Noen med fire barn

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Som kan si noe om hvordan det var å gå fra tre til fire?
Veldig usikker på om vi skal ha flere , men føler oss ikke ferdige

Venter 4 mann til våren så følger med på denne! Grugleder meg ;-)

Venter nr.4 nå om 5 dager :)
Når 3 går fint, går det helt fint med 4 også tenker jeg. Eldste ble født i 06, mellomste 09 og yngste i 13.
Det komplette kaos ble konstatert med bare 2, så hva er en til da :P

Jeg har 4 barn født på 5 år. Noen spesielt du lurer på?

Har dager hvor alle viser sin minst sjarmerende side, men heldigvis flest av de gode

Har fire barn, og overgangen fra tre til fire var i grunnen uproblematisk. Litt kaotisk da yngste meldte sin ankomst 6 uker før termin, og minste storebror bare var 1 år. Men alt i alt veldig fint, mye kjærlighet og masse k(a)os <3

Jeg har 4 barn født på 5 år. Noen spesielt du lurer på?

Har dager hvor alle viser sin minst sjarmerende side, men heldigvis flest av de gode

Lurer egentlig på om det er mye mer krevende enn 3. Vi har tre. Er noen år mellom 2 og 3 og vi synes egentlig at det er en omveltning med liten i hus. Veldig koselig og vi nyter det, samtidig som rutinene og tilværelsen er en annen med liten sjef i hus. Særlig nattesøvn, eller mangel av den, bidrar til slitne voksne. Er på vei inn i sitt andre år nå og sover ikke natten gjennom ennå. Vi har hele tiden hatt ønske om fire barn, og ingen av oss føler oss ferdige med barn. Samme hvor trøtte vi kan føle oss ønsker vi å oppleve dette igjen. Men føler man seg noen gang "ferdig"? Det begynner jeg å lure litt på. Hvordan opplevdes forøkelsen til fire? Jeg vil ha overskudd til å se alle barna våre.

Venter nr.4 nå om 5 dager :)
Når 3 går fint, går det helt fint med 4 også tenker jeg. Eldste ble født i 06, mellomste 09 og yngste i 13.
Det komplette kaos ble konstatert med bare 2, så hva er en til da :P

Hææææ? Er 2 kaos? Ouch jeg venter nr 2 ;) er 11 år imellom da, hjelper kanskje?
Er det noe i det dem sier? 1 er som 1, 2 er som 10?

Hææææ? Er 2 kaos? Ouch jeg venter nr 2 ;) er 11 år imellom da, hjelper kanskje?
Er det noe i det dem sier? 1 er som 1, 2 er som 10?

Hehe, er bare 2,5 år her så de flyr i tottene på hverandre stadig vekk. Itillegg slet vi veldig med at eldste ikke taklet at mamma faktisk måtte gi lillebror oppmerksomhet. Hun har fått diagnose ADHD, så derfor var overgangen for henne litt mer dramatisk enn for de fleste andre.

Og med 11 år mellom går det jo ganske fint. Min minstebror er 12 år yngre enn meg, da var det liksom kult med de små babyene :P

Hehe, er bare 2,5 år her så de flyr i tottene på hverandre stadig vekk. Itillegg slet vi veldig med at eldste ikke taklet at mamma faktisk måtte gi lillebror oppmerksomhet. Hun har fått diagnose ADHD, så derfor var overgangen for henne litt mer dramatisk enn for de fleste andre.

Og med 11 år mellom går det jo ganske fint. Min minstebror er 12 år yngre enn meg, da var det liksom kult med de små babyene :P

Pjew godt å høre :) junior har begynt å etterlyse søsteren sin nå. Han drev å plaget meg i dag. Kastet ting på gulvet og spurte om jeg kunne plukke opp.. Når jeg spurte hva han drev med sa han han prøvde å få meg til jobbe så hun kunne komme snart :)
Hehe søtnosen min <3

