Noen med stor baby? Ang hodeomkrets

Corsa

Andre møte med forumet
Jeg har en baby på ca 8 kg, 4 mnd gammel. Har fått for meg at hodet hans er for stort (med tanke på vannhode). Når jeg måler får jeg 45 cm. Han er født med 37. På 3 mnd kontrollen var han 43,5. Vet jo ikke om jeg måler helt rett, men ble så bekymret da jeg leste om babyer på 7-8 måneder med bare litt større hode enn min som bli henvist til ultralyd.. Norn andre som har en stor baby? Hva er evt hodemålet deres?

Min baby er også ca 8 kg, 3,5 mnd gammel. Han hadde 37 cm i hodeomkrets ved fødselen, og på 3 mnd-kontrollen var han 41,5 cm. Fikk vite at det var helt normalt i alle fall:) Han er jo litt større enn gjennomsnittet, men følger sin egen kurve fint, både på vekt, lengde og hodeomkrets.

Her var han født med 40 cm hodeomkrets og en vekt på 4990. På 3 måned kontrollen veide han 7,2kg og hadde en hodeomkrets på 43,1. Fikk beskjed om at han er en stor gutt med et stort hode innenfor normalen. :-)

Hvis du er usikker så ta deg en tur på åpen helsestasjon for å få målt. Jeg prøvde å måle selv men syns hodet hadde vokst så fælt (aner ikke hva som er normalt), så jeg skrev det ikke ned. Regner med at hs ville sagt noe på 3mnd kontrollen?

Min var født 38 rundt hodet. På 3 mnd kontrollen var han 42,6! Hørte ikke noe om at hs var bekymret for dette.

Back
Topp