Noen sm har tips til middag?

Bøllefrøimagen

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Det er tid for fredagskos[:D]
Men vi er så matlei for tida, føler vi spiser det samme hele tiden..
Fredag bruker vi å ha litt sen kosemat, noen tips?

vi ska ha lasagne fra Lasagne-kitet fra dolmio, salat og nan-brød. Håpe det passe i lag, før vi har en sånn pose i skapet som det bare er å blande inn veske og gjær

Bakt fyllt paprika [:D]
Du trenger en paprika pr person. Til fire personer trenger du også:

1pk kjøttdeig
1 hakket løk
Urter og krydder(feks salt/pepper/persille/basilikum/chili)

Fetaost (til to personer holder det med en sånn snackpack med marinert ost, til 4 ville jeg heller kjøpt et glass)
fløte, ca 2 dl
1ss soyasaus

Stek kjøttdeig, løk og krydre det. Ha dette og fetaost i en paprika du har skåret toppen av og rensket ut frøene på. Hell over fløte mixet med soyasaus. Ha evt litt revet ost på toppen og gratiner i ovnen, 200grader i 20min. (kan også skjære paprika i tykke ringer, legge i en ildfast form og ha fyll i hver ring)

Server med pasta eller ris.

ORIGINAL: Stjernejenten

1pk kjøttdeig
1 hakket løk

Fetaost (til to personer holder det med en sånn snackpack med marinert ost, til 4 ville jeg heller kjøpt et glass)
fløte, ca 2 dl
1ss soyasaus

Stek kjøttdeig, løk og krydre det. Ha dette og fetaost i en paprika du har skåret toppen av og rensket ut frøene på. Hell over fløte mixet med soyasaus. Ha evt litt revet ost på toppen og gratiner i ovnen, 200grader i 20min. (kan også skjære paprika i tykke ringer, legge i en ildfast form og ha fyll i hver ring)

Mmmm, det hørtes godt ut[:)]

ORIGINAL: Myfirst

ORIGINAL: Stjernejenten

1pk kjøttdeig
1 hakket løk

fløte, ca 2 dl
1ss soyasaus

Mmmm, det hørtes godt ut[:)]

det er det :) Lurt å bruke litt mer av alt pr pers for det sklir ned ;)

Vi skal ha greske kjøttboller fylt med snøfrisk, stekte poteter, og salat til.. Nammis! [:D]

lasagne og hvitløks baguette?

tips til ekstra god lasange - om du lager hjemmelaget:

tilsett stekt spekeskine og rødvin i sausen - nam nam
istede for norvegia i ostesausen, bruk port salut. DRIT GODT! Lasangen blir så mye bedre, fyldigere smak!

Eller du kan og steke kylling ha i et glass med tikkamasala og fordele mellom lasagneplatene og ha enten baguette til eller nanbrød:D

Det hørtes jo knallgodt ut - elsker tikka!

ORIGINAL: sicret

Eller du kan og steke kylling ha i et glass med tikkamasala og fordele mellom lasagneplatene og ha enten baguette til eller nanbrød:D

Vi skal ha fajitas i dag, med kylling :)

Her blir det noe så enkelt som ferdigpizza [8D] Orker ikke lage noe annet kjenner jeg...

mhmmmmm jeg skulle ønske jeg gadd å gå på butikken for dette fristet [8D]

http://eventyrkroken.blogg.no/mat.html

Er diverse oppskrifter og middagsplaner neddover der[:D]
I dag skal vi ha pitabrød med kylling, tikkamasala, salat, feta ost og creme freche [:D][:D]

Nachos [:D]

Her hadde vi kyllingvinger (krydret og stekt selv) med ris og salat til [:D] Nam!!![:D]

Back
Topp