Noen sjeler som behandles i DK?

Leverihåpet

Gift med forumet
Lurer på hvilken klinikk dere valgte i DK og hva som gjorde at dere valgte nettopp den klinikken?
Hva er prisen der kontra norsk pris?

Vi vuderer å ta neste runde i DK så da er det på sin plass og skaffe så mye info som overhode mulig :)
Takke for at du tok deg tid til å svare :)

Her er en del nettsider hvor du kan finne ganske mye informasjon om priser hvert fall (jeg har ingen erfaring selv). Så må du jo legge til for reise og overnatting om du skal langt avgårde (kopiert fra statusoppdatering og informasjonstråden på toppen her):

PRIVATE IVF KLINIKKER I NORGE

Fertilitetssenteret - Oslo

IVF-klinikken - Oslo

Klinikk Hausken - Haugesund og Bergen

Medicus - Trondheim og Oslo (men da med uttak og innsett i Trondheim)

Spiren Fertilitetsklinikk - Trondheim

IVF KLINIKKER I UTLANDET

Danmark:

Ciconia Fertilitetsklinikken - Århus

Copenhagen Fertility Center - København

Fertilitetsklinikken Trianglen - Hellerup

Maigaard Fertilitetsklinikk - Århus

Nordica IVF Fertilitetsklinikk - København

Stork Klinik - København

Her er en del nettsider hvor du kan finne ganske mye informasjon om priser hvert fall (jeg har ingen erfaring selv). Så må du jo legge til for reise og overnatting om du skal langt avgårde (kopiert fra statusoppdatering og informasjonstråden på toppen her):

PRIVATE IVF KLINIKKER I NORGE

Fertilitetssenteret - Oslo

IVF-klinikken - Oslo

Klinikk Hausken - Haugesund og Bergen

Medicus - Trondheim og Oslo (men da med uttak og innsett i Trondheim)

Spiren Fertilitetsklinikk - Trondheim

IVF KLINIKKER I UTLANDET

Danmark:

Ciconia Fertilitetsklinikken - Århus

Copenhagen Fertility Center - København

Fertilitetsklinikken Trianglen - Hellerup

Maigaard Fertilitetsklinikk - Århus

Nordica IVF Fertilitetsklinikk - København

Stork Klinik - København
Tusen hjertelig takk for raskt svar :)

Tusen hjertelig takk for raskt svar :)

Værsågod! :) Det er noen her inne som har vært/er til behandling privat både i Norge og Danmark, så jeg håper du kan få en del svar fra de som har konkrete erfaringer også. :)

Lurer på hvilken klinikk dere valgte i DK og hva som gjorde at dere valgte nettopp den klinikken?

Vi vuderer å ta neste runde i DK så da er det på sin plass og skaffe så mye info som overhode mulig :)

Vi har vært i Danmark noen runder for inseminering (lesbiske).
Det du må ta høyde for i forhold til pris er at krona er ekstremt svak nå.
Det ble ikke billigere for oss å dra dit pga dette. Litt mer planlagte omstendigheter med IVF kanskje, men uansett så kan man ikke velge den dagen flybilletten er billigst, å det utgjør ganske mye det også.
Stressnivået ble også ganske høyt når vi måtte dra så langt og alt måtte klaffe ifht jobb osv ..

Jeg svarte over her, men etter en titt på prislistene så ser jeg at det absolutt er mye å spare på IVF behandling i Danmark. Så da kan du se bort i fra svaret mitt ang akkurat det :) fly og evt opphold kommer utenom da.

Jeg svarte over her, men etter en titt på prislistene så ser jeg at det absolutt er mye å spare på IVF behandling i Danmark. Så da kan du se bort i fra svaret mitt ang akkurat det :) fly og evt opphold kommer utenom da.
Kan jeg spørre hvilken klinikk dere valgte? Jeg har hørt at Storken er bra, men hva vet jeg? :)

Har sett mange her inne er forøyd med Maigaard.

