Noen med tips mot kramper i ben og armer?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Krampene i bena og armene hr tatt seg kraftig opp de siste 3 ukene. Noen andre som også er plaget med dette? Nå er nattesøvnen nesten ikke-eksisterende, og krampene forsvinner kun i korte stunder om dagen. Har restless legs fra før av, men nå er de gått helt av hengslene :p Noen tips for å lindre disse plagene?

Krampene i bena og armene hr tatt seg kraftig opp de siste 3 ukene. Noen andre som også er plaget med dette? Nå er nattesøvnen nesten ikke-eksisterende, og krampene forsvinner kun i korte stunder om dagen. Har restless legs fra før av, men nå er de gått helt av hengslene :p Noen tips for å lindre disse plagene?

Magnesiumtabletter skal hjelpe på, kramper kommer som regel av mangel på magnesium.. Kanskje du kan forhøre deg med legen din om det er ok å ta? Jeg er også plaget en del med restless legs, men heldigvis forekommer det bare (bank i bordet) når jeg ligger på sofaen og ikke når jeg skal legge med for natten. Men ja, det er sykt slitsomt å ha så urolige ben! Samboer bare ler av meg, han kan ikke fatte at det er mulig å ha noe som heter "restless legs", haha :)

Jeg har resstless legs og nå når jeg er gravid er det jo 10 gabger verre :( jeg spiser en banan før leggetid og 4 magnesiumtabletter 1 time før leggetid og to runder i trappa. Om det ikke funker må jeg opp å gå om natta.... Trøtt. No

Huff, restless legs her og. Ufattelig irriterende! Eneste jeg har hørt som kan hjelpe er magnesium som nevnt over. Ellers hjelper det om samboer masserer de hardt. Men det er jo verre å få til midt på natten:P Er værst på kveldene her...

Jeg bruker magnesium og det hjelper masse☺

Har slitt med urolige ben på slutten av tidligere svangerskap. Nå merker jeg at jeg blir urolig i hele kroppen på kveldstid av og til.. Så da blir det vel magnesium tilskudd tenker jeg. Har hjulpet meg før hvertfall :)

magnesium har ikke hjulpet tidligere, men får ta å høre neste gang hos legen om vi bør prøve på nytt, eller bare vente til etter graviditet for en annen medisin. fryktelig irriterende. Eneste nettene jeg får sove er om jeg rett og slett sovner av utmattelse. Så fire fem dager med søvnløshet resulterer heldigvis i en litt bedre natt deretter :p Nesten godt å høre at jeg er langt ifra den eneste som har voldsomt med irritasjon :p er jo så vondt til tider at en vil spy.

Back
Topp