Noen regnskapsmedarbeidere her?

Pallar

Elsker forumet
Er det lett å få jobb?

Jeg er utdannet regnskapsfører (ikke autorisert) og nei, ikke lett å få jobb, med mindre man har arbeidserfaring... værtfall ikke Bergen og omeng slik jeg har erfart værtfall...har man noen år derimot :)

Dette er et felt hvor erfaring veier mye tyngre enn utdanning. Du kan være selvlært med mye erfaring og få jobbtilbudene kastet etter deg, og du kan ha en kjempeutdanning i økonomi og ikke få en eneste jobb. Erfaring er nemlig ofte alfa og omega for å la noen jobbe selvstendig med regnskaper. Uansett hvilken utdanning du har, må du ha store mengder opplæring for å omsette teori til praksis, så de med erfaring blir nok ofte foretrukket, ja.

Og snakker vi type ett-årig utdanning som regnskapsmedarbeider, vil jeg gå så langt som til å si at den er bortimot verdiløs. Dersom man ikke ønsker å gå på skole i mange år, anbefaler jeg heller å ta noen enkeltfag i økonomi på høgskole.

Hva ligger lønnen på ?

Jeg har nemlig fått tilbud om jobb, og aner ikke hva lønnen ligger på. (kommer nok til å takk nei til jobben uansett da jeg ikke har helse til det :( )

Back
Topp