Noen med offshoremenn? Permisjon

Dagdrømmen

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Så var det på aller høyeste tid å søke foreldrepermisjon. River av meg håret snart, for jeg forstår ingenting!

Har noen av dere menn som jobber offshore og som derfor skal dele opp fedrekvoten sin? Hvordan gjør dere det da i forhold til arbeid for mor?

Noen som har lyst til å gi meg eksempel på hvordan dere har løst det?

Inni permisjonen skal jeg også ha ferie for 2015, og jeg skal ha mødrekvote og hele fellesperioden.
Far skal altså ha graderte 10 uker, altså ha permisjon når han er på friperiode.

Rabler snart for meg her :p

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Hei! vi prøvde å sy sammen vår permisjon på en herlig måte for å trekke den ut lengst mulig! :)
Det var da snakk om at jeg skulle ta ut det meste av fellespermisjonen, men spare 6 uker slik at han kunne ta permisjon de fire ukene han var hjemme. Jeg skulle da ut i jobb, og tilbake i permisjon i 2 uker etter hans "friperiode". Da kunne vi tatt 100%, og vært hjemme med barn frem til august. Dette er VELDIG tungrodd med tanke på papirer i navsystemet.. i tillegg veldig vanskelig for din egen arbeidsplass... vi ga opp hele opplegget og gikk for 80% og enkel løsning..

Hei! vi prøvde å sy sammen vår permisjon på en herlig måte for å trekke den ut lengst mulig! :)
Det var da snakk om at jeg skulle ta ut det meste av fellespermisjonen, men spare 6 uker slik at han kunne ta permisjon de fire ukene han var hjemme. Jeg skulle da ut i jobb, og tilbake i permisjon i 2 uker etter hans "friperiode". Da kunne vi tatt 100%, og vært hjemme med barn frem til august. Dette er VELDIG tungrodd med tanke på papirer i navsystemet.. i tillegg veldig vanskelig for din egen arbeidsplass... vi ga opp hele opplegget og gikk for 80% og enkel løsning..
Åh, kunne de ikke bare hatt vanlig jobb :p

Per nå tenker jeg at jeg tar mødrekvote, fellesperioden og sommerferien min i permisjonen, så må jeg ta noen måneder uten lønn :-S da er jeg hjemme med mannen når han har permisjon, samt er hjemme når han er på jobb... Men kjenner at det blir rotete dette her.

Skulle gjerne spurt nav, men vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre dem om engang..

Har lest at noen fedre har tatt gradert uttak, og bare vært i permisjon de ukene de skulle vært på jobb. På den måten så får de vært mer hjemme. Nå har ikke jeg så mye peiling, da :) kanskje det lønner seg å poste denne på generelt, hvor flere ser den :)

Det kan muligens gå, men det godtok ikke arbeidsplassen til min. For de fire ukene hvor han er hjemme har han kun krav på dersom har han vært på jobb! Så det går ikke ann å kun ta permisjon de ukene han skulle jobbet. Geadert uttak hår, men da må du hele veien ha kontakt med nav å sende brev når du stopper permisjonen, og når du starter den igjen. . De har også behandlingstid og kjent for å surre.. her tar mannen ut 10 uker sammenhengende på slutten, og jeg tar ferie.. da får vi 2 uker ferie sammen neste sommer :)

Jeg har også en offshore-mann, men vi har fortsatt ikke søkt om foreldrepenger. Synes det er alt annet enn enkelt å forstå hvordan vi kan gjøre det, og hvilke regler som gjelde med hans reisevirksomhet. Var forsåvidt nede på et NAV-kontor for å rådføre meg litt uten at det hjalp noe. :help

Jeg har også en offshore-mann, men vi har fortsatt ikke søkt om foreldrepenger. Synes det er alt annet enn enkelt å forstå hvordan vi kan gjøre det, og hvilke regler som gjelde med hans reisevirksomhet. Var forsåvidt nede på et NAV-kontor for å rådføre meg litt uten at det hjalp noe. :help
Samme båt som meg da altså... Når er din termin? Kjenner jeg blir litt stressa siden jeg ikke har sendt inn papirene og er 29+4 :-s

Det kan muligens gå, men det godtok ikke arbeidsplassen til min. For de fire ukene hvor han er hjemme har han kun krav på dersom har han vært på jobb! Så det går ikke ann å kun ta permisjon de ukene han skulle jobbet. Geadert uttak hår, men da må du hele veien ha kontakt med nav å sende brev når du stopper permisjonen, og når du starter den igjen. . De har også behandlingstid og kjent for å surre.. her tar mannen ut 10 uker sammenhengende på slutten, og jeg tar ferie.. da får vi 2 uker ferie sammen neste sommer :)
Da er nok det lettest ja :) har bare lest at noen har gjort det, og fått dobbelt opp med penger også, og det er jo egentlig litt urettferdig for oss som ikke har muligheten til det. Alle skulke vel ønske de kunne få mer penger :D

Har termin 26/5, så må nok få fingen ut jeg også snart :) Er det ikke ca 10 uker, eller mindre?
Jo, mener det. Jeg søkte nå.

Jeg tar mødrekvote, sommerferie +hele fellesperioden, så skal far søke selv om gradert pappaperm selv.

Så skal sjefen min se om vi får til en 50% stilling til meg slik at jeg kan jobbe de 4 ukene far er hjemme i permisjon, samt 4 uker fri i samme turnus som far frem til august. Skal også ha 5 ukers ferie i sommeren 2016.

Krysser fingrene for at dette går bra :p

Her tar jeg min permisjon og felles delen, pappaen skal ta perm i fri periodene sine. Da går jeg hjemme ulønnet siden jeg ikke har jobb...

Back
Topp