Det er ikke sånn at jeg på død og liv skal tviholde på snusen, for det er jo faktisk ikke bra for meg heller, gravid eller ei. Men håper som deg at jeg er snusfri iløpet av første trimester. Jeg brekker meg hver gang jeg tar ut snusen, å jeg er helt vanvittig kvalm i dag, så det lover foreløpig bra for nedtrappingen i dag :)

Jeg har ingen erfaring med snus, men med røyk. Jeg sluttet å røyke på dagene jeg fikk positive tester med mine to andre barn. Jeg begynte å røyke igjen etter hun første, men begynte aldri igjen etter hun siste i 2013. Men av en merkelig grunn så har jeg alltid hatt en pakke liggende, den ligger innpakket, og gjort det siden 2012 :O På tide å bare kaste den kanskje :P

Min søster røyket i alle sine svangerskap, helt til ungene var ute, ikke så hyggelig å se på, men det var ett valg hun tok, kan liksom ikke tvinge noen til å slutte! Tror det er mange som tror det er så lett, men det er det ikke! Som sagt, alle er ikke like ;) Uansett, så er det vanskelig! Kanskje lettere for noen enn andre! Jeg dømmer ikke ihvertfall! Ønsker dere lykke til, om det blir nedtrapping eller ikke :)

Jeg har ingen erfaring med snus, men med røyk. Jeg sluttet å røyke på dagene jeg fikk positive tester med mine to andre barn. Jeg begynte å røyke igjen etter hun første, men begynte aldri igjen etter hun siste i 2013. Men av en merkelig grunn så har jeg alltid hatt en pakke liggende, den ligger innpakket, og gjort det siden 2012 :O På tide å bare kaste den kanskje :p

Min søster røyket i alle sine svangerskap, helt til ungene var ute, ikke så hyggelig å se på, men det var ett valg hun tok, kan liksom ikke tvinge noen til å slutte! Tror det er mange som tror det er så lett, men det er det ikke! Som sagt, alle er ikke like ;) Uansett, så er det vanskelig! Kanskje lettere for noen enn andre! Jeg dømmer ikke ihvertfall! Ønsker dere lykke til, om det blir nedtrapping eller ikke :)

Jeg skrev som sagt, men jeg fjernet det jeg egentlig skrev, så : men alle er ikke like, og tar ikke like valg :)
Måtte bare nevne det ;)

Jeg har ingen erfaring med snus, men med røyk. Jeg sluttet å røyke på dagene jeg fikk positive tester med mine to andre barn. Jeg begynte å røyke igjen etter hun første, men begynte aldri igjen etter hun siste i 2013. Men av en merkelig grunn så har jeg alltid hatt en pakke liggende, den ligger innpakket, og gjort det siden 2012 :O På tide å bare kaste den kanskje :p

Ligget siden 2012 faktisk... den må virkelig være inntørka:hilarious:
Ja, det er mange som tror det er lett, og mange som opplever det som lett. Men vi glemmer at mennesker er forskjellige og derfor har ulike ressurser til å stå i en sånn situasjon. Jeg vil ikke forsvare nikotin i svangerskapet, men for noen tror jeg det faktisk kan være mer skadelig for fosteret å slutte enn å fortsette men trappe ned. Å slutte kan jo skape stress det også. For min del burde jeg fint klare å slutte, jeg har jo klart det før :D takk for lykkeønskninger :D

Ligget siden 2012 faktisk... den må virkelig være inntørka:hilarious:
Ja, det er mange som tror det er lett, og mange som opplever det som lett. Men vi glemmer at mennesker er forskjellige og derfor har ulike ressurser til å stå i en sånn situasjon. Jeg vil ikke forsvare nikotin i svangerskapet, men for noen tror jeg det faktisk kan være mer skadelig for fosteret å slutte enn å fortsette men trappe ned. Å slutte kan jo skape stress det også. For min del burde jeg fint klare å slutte, jeg har jo klart det før :D takk for lykkeønskninger :D

Men den ligger i plast enda :P Men ja, har tenkt tanken, svir sikkert i halsen den der ;)
Ja, også har du disse flotte legene som stinker røyk som skal preke deg :P
Ja, det er sant, med stress! Ja, du klarer det sikkert, plutselig så :D

