Noen med prematurt barn her?

hehe, ja.. veeldig glad for at det gikk som det gikk ;)

Ja, dem er så vant med gravide og alt det som følger med det, så mange leger OG jordmødre er likegyldige virker det som.

Jeg ville egentlig ikke dra på sykehuset den dagen jeg fødte, siden dem sa at alt så bra ut i førsten av uka, følte at jeg maste og at det var flaut ja ;) jeg hadde jo tenkt meg hjem igjen etter undersøkelsen. jaggu godt jeg ikke visste at det skulle gå 2 mnd før jeg kom hjem igjen :P

heisann. jeg har ei datter som er født i uke 27+3, hadde termin 3 oktober og fødte 2juli. Vi lå 13 uker inne på nyfødtintensiven, hun lå 3 dager på respirator, cpap i 9 uker og nesekateter i 2 uker. Har nå alvorlig bpd som er en lungesykdom. Tilhører egentlig juli gjengen, men siden hun følger utviklingen som en 4mnders gammel baby og ikke en 7mnders baby så føler jeg at det er riktig å henge med oktober.

Hei til dere jenter som også har premature barn:-) Jeg blir helt rørt når jeg leser hva dere skriver om både fødsler og tiden på sykehuset i etterkant. Blir så stolt av hvordan dere har stått i det! Dere skal være stolte av dere selv! Det har helt sikkert vært tunge tider med mye usikkerhet. Selv fødte jeg "bare" 5 uker før termin, hadde en drømmefødsel og et flott (men slitsomt!) opphold 8 dager på nyfødt intensiv. Vår gutt, som var 2515 og 46 cm lang, trengte "bare" 3 lysbehandlinger og litt tettere oppfølging rundt matingen. Men han har spist så godt etter han fikk det til selv, så nå har han VELDIG gode bollekinn. Vekten er også nå oppe på gjennomsnitttet for alderen hans:-)  
Lykke til videre med deres små, men steke barn!

megkjersti skrev:
heisann. jeg har ei datter som er født i uke 27+3, hadde termin 3 oktober og fødte 2juli. Vi lå 13 uker inne på nyfødtintensiven, hun lå 3 dager på respirator, cpap i 9 uker og nesekateter i 2 uker. Har nå alvorlig bpd som er en lungesykdom. Tilhører egentlig juli gjengen, men siden hun følger utviklingen som en 4mnders gammel baby og ikke en 7mnders baby så føler jeg at det er riktig å henge med oktober.

Hei! Lenge siden jeg har vært her inne.. :o) Skjønner godt at du ikke føler deg "hjemme" i juli gruppen.. Jeg har en barselgruppe som vi opprettet etter sykehusoppholdet. Den består av mødre og barn vi møtte på sykehuset, og det er utrolig godt. Jeg var på den kommunale barselgruppa også, men der følte jeg at jeg ikke passet inn i det hele tatt. Men i den Intensiv barselgruppa som vi kaller det, er det bare premature barn og mødre som har vært igjennom det samme. Noe som gjør det veldig trygt og godt.

Hei!

Jeg fikk ei jente 8. september, hadde termin 23. oktober, så jeg har heller ikke følt meg helt hjemme her (eller på septemberforumet). Har ikke sett denne tråden før nå for eksempel, hehe. Vi var på sykehuset i tre uker siden hun bare var født seks og en halv uke før termin og trengte kun å lære å spise pluss litt lys. Men med en ganske heftig svangerskapsdepresjon og at jeg er alene om barnet var de tre ukene på sykehuset gull verdt :) 

Back
Topp