Var igjennom 3 ICSI på maigaard i Danmark, sinnsykt fornøyd selv om det ikke endte i baby... Dem var såå flinke, koslige og personlige at vi følte oss nesten hjemme der :) svarte på Mail i løpet av en time 24 timer i døgnet mand-sønd så uannsett når man lurte på noe fikk man svar på det raskt :)

Prismessig så kom det nok på samme som 3 forsøk ville gjort i Norge mtp reising og overnatting i tillegg, men var så verdt det mtp oppfølgning og behandling :)

Er helt enig i det *Gracie* skriver over her.

Jeg har hatt forsøk privat og offentlig her hjemme. Helt ok, men kan ikke sammenlignes med Maigaard. Der blir en virkelig tatt vare på. Du har direkte kontakt med gynekologen hele veien noe jeg syns var veldig greit. Her i Norge så kom enn til forskjellige gynekologer hele veien, så det var ingen forholde seg til. Den ene kunne si en ting og den andre en annen ting. Sånn er det IKKE på Maigaard. Eggutaket ser jeg tilbake på som en knallfin opplevelse. Gynekolog John Kirk var flink informere underveis, mens jeg hadde en fantastisk sykepleier ved min side. Jeg rynket ikke på nesen en gang. Så og si helt smertefritt. Etterpå ble jeg lagt i en god seng/stol med varme teppe på magen. Fikk servert knekkebrød og drikke. :)
Det sies at de er kommet lenger i Danmark og tenker annerledes.. Jeg ble satt på andre medisiner i Danmark enn i Norge og jeg har aldri hatt så bra resultat med tanke på antall egg før. Har tidligere fått ut mellom 4-6 egg og max 3 brukendes egg. På Maigaard fikk jeg ut 9 egg hele 5 befruktet egg. 2 inn og 3 på frys. Ble dessverre ikke gravid på fersk forsøket, men har 3 egg igjen på frys. Gleder meg veldig til å ned igjen til de flotte folka og håper gullegget er blant de 3 fryse eggene.

Prismessig som *Gracie* skriver over her også, så ligger det på det samme som i Norge når enn tar med reising og overnatting, men det er absolutt verdt den turen til Maigaard for fantastisk god oppfølging og behandling.

Hadde vi kunne valgt på nytt idag, så hadde helt klart Maigaard vært 1.valget. :)

Bare ta kontakt om det er noe du lurer på :)

Var igjennom 3 ICSI på maigaard i Danmark, sinnsykt fornøyd selv om det ikke endte i baby... Dem var såå flinke, koslige og personlige at vi følte oss nesten hjemme der :) svarte på Mail i løpet av en time 24 timer i døgnet mand-sønd så uannsett når man lurte på noe fikk man svar på det raskt :)

Prismessig så kom det nok på samme som 3 forsøk ville gjort i Norge mtp reising og overnatting i tillegg, men var så verdt det mtp oppfølgning og behandling :)
Så kjekt å vite at en blir ivaretatt :) Det betyr så enormt mye i en slik prosess når det er så sårbart alt og ønske er så stort. Er litt usikker på valget om en skal ta sjansen på utlandet når jeg har hatt et privat forsøk på hausken for noen år siden nå. Hatt en lang pause. Men ble skikkelig ivaretatt der også følte jeg. Så er det noe med det å begynne på nytt på ny klinikk når du på en måte har funnet tonen med de rundt deg der på klinikken om du forstår.

Men jeg trenger også og se på mulighetene rundt meg om evt. det er håp å prøve andre ting i behandlings området som evt Assisted Hatching (AHA).

Er helt enig i det *Gracie* skriver over her.

