Noen med erfaring med å kjøpe utstyr i Spania?

InaLo

Førstegangsgravid med termin 09. juli 2015 <3
Hei dere!

Jeg er førstegangsgravid, og lurer egentlig på alt! MEN, har jo i hvert fall fått med meg at det ikke blir billig med alt utstyret som må på plass, noe som selvsagt kommer midt i innflytting i nyinnkjøpt leilighet :p

Vil jo selvsagt at nurket skal ha det aller beste, og mannen min er helt i mot å kjøpe brukt barnevogn, som vel er det dyreste.

Foreldrene mine har leilighet i Spania, mellom Marbella og Fuengirola, og vi skal dit i romjula. Tenkte se etter muligheten for å kjøpe vogn der nede, men når jeg søker på nett finner jeg bare butikker som selger babyklær, men ingen utstyrsbutikker.

Er det noen her inne som har kjøpt utstyr fra Spania tidligere? Hvilke butikker skal jeg i såfall se etter, og er dette noe dere anbefaler, eller bør jeg heller kjøpe det i Norge? Evt. har mannen min familie i Tyskland, har også hørt at det er veldig billig i forhold til her…

Tyskland er mye billigere enn Spania på sånt, husk at det kan plutselig bli dyrere om dere må betale toll på det du kjøper i Spania :) jg ville kjøpt i Tyskland istedet!

Åja, da kanskje vi gjør det i stedet - men er vel ikke noe mer toll på det man kjøper i Spania enn det man kjøper i Tyskland?

Altså vi har kjøpt emmaljunga vogn og britax bilsete i Tyskland. Er jo derfra og tok det med på en kjøretur + kielbåten.
Vi betalte ikke toll på vognen. Hadde vi blitt stoppa så hadde vi sagt at dette er en gave. Betalte omtrent 6000 for en emmaljunga Edge duo. Man betaler vel 10.000 for den i Norge om jeg ikke husker helt feil?

Hadde ikke kjøpt i Spania med tanke på flytur osv. Men gikk helt fint å kjøpe i Tyskland. Selvfølgelig hvis du må ha reperasjon på den og det går på garanti blir det tungvint fordi da må du strengt sett tilbake til Tyskland og leverer den der om jeg har skjønt det riktig. Men vi var og er fortsatt kjempefornøyd med vår vogn!

Jaa, men tenker at folk flyr jo med kids hele tiden, og sender jo bare vogna i spesialbagasje, så akkurat det tror jeg ikke er det største problemet, men vil jo gjerne finne en butikk med gode priser og godt utvalg :)

Back
Topp