Noen selgere her?

Linnerla

Forelsket i forumet
Er det noen som kan jobber med telefonsalg eller andre typer oppsøkende salg som kan si litt om det?
Positivt / negativt? Og hva selger du?

Jeg driver med det, har vært telefonselger i 7 år, og trives kjempegodt!

Vi selger blant annet avisa Nationen, bondebladet, vi menn, lokalaviser rundt om i hele landet, og andre magasiner og blader.
Er veldig sjelden vi treffer på noen som er negative, og gjør vi det er det bare å beklage, og legge på. Det er jo enkelte som klikker i vinkel når vi ringer, men det har ikke skjedd mange gangene :)
Synes det bare er positvt, liker jobben min godt.

Vanskelig å svare deg egentlig, kan du ikke bare spørre så kan jeg svare så godt jeg klarer? :)

Bare lurer litt generelt, er på utkikk etter jobb og det er mye salg det går i. Tror jeg kunne fiksa det, men det er jo ofte mye negativt snakk om det å være selger, at det er en utakknemlig jobb osv. Men det tenker jeg kommer helt an på om man er god til å selge eller ikke.

Bare lurer litt generelt, er på utkikk etter jobb og det er mye salg det går i. Tror jeg kunne fiksa det, men det er jo ofte mye negativt snakk om det å være selger, at det er en utakknemlig jobb osv. Men det tenker jeg kommer helt an på om man er god til å selge eller ikke.

Nå er ikke jeg selger selv, og hadde nok ille egnet meg til det heller.
Men jeg tenker at så lenge man er høflig, og respekterer at folk sier nei, så er det sikkert en helt grei jobb.
Har da fått tlf fra selgere som er ganske så udregelige og ikke tar nei for et nei osv, men de som er hyggelige og serviceinnstilte kan jeg godt høre på hva har å si selv om det ofte blir nei der og.

Jeg hatet det, men eg var 18 år og tokk meg nær av alt og alle :p
Jobber i er serviceyrke nå og her har vi mange stamkunder, og de forventer sitt og det kan bli litt slitsomt (jobber på en bingo) Men jeg sier til meg selv at jeg må konsentrere meg om de koselige kundene og overse de få andre som ødelegger, for det er 2% bare, resten er rolige og bare herlige <3

Jobber nå med ei som jobbet med telefonsalg i 5 år og hun stortrivdes :) ble desverre lagt ned, men godt for meg, for hun jobber med oss nå og er en supersnupp <3

Du får egentlig bare prøve og se, og fokusere på de positive, for du kommer alltids over sure og grettene folk uansett yrke ;-P jeg hadde nokk klart det bedre nå enn når jeg var 18.

Bare husk at du vil få din egen telefonstemme, som blir litt flaut når du svarer folk på privaten ;-)

Jeg hatet det, men eg var 18 år og tokk meg nær av alt og alle :p
Jobber i er serviceyrke nå og her har vi mange stamkunder, og de forventer sitt og det kan bli litt slitsomt (jobber på en bingo) Men jeg sier til meg selv at jeg må konsentrere meg om de koselige kundene og overse de få andre som ødelegger, for det er 2% bare, resten er rolige og bare herlige <3

Jobber nå med ei som jobbet med telefonsalg i 5 år og hun stortrivdes :) ble desverre lagt ned, men godt for meg, for hun jobber med oss nå og er en supersnupp <3

Du får egentlig bare prøve og se, og fokusere på de positive, for du kommer alltids over sure og grettene folk uansett yrke ;-P jeg hadde nokk klart det bedre nå enn når jeg var 18.

Bare husk at du vil få din egen telefonstemme, som blir litt flaut når du svarer folk på privaten ;-)

Har jobba i butikk tidligere, så det du nevner her vet jeg alt om allerede.
Det blir også B2B salg, ikke til privatpersoner, hvis det blir aktuelt.

Jeg jobber med salg. Tror det er veldig forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass. For min del synes jeg det blir alt for mye konkurranse. Har morgenmøte hver morgen, hvor man går gjennom salgene fra dagen før og hvis du ikke har gjort det så bra blir du mobbet og hengt ut. Gjør du det dårlig over lenger tid blir du satt over på en annen avdeling/ny stilling som ikke har noe med salg å gjøre.

Hos oss er det verdens beste miljø, vi er bestevenner hele gjengen. Får du ikke salg en dag er det ingen som henger deg ut, alle backer hverandre opp uansett.
Jeg vet om mange salgskontorer vi har fått oppdrag av, som krever så og så mange salg i timen. Får vi ikke det, så.. Neivel, få noen andre til å ta oppdraget:) veldig bra hos oss, altså! Men så er vi de eneste som driver med akkurat det vi gjør :)

Har ikke svar på spørsmålene dine, men ville bare kommentere at det var svært vanskelig å lese nicket ditt:p

Har ikke svar på spørsmålene dine, men ville bare kommentere at det var svært vanskelig å lese nicket ditt:p
Hehe, lite oppfinnsom.. Tasta vilt på tastaturet

Back
Topp