Noen norske her som er gift med en muslim?

LillaBobler

Betatt av forumet
har en del spørsmål svar meg gjerne på pm om du/dere vil.

hadde dere sex før dere ble gift?
hvis ja, bryr han/hun seg ikke om religionen sin da eller lever han/hun som en normann?

sitter her som ett spørsmålstegn nå[:o]
jeg er sammen med en muslimsk gutt, vi holdt på i 2 år rota rundt, så ble vi sammen for over ett år siden å jeg har aldri hatt det bedre, han er den snilleste og frekkeste jeg vet om på en gang[:)] rett å slett verden beste, men nå kommer det jeg ikke skjønner noe av, i tiden vi har holdtpå/værtsammen har vi så klart hatt sex han har til å med prøvd å få barn en stund, men så la vi det på hylla begrunna familien hans å han burde være gift først[;)] helt okei for meg det.

men her for en ukes tid siden døde ei lita jente på 7 mnd i familien hans[:(] utrolig trist men hun var syk.
så kom dagen hun skulle begraves å kjærsten min ringte meg å spurte om det var greit for meg at han ble med å hentet den kurdiske presten, jeg sa ja så klart vi kan heller møtes senere i kveld sa jeg (noe jeg ANGRER SÅÅÅ MYE på nå) skulel bedt han komme hit i stede[:-]

han hadde sitti å snakket med presten i bilen å spurt om alt mulig som har med meg å han å gjøre, om det var greit at han giftet seg med norsk jente som har barn fra før og masse annet. presten hadde faktisk svart dette her:
ja det er ikke noe problem å gifte seg med en norsk jente som har barn fra før, men du må tenke på hvor mange hun har hatt før deg å du må tenke på at hun er oppvokst i en annen kultur enn deg så du kan ikke nekte henne å gå på diskotek, ikke nekt henne å drikke, ikke nekt henne å ha gutte venner, ikke nekt henne å gi klem til en gutt. så fortalte han masse mer som jeg ikke orker å skrive.

da han kom hjem til meg fikk jeg høre alt, han sier jeg må dusje å si noe på språket hans så jeg blir rein[8|] liksom vaske bort alt det dårlige å gærne jeg har gjort å etter det kan jeg ikke ta på fetterne mine en gang[:-] eller gutter under 13 om jeg ikke husker feil.
så kom det jeg ikke likte å høre[:-] han har bestemt seg for ikke å ha sex før han er gift med meg sier han[:-][:-][:-][:-]

vi har jo hatt det i 3-4 år alt[:o] jeg forstår han å respekterer det, men jeg føler meg så såra, føler at han ikke vil ha meg lenger, sånne ting. vi har snakket mye om det i dag å på ett tidspungt sa både jeg å han at dette går ikke vi kan ikke være sammen[:-] tenk å være så avhening av sex a[&:][&:] men jeg vil prøve å se åssen det går, herregud jeg har ikke noe problem å holde meg, men åhh savner han sååå sinnsykt kommer til å føle meg loney ingen som ligger naken inntil meg å koser meg[:(][:(]

men igjen så elsker jeg han så sinnsykt mye.

men en ting jeg ikke skjønte var da jeg spurte hva hvis faren din sier nei til at vi skal gifte oss, da sa han at da tar jeg bilen eller fly langt vekk så gifter vi oss for det[:)][:)] jeg trodde familien var så viktig jeg da, men tydlivis ikke her går det på religion plutselig å fuck pappa liksom.

Choni [:D]

ja han er kurder[:D]

what for å bli muslim[8D] han sa til meg at jeg måtte dusje å si det for å bli rein bare, haha han vet sikkert ikke hva han snakker om en gang han tenker jeg [8D]

han sa jeg ikke måtte bli muslim hvis jeg ikke ville, jeg verken vil eller vil ikke, jeg er jo kristen men kan ikke si jeg tror noe på alt det der heller om du skjønner.

ja han imamen eller mulla som han kalte presten åpnet nok øynene hans, det er det han sier selv også.[:)]

synes bare det er så vanskelig, fikk det plutselig slengt i tryne, men jeg skal klare å holde ut vel her jeg sitter nå er det ikke noe problem, men så fort vi er i nærheten av hverandre begynner jeg å tenke...

