Noen med forhøyet prolaktinnivå?

Bkno5381520

Første møte med forumet
Hei alle prøvete der ute

Noen som har vært i lignende situasjon og kan komme med sine erfaringer? Supertakknemlig for svar

Jeg holder på med infertilitetsutredning, og det tar veeeldig lang tid for en utålmodig prøver. Så langt har jeg fått konstatert et forhøyet prolaktinnivå på ca 1100. Ellers alt normalt med både meg og mannen. Noen som vet om det er standard å bli henvist til MR av hodet, eller om man får medisiner for å normalisere nivået uten MR? Skjønner at det kan variere, men tar gjerne imot andres erfaringer. Ved eventuell medisinering, hvor lang tid tok det før dere ble gravide?
 
Jeg har det. Fikk påvist hypofysesvulst for noen mnder siden. Har prolaktin nivå på 1300. Pluss jeg har endometriose. Jeg trodde jeg ikke kom til å bli gravid, og menst jeg ventet på å starte på medisin så ble jeg gravid ganske kjapt. Jeg brukte Macca piller og Wild Yam den siste PP da jeg ble gravid (3 forsøk). Medisin begynner jeg ikke på etter jeg er ferdig med svangerskapet, så det vet jeg desverre ikke så mye om. Mr anbefaler de visst prolaktin er forhøyet flere ganger. Håper det ordner seg for deg, lykke til :love7
 
Tusen takk for svar så disse kosttilskuddene hjalp deg? Og du brukte ikke medisiner forskrevet av lege før du ble gravid? Isåfall gir jo det håp ❤️ Jeg fikk påvist forhøyet nivå for noen mnd siden, har fått ny time for videre oppfølging nå på tirsdag - men hvis jeg skal henvises til MR så blir det ytterligere 4-6 mnd å vente på evt oppstart av medisiner. Det kjennes utrolig lenge å vente, når man har prøvd i flere år og ønsket er så stort.
 
Tusen takk for svar så disse kosttilskuddene hjalp deg? Og du brukte ikke medisiner forskrevet av lege før du ble gravid? Isåfall gir jo det håp ❤️ Jeg fikk påvist forhøyet nivå for noen mnd siden, har fått ny time for videre oppfølging nå på tirsdag - men hvis jeg skal henvises til MR så blir det ytterligere 4-6 mnd å vente på evt oppstart av medisiner. Det kjennes utrolig lenge å vente, når man har prøvd i flere år og ønsket er så stort.

E tror dem hjalp veldig, men kan jo desverre ikke garantere det 100%, men Macca tilskuddet blir brukt som fertilitet hjelpemiddel i Peru (tror jeg det var) i mange mange år! Og Wild yam hjalp meg også i forige svangerskap. Ja de sa halvt år til meg også når det gjaldt MR, men jeg betalte 2500kr for å ta det privat her jeg bor. Så trist at dere har prøvd i mange år uten noe hell, jeg synst du virkelig skal prøve Macca piller og Wild Yam! Absolutt verdt å prøve det! Legger til ett bilde så du kan se hva jeg kjøpte (sunkost), du kan også kjøpe det via nettet fra sunkost. Håper virkelig dere treffer snart! Og gjerne hold meg oppdatert :love7 stor påskeklen:Heartbigred
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210402_224852_com.huawei.browser.jpg
    Screenshot_20210402_224852_com.huawei.browser.jpg
    13,6 KB · Visninger: 10
Jeg skrev jo i forumet at jeg bare prøvde i 3 mnd men det stemmer jo ikke helt da siden jeg sluttet på p pillene 6 mnd før vi begynte å følge med på eggløsningen, så si at vi prøvde 9 mnd da, og siste PP da bestemte jeg meg for å prøve de pillene, vipps ble jeg gravid.
 
Jeg har nettopp vært gjennom utredning. Lett forhøyet prolaktin 3 ganger, men den fjerde prøven var normal. Ble henvist til MR (sjekk ventetidene selv på nettet og be legen sende henvisning til klinikken med kortest ventetid, jeg holder til på østlandet og måtte vente 2 uker på MR) og venter på resultatet. Skal til endokrinolog dersom det er funn på MR.

I følge min lege får man ikke medisiner før man har tatt MR. Jeg har veldig lyst til å prøve de medisinene, da jeg har lest en undersøkelse som viste at de øker sjansen for graviditet hos kvinner som har prøvd lenge uavhengig av prolaktinnivå. Om min MR er normalt får jeg nok ikke prøve dem, siden min siste blodprøve var innenfor normalområdet.
 
Skal absolutt gi kosttilskuddene et forsøk, tusen takk for tips ❤️ Har også sjekket ventetid på MR og det ligger på ca 20 uker her i Finnmark, men får vurdere å kjøre til Tromsø for å ta det privat, selv om det er 10 timers kjøretur. Skulle gjerne tatt hele utredningen privat om det ikke hadde vært for corona og store avstander til klinikkene. Startet utredning i september 2020, og har ikke kommet lengere enn UL, blodprøver og mannen har tatt sin prøve.

Stor påskeklem tilbake til dere ❤️
 
Jeg har blitt gravid 3 ggr med hjelp av medisin (Norprolac). Jeg har også høye verdier men klarer ikke å huske noen tall. Første graviditet hadde jeg en fantastisk gynekolog som fant ut av dette og ga meg medisin med en gang. Etter jeg begynt med disse pillene har det alltid gått raskt å bli gravid Lykke til alle som prøver, bare vi får riktige medisineringen så går det som regel veldig bra! Har, foruten Norprolacen, ikke trengt mer hjelp en som så.
 
Nå er prolaktinnivået mitt normalisert, men fortsatt ingen graviditet... forsøker nå noen runder med letrozol, er på min siste PP nå før jeg bestemmer meg for IVF privat. Håper det lykkes denne mnd, etter letrozol, ovitrelle og cyclogest.
 
Back
Topp