Noen med tidligere prematur fødsel/andre komplikasjoner og som er gravid igjen?

Mariatrond

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hei og hopp :)
Gravid med nr. 2 og er veldig spent på dette svangerskapet da forrige sv.skap var så skummelt. Dog er jeg superpositiv og får kjempegod oppfølging.

Snuppelura mi blir straks 3 år. Hun er virkelig en fighter og hedigvis frisk og fin <3
Jeg var gravid med enegga tvillinger sist. Fikk noe som heter tvilling tvilling tranfusjonsnsyndrom i morkaka, og måtte hasteoperere morkaka i Hamburg i uke 21. Uke 23 døde den ene jenta våres pga komplikasjoner etter operasjon. Snuppelure og lille engel kom i uke 30. Snuppelure var knappe kiloen. VAr på St.Olavs i 8 uker før hjemreise. Dette svangerskapet var nesten bare sykehus etter uke 21. Masse kynnere, og rier som ble stoppet i uke 28.

Nå er jeg 1) livredd for å få enegga tvillinger (TTTS rammer kun enegga), og 2) redd for å få så tidlig igjen.

Lurer på om noen flere er i ca samme båt :happy:

Last edited:
Utrolig trist og lese om tvillingene dine :( Lyset er at du har iallefall 1 frisk og nydelig jente <3 Men så klart, man er jo alltid ett barn for lite.

Når det er sagt roper jeg ett stort HURRA for at dere er gravide igjen :Heartred:Heartred For en spennende tid vi går i møte, men jeg forstår virkelig dine bekymringer. Jeg har ikke opplevd noe slikt, men er sikker på at denne gangen kommer det til og gå bra med lille i magen :Heartblue Gleder meg iallefall til og følge deg :)

Tusen takk ❤️

Vi går ei spennende tid i møte ja Hurra for oss❤️

Å så trist å lese :( jeg har ikke født for tidlig selv så jeg vet desverre ikke:(.
Men det er godt du får god oppfølging å jeg er ganske sikker på st dette går bra :D du fikk jo tidlig pga sykdom. Så denne gangen skjer det nok ikke :)
Klem

Takk for fine ord❤️ Jeg er konisert så har forkorta livmorhals. Usikkert om det var medvirkende årsak til prem.fødsel sist. Hadde mye kynnere, og det var fostervannet til den døde jenta mi som gikk og startet fødselen. Det sies jo at det er veldig sjeldent konisering er årsak til komplikasjoner. Jeg er positiv

(Konisering er fjerning av deler av livmorhalsen pga celleforandringer)

Back
Topp