jeg bor ikke så langt unna oslo, det er ikke noe problem for meg å stikke inn til oslo, det hadde vært koselig[:)]

som jeg sa til han jeg trenger å høre det fra andre også ikke bare deg hehe han forsto jo det[:)]

ja det ordner seg nok[:D][:D] det kom bare så plutselig på meg.

nå ble jeg nervøs her[8D] om jeg er den du tror?[8D] nå går tankene i hundre kjenner vi hverandre eller hva tenker du på ?[8D]

hihihi okei, jeg pmer deg om jeg lurer på noe[:D][:D]
tusen takk for svar, du roa mæ ne non hakk ja[8D] sov godt

eller får vel si shaw shad [:D]

Jeg er norsk og gift med en muslim.

Men jeg var muslim da jeg ble gift da, så jeg er vel neppe i målgruppen din sånnsett [8D]

Jeg er gift med en muslim.Da vi gifta oss måtte jeg og gjennom en sånn renselses dusj. Men den har ingenting med konvertering å gjøre.Man vasker seg 3 ganger på alle plasser osv...

Heldigvis er ikke min mann så praktiserende.Tenk deg godt om iallefall.Det er ikke bare bare å blande kultur.Ikke alltid like enkelt dette.

Men ønsker deg masse lykke til og håper det går bra uansett hva som skjer[:)]

Om det går bra eller ikke, handler om innstillinger. Å si det du gjør, Hatice, når du sier at "heldigvis er ikke mannen min så praktiserende", er for meg ganske respektløst. Hva gjør du den dagen han vil bli praktiserende da? Som Arianne sier, kommunikasjon er noe av det viktigeste, ja, det er det, men også respekt begge veier. Den ene må tåle at den andre sier at "jeg vil ikke at barna skal spise svin" eller "jeg vil ikke at gutten skal omskjæres", så lenge det ikke går på det som er obligatorisk i den andres tro.

For eksempel å tvinge igjennom en dåp, eller nekte den andre å be eller faste, blir helt feil. Og å tiljuble at noen ikke er praktiserende, høres så feil ut for meg, jeg synes så synd på den personen som blir holdt tilbake, og må "bli norsk"... Har sett det mange ganger med brødre av ulik opprinnelse... Og så de som strever så hardt for å "bli norske" at de bikker helt rundt, det er jo bare patetisk.

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

Mine varsellamper lyste når jeg leste dette:

presten hadde faktisk svart dette her:
ja det er ikke noe problem å gifte seg med en norsk jente som har barn fra før, men du må tenke på hvor mange hun har hatt før deg å du må tenke på at hun er oppvokst i en annen kultur enn deg så du kan ikke nekte henne å gå på diskotek, ikke nekt henne å drikke, ikke nekt henne å ha gutte venner, ikke nekt henne å gi klem til en gutt. så fortalte han masse mer som jeg ikke orker å skrive.

For dem er du uren...
Det livet du har levd er urent.
Barnet/barna du har er et resultat av det "dårlige" livet du har hatt...

Du skal jo ikke kunne ta på mannlige venner/slektinger etter at du har "dusjet" og blitt "ren"
Ser du ikke hvor undertrykkende det er?

Men du er mer opptatt av at han ikke vil ha sex lenger...[>:]

Jeg syns du skal tenke over hva slags liv du er villig til å "tilby" dine/ditt barn.
Du og barnet/barna vil aldri bli rene nok...

Eh, nå tror jeg du må roe ned noen hakk. Det ER faktisk ikke helt sånn! Bare for at en muslim sier noe, så skal det være islam liksom? Tssssh.

Nå er jeg i usedvanlig dårlig humør fra før, pga smerter, men jeg tror jeg tilter.

Han elske dæg, d e tydeli. Samtidi så villa han forsikker sæg om at d ikke bli nå "problem" dersom dåkk gifte dåkk. Æg syns imamen sitt svar t kjærestn din va ganske bra æg. At han må husk at dåkk e fra 2 forskjellie kultura, å at han ikke må la sin kulturs syn ta overhånd, fordi du nettopp e fra en anna kultur.