Pjew godt å høre :) junior har begynt å etterlyse søsteren sin nå. Han drev å plaget meg i dag. Kastet ting på gulvet og spurte om jeg kunne plukke opp.. Når jeg spurte hva han drev med sa han han prøvde å få meg til jobbe så hun kunne komme snart :)
Hehe søtnosen min <3
Hehe. Fantastisk! Jeg gjorde liknende med mamma når hun var gravid med lillesøster (12 år yngre en meg). Hadde overhørt mormor som sa at det kunne hjelpe å gå i trapper for å sette i gang fødselen, så fikk mamma til å komme opp i andre etasje på rommet mitt hele dagen. Hun spurte om kvelden om det var noe galt eller noe siden jeg var så "masete". Fortalte da at jeg hadde hørt hva mormor sa og mamma knakk sammen i latter for hun var bare 4-5 måneder på vei:wtf: Utolmodig ja:hilarious:

Hehe. Fantastisk! Jeg gjorde liknende med mamma når hun var gravid med lillesøster (12 år yngre en meg). Hadde overhørt mormor som sa at det kunne hjelpe å gå i trapper for å sette i gang fødselen, så fikk mamma til å komme opp i andre etasje på rommet mitt hele dagen. Hun spurte om kvelden om det var noe galt eller noe siden jeg var så "masete". Fortalte da at jeg hadde hørt hva mormor sa og mamma knakk sammen i latter for hun var bare 4-5 måneder på vei:wtf: Utolmodig ja:hilarious:

Så bra :) barn er søte!

Har fire, venter nummer fem.
Overgangen fra tre til fire var knirkefri og bare glede.
Vi har gutt des 04, gutt mai 08, gutt sept 11 og jente sept 13.
Venter nå en jente feb 16. Gleder meg!

Har fire, venter nummer fem.
Overgangen fra tre til fire var knirkefri og bare glede.
Vi har gutt des 04, gutt mai 08, gutt sept 11 og jente sept 13.
Venter nå en jente feb 16. Gleder meg!
Gratulerer! Så tøff du er! 5 er jammen ikke dårlig :-) sikkert greit med såpass aldersforskjell på dem. Vi har det på våre vi også :-) de eldste er skolebarn. Har så lyst på flere barn, men har lite overskudd pga søvnmangel akkurat nå, og at svangerskapet ga en del plager. Skal sies at fødslene har vært fine , uten noen form for komplikasjoner eller plager i etterkant. Er søvn og svangerskap det står på for min del. I tillegg til at jeg frykter jeg ikke føler jeg ser hvert barn godt nok hvis jeg får ei/en liten til :-) går fint med barna vi har nå , men har følt noe på at det blir mye fokus på det yngste barnet når de som er eldre klarer mye selv, De er rolige og greie. Generelt lite utfordringer med dem, og derfor er det fort gjort at de får mindre fokus enn minstebarnet som er utålmodig og krever mye hele tiden :-)

Gratulerer! Så tøff du er! 5 er jammen ikke dårlig :) sikkert greit med såpass aldersforskjell på dem. Vi har det på våre vi også :) de eldste er skolebarn. Har så lyst på flere barn, men har lite overskudd pga søvnmangel akkurat nå, og at svangerskapet ga en del plager. Skal sies at fødslene har vært fine , uten noen form for komplikasjoner eller plager i etterkant. Er søvn og svangerskap det står på for min del. I tillegg til at jeg frykter jeg ikke føler jeg ser hvert barn godt nok hvis jeg får ei/en liten til :) går fint med barna vi har nå , men har følt noe på at det blir mye fokus på det yngste barnet når de som er eldre klarer mye selv, De er rolige og greie. Generelt lite utfordringer med dem, og derfor er det fort gjort at de får mindre fokus enn minstebarnet som er utålmodig og krever mye hele tiden :)
Svangerskap og søvn er verst her og. Jeg driver gård så er hjemme alltid, de store kommer rett hjem etter skolen så vi har 2-3 timer før de små hentes i barnehagen, så de får masse mammatid. Ettermiddagene går da med til 2 og 4 åringene, da har de største mye aktiviteter utenfor hjemmet.

Om dere ikke føler dere ferdig tenker jeg det er bare å kjøre på :D man klarer seg så lenge man har plass, økonomi og hjerterom :D

Back
Topp