Noen med "risiko jobber"?

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Jeg har egentlig ikke det, men jobber på fabrikk og står/ går hele dagen. Er sliten i bekken allerede og det synes jeg er tidelig. Sist gang gikk jeg normalt til ca 6 mnd før jeg startet på kun dagskift og gikk 50 % siste 2 mnd for det var så sliiit å stå hele dagen.. Hva gjør dere som har lignende jobber!

Risiko og risiko. Hmm. Vel jobber på sykehjem, dement avdeling. Mye gåing, og kan bli noen tunge løft, men her er de flinke til å tilrettelegge da. Men det kan jo også være noe utagering her da. Så det er jo litt riski. Men heldigvis er det lite av det foreløpig. Så vet ikke om det går under risiko jobber. ?

Dette svangerskapet jobber jeg i barnehage, så ikke de store farene her heldigvis :-) Men mye løft siden jeg jobber med de små. Foreløpig ikke noe problem, men forsøker være bevisst god teknik!
Sist jobbet jeg på barneverninstitusjon der det ble jobbet med atferdsendring. MYE utagering, men siden de var så gode med å tilrettelegge kunne jeg bli i jobben frem til termin. Skal faktisk gå noen ekstravakter på natt der i vinter, om formen tillater det. Min opplevelse er at en gravidmage virker beroligende på urolige mennesker, men en skal virkelig selv føle seg komfetabel med jobben!

Jeg jobber på lageret på sykehuset. Så dagene går i å løpe rundt sykehuset og løfte, bære, levere diverse ting overalt. Ganske tungt arbeid innimellom, og jeg går minst 12000 skritt i løpet av en arbeidsdag.
Jeg har fri hver onsdag da, så får hvilt meg midt i uken heldigvis. Men har kjent det i bekkenet noen uker allerede nå. Holder meg unna de verste løftene, og må be om hjelp innimellom. Regner med (kanskje feil det og, men i forhold til formen nå) å ikke holde ut lengre enn januar. Med mindre de klarer å tilrettelegge det for meg. Ser ikke helt hvordan det skal gå, for vi har alle samme arbeidsmengde og type..

Jeg håper dere får tilrettelagt for dere! De må jo være interessert i å beholde folk i jobb så lenge som mulig. Jeg må få tatt en prat med lege. Har ikke smerter i bekken, men føles veldig ubehagelig og et voldsomt press ned, litt bedre etter at jeg har sittet ned i pausen... Sist var jeg i jobb nesten helt ut, så stressa for ubehaget nå 10+2...

Har ikke risikojobb, men går og står hele dagen, så det kan bli spennende etterhvert...

Ja kan vel si det. Jobber i akuttpsykiatrien, er endel utageringer. Skal jobbe i helgen, så må nok fortelle at jeg er gravid så jeg ikke blir satt på de vanskeligste pasientene!

Jeg er selger for hvitevarer i en stor kjede. Har ikke mulighet til å sette meg ned, vi skal være "på beina" hele tiden. På slutten av arbeidsdagen kjenner jeg det litt i ryggen og føler at beina er tunge og litt hovne
.Lurer meg unna alle tunge løft;) Ingen på jobb vet at jeg er gravid :)

Spørsmålet var vel egentlig om jeg har en risiko-jobb, og det har jeg vel ikke. Men kunne vært det om jeg ikke tok mine forhåndsregler

Mammamarita: hvis du sier fra kan du ikke sitte ved kassen litt eller no slik litt om dagen? Hvis du har noe holde ben så er mitt råd å spise så lite salt som mulig! Hadde dilla på salte pianøtter mot slutten sist og hadde veldig opphovne ben med masse vann i mot slutten...

Jeg er bla maskinoperatør på fabrikk og har med en masse skumle greier å gjøre, så jeg får svangerskapspenger siden jobben ikke har sjans å tilrettelegge så mye jeg trenger. 

mammamarita skrev:
Jeg er selger for hvitevarer i en stor kjede. Har ikke mulighet til å sette meg ned, vi skal være "på beina" hele tiden. På slutten av arbeidsdagen kjenner jeg det litt i ryggen og føler at beina er tunge og litt hovne
.Lurer meg unna alle tunge løft;) Ingen på jobb vet at jeg er gravid :)

Spørsmålet var vel egentlig om jeg har en risiko-jobb, og det har jeg vel ikke. Men kunne vært det om jeg ikke tok mine forhåndsregler

Jeg er avdelingsleder i høyst sannsynligvis samme kjede som deg, og kjenner til den og være på beina heile tida...Og her må det ytes max av alle til enhver tid, og tilrette legge er jo ikke bare bare, for den jobben jeg ikke gjør, den må jo gjøres, og da må den gjøres av mine kollegaer, som også har mer enn nok med sine egne oppgaver...jobber 100%, så får vi se hvor lenge det går

Jobber i psykiatrien. Mye utagering, og er helt umulig for meg å fortsette å jobbe der. (Jobber mye med jenter på egen alder som blir fort sjalu, så de kunne nok fort gitt meg et spark/slag i magen hvis de ser jeg er gravid..)
 Men jeg er egentlig student og har ikke jobbet nok på et sted til å få svangerskapspenger(Jobber på to forskjellige psykiatriske steder..), så får vel bare begynne å søke jobber??:...:S

Jobber i transporten og må løfte en del. Men får som regel hjelp :)

Back
Topp