Noen servitører her?

Jeg skal starte opp på fredag. Blir en opplæring da. Gruer meg så sinnsykt! Har vært hjemmeværende i 3 år så det blir veldig skummelt å jobbe igjen!  Noen som kan fortelle litt om det å være servitør? Hva er dine oppgaver ? Tok det deg lang tid å lære meny osv ? Er det veldig hektisk som alle skal ha det til ? lange arbeidsdager?

jeg tror det kommer VELDIG ann på hvor man jobber.

jeg var servitør på en båt før.
tok raskt å lære menyen syns jeg.
jeg tok imot bestillinger, serverte mat (hvis det ikke var buffet da! noe det som oftest var) og drikke, tok inn oppvaska og satte det inn til oppvaskgutta.
og sånn gikk no dagan :P
det var igrunn veldig hektisk for det var veldig mange mennesker på en gang! 400 stk som skal spise iløpet av 2 timer!

så har jeg vært servitør på et hotell. det var det myyyye roligere! der tok folk seg tid til å kose seg. og det gjør man jo som oftest når man er ute å spiser.
vi hadde en stor meny, men var veldig lett å lære. så får man smake litt på det forskjellige og, og da er det enda lettere å lære.

vet ikke om det her hjalp noe jeg :P
lykke til! det kommer nok til å gå veldig bra :)

Gratulerer med ny jobb!
Så kjekt det blir med noe å gjøre - det ER så deilig å dra tilbake til jobb!
(Gleder meg selv, selvom det blir trist med permisjonsslutt!)

Nå jobbet ikke jeg så altfor lenge som servitør da, men den perioden
jeg gjorde det så elsket jeg jobben! De første dagene er nok litt skjelven,
og det kan suse litt i topplokket, men det går fort over! Nå vet ikke jeg
hvor du skal jobbe da, men jeg jobbet på hotellrestaurant med en bred meny.
Tok ikke lang tid før jeg kunne den utenat, og om det er noe du stusser på
så er det jo bare å spørre en av kollegaene dine. Det er utrolig koselig å være servitør,
ihvertfall når du selv føler du gjør en god jobb - da får du gjerne masse ros fra gjestene
og du føler deg helt magisk! Hehe.. Det ER hektisk, men ikke fælt.
Dagene går fort og det er ikke så hektisk at du blir totalt knegått.
På de aller fleste restauranter er det jo litt dødtid, og da får du pustet ut og
dille med koselige ting som f.eks dekke på bord, tenne lys, brette servietter.. ja..
Småplukk!

MASSE LYKKE TIL, jeg håper du vil trives!

hvet dere hva ? nå ble jeg veldig beroliget med det samme! Tusen takk for gode svar:) Jeg har fått jobb på en restaurant. Den er ikke sånn kjempe stor. Det er ofte arrangement der som bryllup ol så da blir det fort 150-200 stykker der. Men da er vi mange servitører.

Skal bli kjempe godt å begynne å jobbe igjen. Jeg tror og det høres ut til at det er ålreit å jobbe som servitør. At dagene går fort er et + ! hehe :)  Skal lese igjennom menyen hver dag så jeg kan den helt.  emoticon

Back
Topp