Noen med peiling på barnehager?

Fordelen med privat barnehage. Helt opp til dem hvordan de vil praktisere og alle jeg har hørt om lar barna fortsette. Vi ble skikkelig skuffet da vi endte med offentlig barnehage i Oslo nettopp på grunn av den situasjonen trådstarter har havnet i. Har ingenting å si om det er stor pågang eller ikke. Hender de gjør unntak for barn som har type fire-fem måneder igjen til skolestart, men sjelden ellers.

Huff det er trist. Tenker at når pågangen ikke stor burde det ikke hvert noe tema. Kan forstå at de som bor nær bhg kanskje bør prioriteres.

Gruer meg selv til å søke ny bhg nå. Jeg visste hva jeg hadde og vet sånn tålelig hva som befinner seg i de bhg rundt her vi bor nå og det er ikke bra nok for min del :(
 
Man får vel beholde plassen ut barnehageåret? Det er vanlig her hvertfall
 
Skulle ønske det var slik at man kunne beholde ut barnehageåret ja, men som noen nevner så står det nok barn på liste :( kjedelig å måtte ha en aktiv 4-åring hjemme. Synes mer synd på henne enn meg :p
 
Flytter man kan man miste plassen

Ja, det vet vi jo ...er det ikke det tråstarter er redd for ? :)
Vi var heldig og mistet ikke...hadde 2 år igjen i bhg og det var ikke tema en gang å miste plass heldigvis :)
 
De er nok litt strenge på det der siden det er to forskjellige fylker. Jeg bor i Akershus og her går det på kommune. Jeg kan ikke få bhg plass til barna i den neste kommunen eller flytte uten å bytte. Men skjønner at Oslo er strenge på der. Halve bhg til barna mine er barn av foreldre som jobber i Oslo. Hvis alle som jobber i Oslo og bor nærme skulle hatt bhg plass der så måtte de vel bygd 4 ganger så mange barnehager.
 
De er nok litt strenge på det der siden det er to forskjellige fylker. Jeg bor i Akershus og her går det på kommune. Jeg kan ikke få bhg plass til barna i den neste kommunen eller flytte uten å bytte. Men skjønner at Oslo er strenge på der. Halve bhg til barna mine er barn av foreldre som jobber i Oslo. Hvis alle som jobber i Oslo og bor nærme skulle hatt bhg plass der så måtte de vel bygd 4 ganger så mange barnehager.
Jeg skjønner tanken bak det, er bare så surt å bli stående uten bhg i et halvt år fordi det ikke er ledige plasser :p
 
Jeg skjønner tanken bak det, er bare så surt å bli stående uten bhg i et halvt år fordi det ikke er ledige plasser :p
Nei ser den. Her fikk vi plass ganske fort. Men var 100% dekning her frem til årets søknader. Har visst flyttet litt flere hit. Barna mine begynte senere så de havnet litt bakpå sånn sett og var avhengig av at noen sluttet.
 
Nei ser den. Her fikk vi plass ganske fort. Men var 100% dekning her frem til årets søknader. Har visst flyttet litt flere hit. Barna mine begynte senere så de havnet litt bakpå sånn sett og var avhengig av at noen sluttet.
Det er Det vi også er avhengig av, og i følge ryktene er huset vi har kjøpt det første til salgs i det området på 3 år typ, så spørs om noen slutter:p
 
Back
Topp