Jeg har hatt forsøk privat og offentlig her hjemme. Helt ok, men kan ikke sammenlignes med Maigaard. Der blir en virkelig tatt vare på. Du har direkte kontakt med gynekologen hele veien noe jeg syns var veldig greit. Her i Norge så kom enn til forskjellige gynekologer hele veien, så det var ingen forholde seg til. Den ene kunne si en ting og den andre en annen ting. Sånn er det IKKE på Maigaard. Eggutaket ser jeg tilbake på som en knallfin opplevelse. Gynekolog John Kirk var flink informere underveis, mens jeg hadde en fantastisk sykepleier ved min side. Jeg rynket ikke på nesen en gang. Så og si helt smertefritt. Etterpå ble jeg lagt i en god seng/stol med varme teppe på magen. Fikk servert knekkebrød og drikke. :)
Det sies at de er kommet lenger i Danmark og tenker annerledes.. Jeg ble satt på andre medisiner i Danmark enn i Norge og jeg har aldri hatt så bra resultat med tanke på antall egg før. Har tidligere fått ut mellom 4-6 egg og max 3 brukendes egg. På Maigaard fikk jeg ut 9 egg hele 5 befruktet egg. 2 inn og 3 på frys. Ble dessverre ikke gravid på fersk forsøket, men har 3 egg igjen på frys. Gleder meg veldig til å ned igjen til de flotte folka og håper gullegget er blant de 3 fryse eggene.

Prismessig som *Gracie* skriver over her også, så ligger det på det samme som i Norge når enn tar med reising og overnatting, men det er absolutt verdt den turen til Maigaard for fantastisk god oppfølging og behandling.

Hadde vi kunne valgt på nytt idag, så hadde helt klart Maigaard vært 1.valget. :)

Bare ta kontakt om det er noe du lurer på :)
Jeg har heller ikke vært så heldig med egg. Eller 10egg er vel ok, men når en leser og har en venninne som får hauer og lass så er det ikke noe å måle seg med. Har heller ikke hatt helle med meg å fått noen frys. Så vi tenker at kanskje en klinikk uten for Norge kunne være lykken denne gangen. Har dere vær inne på tanken med å prøve hatching?
Når dere reiser til DK og bruker Maigaard hvor er den greieste bosted og benytte?

Jeg har heller ikke vært så heldig med egg. Eller 10egg er vel ok, men når en leser og har en venninne som får hauer og lass så er det ikke noe å måle seg med. Har heller ikke hatt helle med meg å fått noen frys. Så vi tenker at kanskje en klinikk uten for Norge kunne være lykken denne gangen. Har dere vær inne på tanken med å prøve hatching?
Når dere reiser til DK og bruker Maigaard hvor er den greieste bosted og benytte?

Siden jeg har vært gravid 3 av 5 innsett, men mistet i mellom uke 6-9, så anbefalte John på Maigaard legge eggene i et middel som skulle gjøre at enn ikke mistet så fort om jeg ble gravid. Når eggene har ligget i det middelet, så er de ikke egnet til og dyrkes til Blastocyst. Derfor ble det ikke hatching for vår del, for det om jeg skulle ønske fått begge deler. ;)

Maigaard har flere avtaler med hoteller, slik at enn får billigere overnattinger. Her er liste nederst på siden over hoteller. http://www.maigaard.dk/norske-patienter.aspx Vi tok båten fra Larvik til Hirtshals, for så kjøre til Århus. Båten er MYE billigere enn fly.

Var jeg deg, så ville jeg sendt en mail til Maigaard om din prøvehistorie for å høre hva de tenker. Det koster ingenting. :) :)

Det med antall egg trenger ikke å ha så mye å si. Når en får veldig mange egg, er det ofte dårligere kvalitet. Og kvalitet er jo viktigere enn kvantitet ;)

Men som Bethlisa sier, så kan du jo sende de en epost og høre hva de mener.

Lykke til!

Det med antall egg trenger ikke å ha så mye å si. Når en får veldig mange egg, er det ofte dårligere kvalitet. Og kvalitet er jo viktigere enn kvantitet ;)

Men som Bethlisa sier, så kan du jo sende de en epost og høre hva de mener.

Lykke til!