Dersom han ikke vil ha sex mer før dåkk gifte dåkk, så må du respekter d. Å han si jo at han vil gift sæg me dæg, så da sjer du jo at han sjer for sæg framtia si me dæg. Vettitj koss muslima e me tanke på skilsmisse æg, men som æg har hørt så e d vel en uting (i mangel på bedre ord.) Så da vil han jo ha dæg restn av live.

Å d at han vil alt ka vær "rett" ifølge sin islamske tro, tyde vel på at han vil forsikker sæg om at dåkk får et godt liv sammen, både no å etter døden. Å d syns æg e utroli fint gjort av han.

Du får tenk litt over d, men virke som om du har foinne dæg en fin fyr ihvertfall [;)]

ORIGINAL: Beckymams
Vettitj koss muslima e me tanke på skilsmisse æg, men som æg har hørt så e d vel en uting (i mangel på bedre ord.) Så da vil han jo ha dæg restn av live.

Det er fullstendig lov for muslimer å skille seg. Det eneste er at man kan ikke skille seg fra den samme personen mer enn tre ganger, etter den tredje gangen, er det ugjenkallellig slutt, og man har ingen vei tilbake, med mindre ikke kona har vært gift med en annen i mellomtiden, så kan man ta hverandre tilbake. Dette er fordi at man ikke skal leke med skilsmisse. Og fordi man har tre måneder betenkningstid etter skillsmissen første og andre gangen, bare tredje gangen så har man ikke den tiden, da er det en ventetid på tre måneder for å forsikre seg om at man ikke er gravid. Er kona gravid, er ventetiden fram til fødselen. Dette er fordi det er mannens oppgave å forsørge kona som før, i ventetiden, og man må forsørge kona fram til babyen erfødt.

Om det derimot er kvinnen som får skillsmissen innvilget, eller tar intiniativet til skillsmissen, er det derimot ugjenkallelig fra første stund, og man har en måneds ventetid etterpå hvor man ikke kan gifte seg på nytt.

Man skal forsøke alt før man skiller seg, og det skal megles og hele pakken, MEN det er fullstendig lovlig.

mamma og pappa var gift, å han er muslim.

tror nokk de hadde sex før ekteskap ja.. (men jeg vet jo aldri for sikkert) HAHA [:'(]

Helt ærlig så hadde ikke jeg klart å vært sammen med en som skulle ha meg til å dusje for å "fjerne" gammle spor osv.. Fortid er fortid.. Du har barn så det er viktig å tenke på de også, de blir forvirret når 2 forskjellige relgioner bor under samme hus, blir mye å forholde seg til.. Kansje dette er et tegn for at du bør ta et valg i livet.. Ofte når de blir introdisert i kulturen sin igjen så kan de ofte bli fantatiske, det har skjedd mange ganger og jeg er ikke ute etter å sverte han eller andre, men hva er riktig for deg, du og barna er di viktigste her...

haha. må le,, DIDO...

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Hehehe.

Det irriterer meg noe voldsomt når mennesker som faktisk ikke ER muslimer, eller har hatt noe med muslimer å gjøre omtrent, skal framstå som rene muftier og tolke ting hit og dit i øst og vest og utgi fatwaer på vegne av islam... Jeg kjenner jeg blir helt overgitt.

ORIGINAL: *Meya*

Hehehe.

Det irriterer meg noe voldsomt når mennesker som faktisk ikke ER muslimer, eller har hatt noe med muslimer å gjøre omtrent, skal framstå som rene muftier og tolke ting hit og dit i øst og vest og utgi fatwaer på vegne av islam... Jeg kjenner jeg blir helt overgitt.

I know[:-]
Men jeg gidder ikke irritere meg. Jeg gidder heller ikke å prøve å forklare lenger, i de aller fleste tilfeller er det visst helt nytteløst[8D] Jeg vurderer ordlyden da såklart; noen er interesserte - andre er bare forutintatte, og ingenting man sier vil hjelpe.[8|]

Har vært sammen en muslim jeg og han var veldig norsk, men uansett så blir forskjellen stor..

ORIGINAL: Lolodi

Skal han dusje og, eller? Han har sikkert noen svin på skogen han også... men det gjør kanskje ingenting?

