Noen med tett oppfølgning?

KFH83

Endelig mamma :D
jentene i juni13
Som over.. Noen som har tett oppfølging fra lege/spesialister av noe slag?

Jeg får tettere oppfølging pga PCOS, og har kronisk bekkenleddsyndrom..

Noen andre?

Hvordan oppfølging får du? Jeg skal høre med legen om tidlig UL i uke 8 pga MA sist og har stått på en del medisiner pga kronisk hodepine.. Så får se hva hun sier :)

Jeg får ukentlig oppfølging av fysio+ekstra lege/jordmortime :)

Jeg får kanskje tett oppfølging. Skal allerede til jordmor på torsdag, då er jeg 4+3, for å måle blodprosent osv, siden den var lav tidligere. Er den fortsatt lav vil jeg nok få tett oppfølging :) ble utrolig glad da jordmor tok det så alvorlig og ville ha meg inn så fort, ringte i dag, fikk time torsdag :D

Jeg skal følges tett opp pga aktiv Graves sykdom. Andre som har erfaring med det? Kan detgå bra likevel?

Skal følges tett regner jeg med pga Hellp-syndrom i slutten av sist svangerskap, ved sist beskjed må jeg ta blodfortynnende sprøyter + tabletter.

Jeg ble fulgt opp sist med ekstra UL, medisiner ol grunnet min blodsykdom.

Tror jeg blir enda mer passet på nå grunnet nytt svangerskap rett etter det forrige.

Vi er heldige som bor her tillands! Jeg har ikke en halv million alene til min oppfølgning :)

Får tett oppfølging grunnet pcos + lavt stoffskifte :)

Jeg får litt tettere oppfølging pga lavt stoffskifte. Jeg har allerede måtte øke medisindosen og må ha blodprøver hver 4. uke. Jeg brukte Pergotime til å bli gravid og er også litt bekymret for at det kan være tvillinger. Jeg fikk time til tidlig ultralyd for å sjekke dette. Har time i uke 9.

Får tett oppfølging grunnet pcos + lavt stoffskifte :)
Jeg får litt tettere oppfølging pga lavt stoffskifte. Jeg har allerede måtte øke medisindosen og må ha blodprøver hver 4. uke. Jeg brukte Pergotime til å bli gravid og er også litt bekymret for at det kan være tvillinger. Jeg fikk time til tidlig ultralyd for å sjekke dette. Har time i uke 9.
Bruker dere Levaxin? Det gjør jeg.. merker dere noe forskjell nå når dere er gravid?

Bruker dere Levaxin? Det gjør jeg.. merker dere noe forskjell nå når dere er gravid?
Jeg har ikke gått på Levaxin mer enn siden april. Så har ikke fått justert dose. Så eneste jeg merker er at verdiene går senere nedover nå, og magen blir enda tregere. Om trøttheten skyldes kun graviditeten eller en kombinasjon er jeg usikker på:)

Ja, jeg bruker Levaxin, faktisk siden jeg var 12 år gammel. Jeg brukte mye tid til å lese om hva man skal gjøre under graviditet. Lærte at det er veldig viktig at man får økt dosen ca. 25-30 % i de første 3 måneder.
Jeg hadde veldig bra TSH nivåer før jeg ble gravid, ca. 0,4, men tok blodprøver i uke 5 og TSH hadde allerede økt til 2,2. Jeg merker at jeg er veldig trøtt allerede. Må sove minst 1 timer mer hver natt + ettermiddagslur etter jobben. Babyen begynner så vidt å produsere egen thyroidea hormoner fra uke 12, så den tar fra meg helt fram til da.

Back
Topp