Noen offshore-"enker" her?

Plink

Glad i forumet
Er det noen som har en mann som jobber offshore her, og som er borte i 2 eller flere uker i strekk fra deg og barnet/barna? Hvordan har dere tilpasset dere situasjonen? Er det tøft eller deilig de ukene han er borte?.... [8|]

Her går han 2-2 og det er deeeeeiligt! Godt å få han hjem og godt når han drar. Hadde han hatt 8 til 4 jobb så hadde vi gått hverandre på nervene for det fikk vi testet i fjor [:D] Nå får jeg mye hjelp hvis jeg ikke når å hente mini i BHG, trenger pass hvis jeg skal jobber sent, på fotballtrening eller til venner.

ORIGINAL: Cruella DeVil

Nå jobber ikke min offshore da, men laaaaaaaaaaaaangt i nord, og vi bor ganske langt i sør.
Han er borte 2 uker av gangen, er borte på sin andre turnus nå[8D] Enn så lenge fungerer det veldig greit.
Barna tilpasser seg veldig. men de er vant med at far er mye borte fra før. Så vi merker igrunn ikke SÅ stor forskjell.

Har 3 barn, så de har hverandre[:D]

Men er 2 uker mye? Jeg føler det går akkurat for min del.. Men om det blir 3 uker så er lengselen helt forferdelig. Og hvordan påvirker det barna? Dette er jo en mann jeg har lyst til å ha en framtid med og etterhvert har vi kanskje også lyst på barn sammen..Men er dette levelig for barna?

ORIGINAL: Pannekaka

Her går han 2-2 og det er deeeeeiligt! Godt å få han hjem og godt når han drar. Hadde han hatt 8 til 4 jobb så hadde vi gått hverandre på nervene for det fikk vi testet i fjor [:D] Nå får jeg mye hjelp hvis jeg ikke når å hente mini i BHG eller trenger pass når jeg jobber sent, skal på fotballtrening eller til venner.

Hvordan går det med barnet/barna med 2 uker uten pappa?

Funker fint, 2-4 går han! Er travelt når han er ute, men han tar det igjen de 4ukene han er hjemme. Er nok verre for meg, en barna [8D]

ORIGINAL: Plink

ORIGINAL: Pannekaka

Her går han 2-2 og det er deeeeeiligt! Godt å få han hjem og godt når han drar. Hadde han hatt 8 til 4 jobb så hadde vi gått hverandre på nervene for det fikk vi testet i fjor [:D] Nå får jeg mye hjelp hvis jeg ikke når å hente mini i BHG eller trenger pass når jeg jobber sent, skal på fotballtrening eller til venner.

Hvordan går det med barnet/barna med 2 uker uten pappa?

Han er 17 mnd nå og det går helt fint. Samboeren er bonuspappa så OS er hos BF en gang i uken og annenhver helg så han er ikke helt uten når han er borte, men det jeg merker når kjæresten kommer hjem er at OS er veldig dalt etter han i de 2 ukene hjemme.

Er trist den første dagen, men så nyter eg dei 2 fri ukene vekke fra han [:D]
Går fint å være alene med ungene, var litt mer travelt bare når nr2 kom[:)]

ORIGINAL: *sdh*

Funker fint, 2-4 går han! Er travelt når han er ute, men han tar det igjen de 4ukene han er hjemme. Er nok verre for meg, en barna [8D]

[:)]

ORIGINAL: *Marsipanjenta*

mannen jobber 4 uker borte og 4 uker hjemme... Det går fint så lenge jeg ikke er syk... da er det forferdelig!

Trenger alltid noen dager på å omstille meg etter at han har reist... komme inn i mine rutiner igjen...mannen har reist noen år nå, så ungene er vandt med at han er borte.... de reagerer ikke når han reiser, men har en enorm gjensynsglede når han kommer hjem... da er det BARE pappa som gjelder..... 4 uker er veldig lenge... så håper han kan få 2/4 etterhvert... det hadde vært perfekt....

Oj, det hørtes tøft ut... Her er det heldigvis kun 2 uker ute og 4 hjemme. All ære til deg!

Her er det fire uker borte, og fire uker hjemme. Synes kanskje den siste uka går litt tregt, ellers trives vi veldig godt med løsningen. Nå har han jobbet i denne turnusen flere år før vi fikk barn sånn at jeg er vant til å klare meg selv i fire uker. Merker at lillingen på 20 mnd savner pappan litt innimellom, men han prater med han hver dag og ser på bilder av han hver dag [:)]
Jeg er så vant etter så mange år at jeg synes det er godt å være alene i fire uker. Jeg jobber 100 % som lærer, mens lillingen er hos besteforeldrene fram til høsten da han skal i bhg. Jeg har på en måte lært meg å leve et "singelliv" når jeg er alene, gjør absolutt alt selv, men trives med det. Får gjort ting på min egen måte [8D] Når pappan kommer hjem storkoser vi oss, og nyter tiden veldig! [:)]

Min jobber ikke i offshore, men på fiskebåt. Egentlig jobber han 1 mnd på og 1 av, men er de bare ett skift, så da må han være ombord hele tiden mens de fisker. I dag har han vært ute i 4 uker, og blir nok ute mellom 2 og 3 uker til. Synst det er lenge, men sånn er det bare.
Jeg er begynt i 100% stilling, så dager og uker flyr føler jeg.

Min mann har jobbet på båt av ett eller annet slag, i 8 år, og jeg synst det er veldig greit. Kunne tenke meg å vite nøyaktig hvilken dag/dato han kommer hjem og må reise, for da har vi noe å telle ned til, men det går ikke.

Vi har tre barn, så er jo en del arbeid. De to eldste går på skole, så må jo hjelpe de med lekser og sånnt når jeg kommer hjem fra jobb. De skal egentlig begynne med leksene sine før jeg kommer hjem da, men er ikke alltid de har gjort så mye[&:]

Jeg liker det sånn som vi har det, og kunne ikke tenkt meg at mannen gikk tilbake til å jobbe på land. Er så greit den mnd han er hjemme, for jeg kan bare gå ut dørene om morgenen uten å tenke så mye på andre enn meg selv, komme hjem til middag og to som er ferdig med leksene. men det er godt å savne hverandre også, og jeg bruker ikke så lang tid på å komme meg inn i mine rutiner.

Synest det er deiligt til tider når han reiser i nordsjøen,men er innmari godt å få han hjem igjen også[:)][:)]

ORIGINAL: Caffe Mocca

Synest det er deiligt til tider når han reiser i nordsjøen,men er innmari godt å få han hjem igjen også[:)][:)]

Det er sånn jeg tror det vil bli for oss også [:)] Siden jeg var alenemamma når jeg traff han så er jeg jo vandt til å klare meg alene. Men guri hvor avhengig jeg blir av han de ukene han er her! Og så er det aldri gøy når han drar, men vi vet jo at det er sånn det er og må bli...

Back
Topp