Noen råd?

Emba_Larsen

Forumet er livet
Håkon har begynt å bite andre unger i bhg.. [&o]
Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere saken,
for han gjør jo ikke det hjemme, og ikke er jeg der når det skjer.
Føler meg faktisk litt hjelpesløs her jeg sitter.

De i bhg sier at de har tatt ham med på noe annet istede når han har gjort det,
men føler liksom at han kanskje er for liten til å forstå hvorfor han blir tatt bort fra leken?

Tar i mot råd med takk.[:)]

Uffda..... det er jo ikke noe særlig......
Oliver holdt litt på han også når han var rundt den alderen, han var ikke så ille her hjemme men mest i bh. (var en annen der som begynte og bite først, så tok jo oliver igjen [:o])
men mener de hadde en slags 'time out', mener de satte barna på en stol for seg sjøl,også drev di og forklarte at det er ikke lov, gjør vondt osv....
Plutslig slutta han helt etterhvert....[:)]

men siden han gjør det i bh må jo de ta æffere[8|][:)]

ORIGINAL: BaileysTøsa

Uffda..... det er jo ikke noe særlig......
Oliver holdt litt på han også når han var rundt den alderen, han var ikke så ille her hjemme men mest i bh. (var en annen der som begynte og bite først, så tok jo oliver igjen [:o])
men mener de hadde en slags 'time out', mener de satte barna på en stol for seg sjøl,også drev di og forklarte at det er ikke lov, gjør vondt osv....
Plutslig slutta han helt etterhvert....[:)]

men siden han gjør det i bh må jo de ta æffere[8|][:)]

Ja, det mener jeg og.
Men føler jo at det er mitt ansvar ovenfor de andre barna å ta ansvar.
men jeg får jo ikke gjort så mye herfra uansett[&:]

Tusen takk for at du svarte[:)]

Sander drev litt på med sånt han også i en alderen, gikk fort over. Og i barnehagen ble han da satt til time out, og de forklarte nøye for han hva som var galt.

ORIGINAL: panterinnen

Sander drev litt på med sånt han også i en alderen, gikk fort over. Og i barnehagen ble han da satt til time out, og de forklarte nøye for han hva som var galt.

Skal snakke med de i bhg da, for det virker ikke som det er time out de benytter.
De tar ham på en måte bare bort fra leken, og så får han komme tilbake etterpå.
Men han kan vel ikke skjønne hvorfor stakkars[&o]

Tror det er veldig viktig at de forklarer det for han, at sånt gjør man ikke for da blir de andre barna lei seg og begynner å gråte osv. Også prat litt med han om det hjemme, at det er stygt og at snille barn ikke gjør sånt.
Tror mange barn går gjennom det der med bitinga. Vet om flere i barnehagen til Sander som har drevet med det. Og når han blir satt til time out hver gang han gjør det så lærer han seg fort at det ikke er noe moro å bli tatt bort fra leken og slikt.

ORIGINAL: panterinnen

Tror det er veldig viktig at de forklarer det for han, at sånt gjør man ikke for da blir de andre barna lei seg og begynner å gråte osv. Også prat litt med han om det hjemme, at det er stygt og at snille barn ikke gjør sånt.
Tror mange barn går gjennom det der med bitinga. Vet om flere i barnehagen til Sander som har drevet med det. Og når han blir satt til time out hver gang han gjør det så lærer han seg fort at det ikke er noe moro å bli tatt bort fra leken og slikt.

[:)]
Takker så mye for tipset[:)]
Skal virkelig ta det opp.

Back
Topp