Noen med en glup løsning på dette??? (ny stor vaskemaskin + overflow av vann)

Pearl

Forumet er livet
Vi kjøpte oss en ny stor og flott vaskemaskin for en stund siden og har problemer med at det lekker vann når det pumpes ut - dette sannsynligvis pga større mengde vann enn i den gamle maskinen.. Det lekker fra den "dingsen" (aaaaner ikke hva det heter) som henger ¨på veggen og som du putter slangen fra vaskemaskinen ned i for å få unna vannet... Det renner rett og slett over pga for mye vann..  Noen med glupe løsninger? Finnes det "ekstra store" sånne avløp å få kjøpt?

Hmm, jeg vet ikke så my :p Men et tips kan være å sjekke den dingsen på veggen, altså ta av røret. Det samme skjedde oss når vi flyttet inn her, og da var det masse hår og dritt i det røret som gjorde at vannet ikke ble tatt fort nok unna. 

*Jordbæra* skrev:
Hmm, jeg vet ikke så my :p Men et tips kan være å sjekke den dingsen på veggen, altså ta av røret. Det samme skjedde oss når vi flyttet inn her, og da var det masse hår og dritt i det røret som gjorde at vannet ikke ble tatt fort nok unna. 

Hmm.. Ja kan jo være noe sånt.. Må ta en sjekk, men kontakta også butikken og fikk vite at det er mulig å kjøpe den "trakta" på veggen i forskjellige størrelser så da løser det nok problemet vil jeg håpe! Takk for svar!

Vi har samme problemet - men det skyldes som tidligere nevnt mye dritt og hår i avløpet vi koblet vaskemaskina til... får tømt det så forsvinner problemet...

det røret du ikke husker navnet på, er sikkert tett eller noe...vi sliter med det samme...men det går bare kort tid før det blir tett igjen etter vi har fått åpna det...vet ikke årsaken til det, vi har bare flytta slangen til maskina bort i utslagsvasken vi....

Avløpet?

Det du bør gjøre for å unngå at det tetter seg, er å vaske en maskin på 90-95 grader (max) ca 4 ganger i året. Da rensker du opp nedover i røret der.

Det skal vel ikke flomme over fordi det kommer for mye vann...Da er det gjerne tett.

Jeg har opplevd det engang. Da klarte ikke sluket å ta unna når 2 maskiner pumpet ut vann samtidig (har to vaskemaskiner). De har hvert sitt avløp, men det er jo koblet på samme sluket.

Takker for svar damer, røret fikk seg en god vask i kveld - og det trengtes for å si det sånn!!! Vasker en maskin nå og null sprut.. Var nok det som skulle til ja... Da vet jeg at det kan skje, og skal følge med på det framover gitt...

Back
Topp