Noen med Simo-vogn?!?!

jani83

Forelsket i forumet
Er kanskje et dumt spørsmål, men er det noen som kan fortelle meg litt sånn praktisk rundt bytte til sportsdelen?![&:]
Den er jo enda litt stor, men han vil jo at han skal bli vant med den til vi plutselig MÅ bytte.

Det jeg lurer på er:
- Kan man bruke voksipose oppi den?
- Kan man bruke samme vann/vind tette trekk som ved bagen? Eller er det noe vi må kjøpe utenom?
- Eventuelt, må man ha en annen pose eller noe annet?!
- Kan man bruke regntrekket man har brukt ved bagdelen?

Huff, føler meg skikkelig dum her [8D] Men sportsdelen ligger hos mamma og pappa enda, så orker ikke dra dit og "forske"[;)]

Håper det er noen som vet! [:)]

Vi har simo kombi. Der er sportsdelen under baggen, så tror ikke vi satte på mer enn seler, da hun gikk over til å bruke den.

I vår kombi ville jeg nok kunnet svart ja på alle dine spørsmål.

ORIGINAL: elva

ORIGINAL: jani83

Er kanskje et dumt spørsmål, men er det noen som kan fortelle meg litt sånn praktisk rundt bytte til sportsdelen?![&:]
Den er jo enda litt stor, men han vil jo at han skal bli vant med den til vi plutselig MÅ bytte.

Det jeg lurer på er:
- Kan man bruke samme vann/vind tette trekk som ved bagen? Eller er det noe vi må kjøpe utenom?

Huff, føler meg skikkelig dum her [8D] Men sportsdelen ligger hos mamma og pappa enda, så orker ikke dra dit og "forske"[;)]

Har ikke simo-vogn... men har emmaljunga city cross og bruker sportsdelen på den... så tenkte jeg kunne svare litt i forhold til det..

Det går fint å bruke voksipose i sportsvogn..
på min vogn er det det samme regntrekket på sportsdelen som på bagen..

så bra! [:)]
da høres det ut som vi bare skal begynne å bruke den [:)]

Vi har simo duo. Du kan bruke sammen trekk og regntrekk på sprortsvogna[:)] Ang. voksipose så har jeg ikke prøvd. Vi har kun brukt dyne til nå. Men nå begynner det å bli så kaldt at ny voksipose skal kjøpes. Men hva kjøper man?? (lammeskinnsposen som vi brukte til å begynne med er for liten nå) Men jeg lurer på om det er hull til å tre inn selene på alle voksiposer?

ORIGINAL: jani83 Me

Det jeg lurer på er:

Jeg har simo duo[:)]
Du kan bruke akkurat det samme til sportsdelen som du bruker til bagdelen[:)]
Og du kan fint bruke voksipose visst det er hull til selene[:)] Jeg bruker i hvertfall min, og det fungerer kjempe fint. Synes egentlig det er bedre enn dyne, for den tetter bedre rundt ham[:)]

Et lite tips når du skal montere selene, ble reine iq testen for meg[:D][:D] Ta av den svarte dingsen i enden , tre gjennom og ta dingsen på igjen[;)] Prøvde å få den gjennom med den svarte dingsen på i en halv time jeg[:D][:D]

ORIGINAL: oblixpusen

Jeg har simo duo[:)]
Du kan bruke akkurat det samme til sportsdelen som du bruker til bagdelen[:)]
Og du kan fint bruke voksipose visst det er hull til selene[:)] Jeg bruker i hvertfall min, og det fungerer kjempe fint. Synes egentlig det er bedre enn dyne, for den tetter bedre rundt ham[:)]

Et lite tips når du skal montere selene, ble reine iq testen for meg[:D][:D] Ta av den svarte dingsen i enden , tre gjennom og ta dingsen på igjen[;)] Prøvde å få den gjennom med den svarte dingsen på i en halv time jeg[:D][:D]

HÆHÆ, jeg og!!! skikkelig IQ test der ja!
OG: husk å feste stropper UNDER ryggen! Sann at ryggen ikke kan falle lemger ned enn det siste hakket.
Det er svarte stropper som festes med knapper, fra vogna PÅ ryggen liksom. + en stropp opp i heeelt enden av ryggen, der ved hodet. Gjør at den "hodebeskytteren" spretter OPP når man skal ha sittestilling.
Klønete forklart... jeg holdt på dritlenge... [8D] Hehe!

Kombi: jeg kjøpte ekstra sånn setetrekk til å sitte på , så babyen ikke bar sitter/ligger RETT på det svarte (eller den fargen din vogn har).

oj oj! Høres jo ut som rene operasjonen der her [8D] he,he
Så da får jeg hente delen så jeg får noe å bryne meg på [;)]
Takk for svar hvertfall! Kanskje jeg må spørre nærmere når jeg holder på..

Ja til alt [:D] Husk å fikse hull til seler og sånn på posen [;)]

Jeg har tatt madrassen fra vognbaggen og brettet og lagt i sportsdelen så det skulle bli litt mykt. Måtte brette den for at selen skulle komme rundt.
Voksipose kan brukes så lenge det er hull til å tre selen igjennom, her har vi en sånn iglo pose der er det merket av hvor man kan klippe opp for å tre selen igjennom (forsterket rundt slik at tøyet ikke skal rakne).

Back
Topp