Men den ligger i plast enda :p Men ja, har tenkt tanken, svir sikkert i halsen den der ;)
Ja, også har du disse flotte legene som stinker røyk som skal preke deg :p
Ja, det er sant, med stress! Ja, du klarer det sikkert, plutselig så :D

Haha, ja, de legene er de verste! Heldigvis har jeg fått en kjempe flott lege som viser stor forståelse for meg i hele situasjonen min. Flink på å berolige meg er hu også! Hu vet ikke at jeg snuser ennå da, men jeg tenkte å ta det opp på neste time for noen råd :)

Uff, det må være kjipt å være i din situasjon hvor det er så vanskelig å slutte. Jeg har snust i ti år, men slutta på dagen når jeg fikk positiv test! Veldig fornøyd med det! En liiiiiten trøst til deg kan jo være at det rett og slett kun er ille de første dagene. Jeg sleit i 4-5 dager før det føltes ganske ok å ikke snuse. Og jeg snuste mye! Opptil en og en halv boks om dagen! Nå er jeg 23 dager snusfri ☺️

Uff, det må være kjipt å være i din situasjon hvor det er så vanskelig å slutte. Jeg har snust i ti år, men slutta på dagen når jeg fikk positiv test! Veldig fornøyd med det! En liiiiiten trøst til deg kan jo være at det rett og slett kun er ille de første dagene. Jeg sleit i 4-5 dager før det føltes ganske ok å ikke snuse. Og jeg snuste mye! Opptil en og en halv boks om dagen! Nå er jeg 23 dager snusfri ☺️

Så flink du er! Gratulerer :D jeg har klart å slutte før, så bør klare det igjen. Kanskje det faktisk er motivasjon nok i seg selv om vi får positive nyheter på neste ul om halvannen uke :) håper det! Har liksom mista så mange ganger at jeg blir litt motløs. Men får vi gode nyheter, da MÅ jeg bare slutte!

Så flink du er! Gratulerer :D jeg har klart å slutte før, så bør klare det igjen. Kanskje det faktisk er motivasjon nok i seg selv om vi får positive nyheter på neste ul om halvannen uke :) håper det! Har liksom mista så mange ganger at jeg blir litt motløs. Men får vi gode nyheter, da MÅ jeg bare slutte!
Jeg har troa på deg! Både med bebisen og med snusen! Lykke til!

Jeg og prøver å slutte å snuse. Men det er umulig. Klarte ikke å slutte heilt sist heller.... Ej tror nesten det er mer skadelig for fosteret om du blir stressa, går å tenker på det, blir deprimert av å ikke snuse enn å snuse. Men hva vet jeg. Min er frisk å rask, mamma har røyka i alle svangerskapa sine, ingen skade skjedd. Men jeg er ingen ekspert.. og skal såklart prøve så godt jeg kan å trappe ned!! Men tar tid :p

Jeg og prøver å slutte å snuse. Men det er umulig. Klarte ikke å slutte heilt sist heller.... Ej tror nesten det er mer skadelig for fosteret om du blir stressa, går å tenker på det, blir deprimert av å ikke snuse enn å snuse. Men hva vet jeg. Min er frisk å rask, mamma har røyka i alle svangerskapa sine, ingen skade skjedd. Men jeg er ingen ekspert.. og skal såklart prøve så godt jeg kan å trappe ned!! Men tar tid :p

Det er KJEMPE vanskelig! Krysser fingrene for at vi klarer å trappe ned :D

Jeg vaper. Noen som vet om det er farlig for barnet? Må evt kutte ut Nikotinen uansett da. Men vet noen om nikotinfri vaping er farlig?

Jeg vaper. Noen som vet om det er farlig for barnet? Må evt kutte ut Nikotinen uansett da. Men vet noen om nikotinfri vaping er farlig?

Anbefaler deg og lese litt på nyhetene om vaping. Det er flere som har død av det i de siste ukene. Grunnet at lungene fylles opp med varm damp. Sier ikke dette for og skremme deg. :/

Bare les litt her om de siste nyhetsakene. Siste var nettavisen som skrev om det. bare for noen dager siden.

https://www.google.com/search?q=vap...udDkAhXOl4sKHQfmCAIQ_AUIEigC&biw=1301&bih=632

Back
Topp