Og det med å ikke ha sex før ekteskapet er jo for seint, så hvorfor plutselig stoppe nå? Det blir jo bare patetisk spør du meg...

Det synes jeg var et godt spm, men det virker ikke på meg at de rigide lovene gjelder for menna, men nå bare synser jeg. Han burde
definitvt også dusje, han har jo hatt sex før ekteskap han også.

Hehehe.

Det gjør jo du også det når noen diskuterer noe innen kristendommen.. Da skal liksom du vite alt.. Jada..

Hvis du ikke er komfortabel med å følge hans retningslinjer, og han ikke er komfortabel med å følge dine/deres felles plutselig nå etter 3-4 år, så vil det etter all logikk tilsi at den normen dere har kjørt i forholdet frem til nå er den som må gjelde, altså slik dere har hatt det hittils. Uansett religion og kultur kan man ikke bare plutselig 3 år inn i et forhold begynne å gjøre drastiske forandringer som omhandler hva partneren skal / ikke skal få lov til, det har ingen rett til uansett religion.

Eneste grunnlag for å gjøre noe slikt må være at du velvitende før forholdet/i begynnelsen av forholdet har akseptert å leve under slike regler/normer. Man kan ikke ta 3 år av livet til et annet menneske, få det mennesket til å investere alle sine følelser, energi og tid basert på ett sett med normer/krav til forholdet for så å forandre disse til det stikk motsatte over natta.

Igjen - hadde dette vært informert om når/før dere ble sammen og du hadde akseptert det da, så hadde saken vært en helt annet, for da hadde du fått et ærlig valg før du investerte kjærlighet/tid/energi på den personen. Nå derimot er det for sent å komme med dette. Han må enten finne seg i at normene dere har hatt til nå er grunnlaget / fundamentet forholdet er bygget på, eller så burde dere bryte forholdet.

Du viser jo tydelig at du ikke er tilfreds med disse normene, og da burde du ikke selge sjelen din i et forsøk på å være en du ikke er i et desperat forsøk på å beholde den personen du elsker. Hadde den personen virkelig elsket deg og respektert deg så ville han aldri ha gitt deg dette ultimatumet nå etter 3-4 år, og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal tviholde på en person som setter noe annet over deg nå plutselig. Skal jeg gjette 100% vilt her, så kunne han sikkert fortsatt som dere har gjort hittills resten av livet, men han får nå antageligvis press fra familien, noe han ikke vil/tør/klarer å stå i mot.

Hadde det vært meg, hadde jeg nokk tenkt meg nøye igjennom!
syns ikke det er helt rett jeg da, at plutselig etter flere år med sex, skal det forbys?
Jeg hadde ikke tatt den dusjen, faktisk... for jeg mener fortid hører til fortid jeg da.. det er fortsatt gjort!
han har jo levd med det så lenge, så hvorfor pluttselig slutte?

nei, hadde det vært meg, hadde han måtte respektert min fortid. og jeg hanns. men det er mitt syn da

Så hvis jeg ser en trikkekonduktør som ørefiker en 10-åring fordi han sniker på trikken, tar han hardt og holder han nede, så burde ikke jeg uttale meg fordi "ikke forstår noen ting / er utenforstående" i og med at jeg >
A: Ikke er en trikkekonduktør, eller
B: Ikke er en 10-åring ?

Det som irriterer meg er at religiøse tror at verden skal bare sitte på sidelinjen / holde seg unna og la dem få holde på som dem vil under påskudd om at "de ikke forstår". Når det går på å begrense et annet menneskes grunnleggende rettigheter og dets bevegelsesfrihet ned til det punktet at man ikke en gang får lov til å gi sin egen fetter en klem/kos, så har faktisk resten av verden noe å si på lik linje som alle andre har noe å si hvis de seg f.eks foreldre gi ungen sin ørefik og da kan evt. kontake barnevernet.

Dette gjelder uansett religionstype, og gjelder også uavhengig av religion/ikke religion/kultur/ikke kultur, men det er nå slik at det skjer langt oftere innen religion enn utenfor i sekulære samfunn.

Back
Topp