Noen med leiden mutasjon?

Vil heller si at det var "bra" at du fikk blodproppen og at alle andre fikk sjekka seg :) Greit å vite om det før det går veldig galt liksom :)

P-piller er no-no, ja. Fått beskjed om at det bare er spiral jeg kan bruke. Enn du? :)
Hehe ja. Men tok litt tid før de andre sa det på den måten :p De ville heller levd i uvisshet og spesielt slippe unna sprøyter i svangerskap og det :p Jeg har ikke sprøyteskrekk, så den delen går veldig fint.

Får kun gå på hormonspiral og har den nå for 2 gang. Fungerer supert for meg :D

Hehe ja. Men tok litt tid før de andre sa det på den måten :p De ville heller levd i uvisshet og spesielt slippe unna sprøyter i svangerskap og det :p Jeg har ikke sprøyteskrekk, så den delen går veldig fint.

Får kun gå på hormonspiral og har den nå for 2 gang. Fungerer supert for meg :D
Sprøytedelen går veldig fint for min del også, begynner bare å bli lei nå :p
Brukte hormonspiral før dette svangerskapet, kommer til å sette inn en ny etter fødsel :)

Jeg har hetrozygot leiden og i forje svangerskap (8år siden) så begynte jeg med Klexane i uke 12-13, da jeg var lagt inn på sykehuset pga hyperemesis/svangerskapskvalme. Legen mente da på at det ville være uforsvarlig av meg å ikke begynne med det, da svangerskap var risikofaktor x 100.
Vi er nå prøvere og jeg har snakket med fastlegen min om når jeg bør ringe for time om jeg blir gravid, og når jeg bør begynne med blod fortynnende. Hun svarte da at hun trodde ikke jeg trengte å ta Klexane denne gangen, for det er ingen prosedyre på det. Jeg bor i Fredrikstad.
Hva har dere andre fått til svar? Jeg har aldri hatt blodpropp selv, men er noe tung med bmi på 31.

Back
Topp