Noen med skjevt hode?

Foxy84

Gift med forumet
Jeg var hos manuell terapaut i uke 6,men da kunne hun ikke se noe...så dro jg til en annen en i uke 10 og da kunne han se noe, gutten min er litt skjev og har en favoritt side,dermed ligger han med spesiell pute og vi må gjøre masse øvelser med han. Til frdag er det 3 gangen han skal til en manuell terp. Og bli filset med igjen....(mammas hjerte gruer seg alt da det er mye vondt og mye gråting) Men dermed så ligger han nok litt etter med å rulle aeg både fr mage og rygg..heller ikke begynt å prøve å krabbe. Han ligger mye på magen, men han orker ikke ligge lenger en kansje 5 minutter..så blir han sliten i hode. Noen andre med skjevt hode, stovhet el?
 
har ikke skjevhet, men kiss så hun ligger ikke så mye på magen.. har forhåpentligvis siste time hos manuellterapeut 27 september :) 

gjør ingeting om de er sen med rulling for de tar det igjen med engang de blir friskmeldt ;) 
 
har ikke skjevhet, men kiss så hun ligger ikke så mye på magen.. har forhåpentligvis siste time hos manuellterapeut 27 september :) 

gjør ingeting om de er sen med rulling for de tar det igjen med engang de blir friskmeldt ;) 
 
har ikke skjevhet, men kiss så hun ligger ikke så mye på magen.. har forhåpentligvis siste time hos manuellterapeut 27 september :) 

gjør ingeting om de er sen med rulling for de tar det igjen med engang de blir friskmeldt ;) 
 
Har skjevt hode her, ganske mye også. Han var også veldig sein med å holde hodet sitt selv, og har enda ikke begynt å snu seg fra rygg til mage, eller motsatt. Han rett og slett hater å ligge på magen, og ligger i maks 2 minutter før han blir hysterisk. De få gangene jeg får han til å ligge lenger så gidder han ikke løfte hodet engang, men legger seg til å sove eller bare sutter på teppet osv.. 
Vi har ikke fått noen øvelser og sånt vi må gjøre, har bare fått beskjed om å bygge opp under hodet hans sånn at han ikke ligger på favorittsiden sin (noe som er komplett umulig siden han selv river vekk alt som bygges opp), og legge han mye på magen (noe som også er litt kjipt siden han hater det..) 
Helsesøster ville vente til 4mnds kontrollen før hun eventuelt henviste til noe, for å se om han kanskje tok igjen fram til da.. Spent på hva hun mener da.. 
 
Jeg å prøver å bygge ting slik at han ikke får ligget mot favoritt siden sin..men umulig da som du sier at de bare dytter det vekk. Og hvis jeg kansje får til noe...da er det eb misfornøyd gutt som ikke får se mot siden sin. Jeg ville krevd på neste kodntroll og bli vider sent...det er bra tid å behynne..men slik de sa til meg...jo tidligere jo bedre..
 
Min største gutt hadde en favoritt side og vi fikk fysioterapaut hjem en gang i uken, så en gang i mnd etter det hadde gått en stund. Fikk beskjed om å legge han andre veien på stellebordet, i senga og leke på gulvet me lekene så han snudde hodet mot den siden han ikke likte. Og det tok noen mnd før han var myk i nakken og at han beveget seg slik han skulle:-) Men alt ordnet seg til slutt:-)
 
Anbefaler dere å gå til kiropraktor med de. Storebror her hadde låsninger som gjorde han skjev i hode,å helsesøster sa hele tiden at det var ingenting. Når han var 5mnd gikk vi til kiropraktor selv, å de fantastisk han var låst fra øverst i nakken til ned i hoften, å nå er han 2år å 3mnd å må fortsatt gå til kiropraktor.... Ikke vent å se som de sier,det kan gjøre alt mye verre å langvarig:(
 


junikone skrev:
Anbefaler dere å gå til kiropraktor med de. Storebror her hadde låsninger som gjorde han skjev i hode,å helsesøster sa hele tiden at det var ingenting. Når han var 5mnd gikk vi til kiropraktor selv, å de fantastisk han var låst fra øverst i nakken til ned i hoften, å nå er han 2år å 3mnd å må fortsatt gå til kiropraktor.... Ikke vent å se som de sier,det kan gjøre alt mye verre å langvarig:(



Jeg blir så irroter når jeg leser slikt...jeg føler at dise gangene man er på helsetasjonen mæler de og tar vekt...jeg føler at de ikke kan noe annet. Og når man spør om noe...nei da er alt vanlig... Og jeg hadde det jo også slikt...og jeg gikk hos manuell terapaut på helsestasjonen...og hun fant ikke noe...da jeg klagde på dette sist så sa helse søstra at hun var litt fersk ennå...men hallo...det er greit at man skal lære seg ting...men når dette går utover barnet ..ja det blir feil... Samme aom du skriver at helsesøster sa dt ikke var noe...
 
Her føler jeg de tok det alvorlig sånn sett, men at helsesøstra ville se om det retta seg opp sjøl i løpet av en måneds tid før hun henviste meg videre. 
Regner med det er greit jeg da, at man venter en mnd og ser liksom, så jeg er spent på hva hun sier når jeg skal på kontroll i neste uke. Regner med jeg må til manuell terapeut eller noe. Det har blitt betraktelig bedre, men ikke helt bra enda, han er fortsatt skjev.. 
 
her har han litt stivhet i nakke, så vi fikk også en pute han skulle ligge på med beskjed om å ikke ligge så mye på magen. har vært der en gang, og har fått time om halvannen uke...
 
hører egt til på juni, men fikk en sønn 29 mai så svarer for det :) Han er skjev, eller skal jeg si var. Etter to timer hos manuellterapeuten er han nesten bra. Vi har igjen en behandling :) brukte bare høyre siden omtrent, nå bruker han oxo venstre, og hodet formen begynner endelig å bli rund. Er tatt med hastesnitt, så kanskje derfor han har låsninger. Helsestasjon gjorde ikke noe, så gikk privat til manuelterapeut:) Lykke til :)
 
Back
Topp