For meg som bare ha fått et par-tre brukendes egg og få egg tidligere forsøk, så betyr faktisk de to-tre brukendes ekstra eggene og flere eggene vi fikk på Maigaard veldig mye. ;) De tenkte annerledes for at jeg skulle få flere egg. Og jeg er sikker på at de vil tenke annerledes for IVFProver84, slik at hun har større sjanse for å få bedre kvalitet på sine egg og t.o.m egg på frys. :)

Last edited by a moderator:
For meg som bare ha fått et par-tre brukendes egg og få egg tidligere forsøk, så betyr faktisk de to-tre brukendes ekstra eggene og flere eggene vi fikk på Maigaard veldig mye. ;) De tenkte annerledes for at jeg skulle få flere egg. Og jeg er sikker på at de vil tenke annerledes for IVFProver84, slik at hun har større sjanse for å få bedre kvalitet på sine egg og t.o.m egg på frys. :)
Siste forsøket var hos Hausken i Haugesund og da hadde jeg embrio glue i tillegg. Men det gikk ikke den gang heller. En evig skuffelse selv om flere anbefalte denne klinikken også. Sån egentlig burde en gitt dem mere enn en sjanse, men den gang var jeg så sliten og nedfor at min situasjon den gang var ikke oppnåelig for flere forsøk. Pluss at jeg mistet min aller nærmeste i familien. Så det har virkelig vært godt med en pause fra alt samtidig tungt å se alle være gravide. Men nå er vi på banen igjen og da føles det litt naturlig og kunne tenke nytt og kanskje at DK ville vært et alternativ. Kanskje jeg skulle sendt en mail til Maigaard og hørt litt med dem.

Og en annet spm. er Maigaard kun mottakelig for privat eller tar de også inn offentlig forsøk?

Last edited:
Siste forsøket var hos Hausken i Haugesund og da hadde jeg embrio glue i tillegg. Men det gikk ikke den gang heller. En evig skuffelse selv om flere anbefalte denne klinikken også. Sån egentlig burde en gitt dem mere enn en sjanse, men den gang var jeg så sliten og nedfor at min situasjon den gang var ikke oppnåelig for flere forsøk. Pluss at jeg mistet min aller nærmeste i familien. Så det har virkelig vært godt med en pause fra alt samtidig tungt å se alle være gravide. Men nå er vi på banen igjen og da føles det litt naturlig og kunne tenke nytt og kanskje at DK ville vært et alternativ. Kanskje jeg skulle sendt en mail til Maigaard og hørt litt med dem.

Og en annet spm. er Maigaard kun mottakelig for privat eller tar de også inn offentlig forsøk?

Aller først vil jeg sende over en stor klem til deg etter alt du har vært gjennom. ❤

Maigaard tar bare privat forsøk så vidt jeg vet, men mener de har god rabatt om du ikke har brukt opp alle offentlige forsøk. Står mer om det på Maigaard sine sider: http://www.maigaard.dk/ Du har ingenting tape på sende de en mail, så det ville jeg gjort. Hold meg gjerne oppdatert. :)

Vi har brukt Ciconia i Århus og kunne ikke vært mer fornøyde!! To forsøk, ene endte i kjemisk, etter andre forsøket er jeg nå 30 uker på vei med en vakker liten gutt :-) Har også tre blastocyster på frys etter siste forsøket. Fantastiske mennesker på klinikken og meget god veiledning og oppfølging underveis.
Anbefales på det sterkeste!!

Lykke til :-)

Vi har brukt Ciconia i Århus og kunne ikke vært mer fornøyde!! To forsøk, ene endte i kjemisk, etter andre forsøket er jeg nå 30 uker på vei med en vakker liten gutt :) Har også tre blastocyster på frys etter siste forsøket. Fantastiske mennesker på klinikken og meget god veiledning og oppfølging underveis.
Anbefales på det sterkeste!!

Lykke til :)
Så kjekt å høre din erfaring fra den klinikken :) Ikke minst gratulere med vesle gutt på vei :) Jeg både gleder og gruer meg. Vi er enda i tenke boksen...

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp