Hvilken modell har du?
Fornøyd?
Vurderer å bytte ut sonyen og prøve noe annet...
Fornøyd?
Vurderer å bytte ut sonyen og prøve noe annet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvilken modell har hun?Min datter har. Er godt fornøyd. Bedre batteri på den enn på min helt nye Samsung 9+. Det er jeg litt sur for faktisk...
Akkurat det husker jeg ikke. Men den kostet en tusenlappHvilken modell har hun?
Jeg er ute etter et godt batteri nemlig [emoji13][emoji6]
IPhone vil jeg ikke ha, da må jeg begynne på nytt med alt innhold i feks migrene-appen osv...Jeg ville aldri kjøpt noe annet enn iPhone.
Men om du skal ha en Android ville jeg heller gått for noe koreansk (som Samsung) eller japansk. Huawei har sterke bånd til kinesiske myndigheter og legger inn kode på telefonene som gjør at kinesiske myndigheter kan tracke alt du gjør. Alt du søker på osv.
https://searchsecurity.techtarget.c...-Factors-to-consider-before-buying-Chinese-IT
Husk at når noe er billig og du får mye for pengene «betaler» du på andre måter. Forøvrig «betaler» du også for Android som lages av Google ved at Google tracker alt du gjør også.
Og det gjelder alle Android-mobiler (også Samsung)
https://www.aftenposten.no/norge/i/rM0vl/Apple-overvaker-degJeg ville aldri kjøpt noe annet enn iPhone.
Men om du skal ha en Android ville jeg heller gått for noe koreansk (som Samsung) eller japansk. Huawei har sterke bånd til kinesiske myndigheter og legger inn kode på telefonene som gjør at kinesiske myndigheter kan tracke alt du gjør. Alt du søker på osv.
https://searchsecurity.techtarget.c...-Factors-to-consider-before-buying-Chinese-IT
Husk at når noe er billig og du får mye for pengene «betaler» du på andre måter. Forøvrig «betaler» du også for Android som lages av Google ved at Google tracker alt du gjør også.
Og det gjelder alle Android-mobiler (også Samsung)
Den artikkelen er fra 2010, og Apple lagrer ikke lenger slike data sentralt, kun lokalt på din telefon. I motsetning til Android. Google eier Android og tjener penger på å selge brukerdata om deg til annonserer. Apple gjør ikke det. De tjener penger på å selge deg produkter og apper i stedet, så de har ikke noe økonomisk å hente på å samle inn og lagre brukerdata. I motsetning til Google som «gir bort» Android «gratis» til Samsung, Sony, Huawei osv. Derfor er de telefonene billigere i forhold til hardware enn Apple sine telefoner. Til gjengjeld betaler man med brukerdata. Akkurat som Facebook.https://www.aftenposten.no/norge/i/rM0vl/Apple-overvaker-deg
Apple har ikke helt rent mel i posen heller da om man skal tenke overvåking så da kan man ikke ha iPhone heller
Sier dem ja men stoler ikke spesielt på demDen artikkelen er fra 2010, og Apple lagrer ikke lenger slike data sentralt, kun lokalt på din telefon. I motsetning til Android. Google eier Android og tjener penger på å selge brukerdata om deg til annonserer. Apple gjør ikke det. De tjener penger på å selge deg produkter og apper i stedet, så de har ikke noe økonomisk å hente på å samle inn og lagre brukerdata. I motsetning til Google som «gir bort» Android «gratis» til Samsung, Sony, Huawei osv. Derfor er de telefonene billigere i forhold til hardware enn Apple sine telefoner. Til gjengjeld betaler man med brukerdata. Akkurat som Facebook.
Huawei legger i tillegg inn kode som innhenter data til kinesiske myndigheter. Apple (og Google for den saks skyld) utleverer ingenting til amerikanske myndigheter
Sier dem ja men stoler ikke spesielt på dem
https://www.digi.no/artikler/apple-skylder-pa-feil-i-programvaren/204435
Også en eldre artikkel men er fordi det har hvert rimelig stille om dette de siste årene, men kan ikke se at så mye egentlig har endret seg.
Så fins vel nesten ingen smarttelefon man kan kjøpe om man skal tenke på slike ting.
Ja jeg digger også Sony, så vanskelig det her.Vurderer også Huawei nå men samtidig så elsker jeg Sony så syns det er vanskelig å skulle bestemme meg selv.
Søstera mi hadde nettopp fått seg huawei og liker den utrolig godt ihvertfall [emoji4]
Jeg spurte på telenor-utsalg i dag, ang det her. De hadde ikke fått noe info om at dette ble gjort med mobiler som ble solgt i Norge.Den artikkelen er fra 2010, og Apple lagrer ikke lenger slike data sentralt, kun lokalt på din telefon. I motsetning til Android. Google eier Android og tjener penger på å selge brukerdata om deg til annonserer. Apple gjør ikke det. De tjener penger på å selge deg produkter og apper i stedet, så de har ikke noe økonomisk å hente på å samle inn og lagre brukerdata. I motsetning til Google som «gir bort» Android «gratis» til Samsung, Sony, Huawei osv. Derfor er de telefonene billigere i forhold til hardware enn Apple sine telefoner. Til gjengjeld betaler man med brukerdata. Akkurat som Facebook.
Huawei legger i tillegg inn kode som innhenter data til kinesiske myndigheter. Apple (og Google for den saks skyld) utleverer ingenting til amerikanske myndigheter
Det er jo hemmelig og ikke noe Kina og Huawei vil skal komme ut. Det ble oppdaget av noen hackere. Forsåvidt ikke noe selgere er oppdatert på heller, de har ofte ikke så stor oversikt over slike ting. Det er jo ikke som om Telenor sier til Huawei: «fint om det tar bort overvåkningen på telefonene vi kjøper av dere» for offisielt er det ikke noe overvåking. Litt som å si til russerne «fint om dere slutter å sende spioner hit». «Hvilke spioner?»Jeg spurte på telenor-utsalg i dag, ang det her. De hadde ikke fått noe info om at dette ble gjort med mobiler som ble solgt i Norge.
Men. Man vet jo aldri. Det gjelder vel mye forsåvidt.