Noen råd?

Sinita79

Blir kjent med forumet
Hei:-) vi har vært prøvere i over 2 år nå, og er på vei retning prøverør. Ettersom vi har 3 felles barn fra før, så får vi ikke det gjennom det offentlige. Derfor spørr jeg dere her inne om litt råd på veien. Bor sentralt i Hedmark så hvor er det best å henvende seg? Hva er priser og fremgangsmåte på dette her? Sikkert mange andre spm også, men litt grønn:-P Har egg som modnes bra osv, men problemet er å gå el. Sperm er bra. Så fortell i vei om råd og alt:-D jeg vil ha baby:-D:-D

Det finnes jo mange fine privatklinikker. Vet ikke om noen i Hedmark, men om du ikke har noe imot å reise til oslo et par ganger ifm forsøk, så kan jeg absolutt anbefale Fertilitetssenteret i Oslo. Vi har gått der og er nå endelig gravide og 10 uker i morgen:D
Vi sendte en mail via nettsiden deres og fikk avtale om samtale uka etter. Så det går fort. Siden sædkvaliteten er god så trenger dere nok bare vanlig ivf og ikke icsi. Husker ikke prisen pr ivf forsøk, men vi kjøpte 3 pak som er 3 icsi for prisen av 2. Og det kostet 60.000. Så kommer medisiner i tillegg. Vanskelig å si pris da det kommer an på hvilke medisiner du får og om det er kort eller lang protokoll. Men vi brukte vel rundt 6000 på medisiner pr. runde. :) Hvis det bare er el. som er problemet, så kan det jo hende de bare inseminerer deg eller noe sånt
Da får du kanskje bare en eggløsningssprøyte:) Men det er det jo bare legen som vet. Det finnes så utrolig mange forskjellige typer behandlinger.

Jeg bor også sentralt i Hedmark. Vi har brukt fertilitetssenteret, og er veldig fornøyde med valget. Så akkurat som Starbucks, så anbefaler jeg dem.

Hvis det "bare" er EL som er problemet, er det jo mulig det holder med pergotime, og/eller inseminering. Ikke vet jeg, men det vet helt sikkert de på fertilitetssenteret :) Vi fikk time under en uke etter at vi ringte, og da gikk det fort til vi var i gang. Hadde ringt dem i morgen og avtalt en forsamtale jeg, så får du mye god informasjon.

Har dere forsøkt andre alternativer som er mye enklere enn "ordentlig" assistert befruktning? Pergotime/Femar samt eggløsningsspøryte er jo enkle hjelpemidler som kan fungerer ypperlig dersom dere ikke har mer omfattende problemer enn at egget ikke slipper. Ellers finnes det en rekke klinikker rundt om i landet og heldigvis har de fleste av oss gode erfaringer med de private vi eventuelt har brukt. Hausken har et godt rykte på seg, men det er jo et godt stykke unna dere. Ellers finnes det jo minst to i Oslo såvidt jeg vet. Det blir smak og behag hvilken man velger, for vi som mennesker er jo også så ulike at vi vil ha ulike preferanser. Dessuten spiller personkjemi en rolle ;). Håper dere kommer dere videre og lykke til!

Back
Topp