Noen med dyreallergi / barn med dyreallergi ?

Det er det jeg også tenker, men det er så vanvittig vanskelig.
Ikke på grunn av meg, men på grunn av 11 og 8 åringen som vil bli sønderknust!
Så vet vi jo ikke helt sikkert om utslettet kommer fra hunden, men det Er sannsynlig da har får utslag på prøver.
Mest redd for at allergien KAN føre til luftveisplager senere - ingen vet jo det..
Ja, de blir nok knust.. Har du noen som kan passe hunden en mnd tid, så får dere prøvd å sett om det blir bedre først?
 
Guttungen hadde svakt utslag på hund på blodprøven men ikke på prikktest, og derved mente barnelegen at han nok ikke var praktisk sett allergisk mot hund. Vi hadde en halvgammel hund som ble med oss ut livet.
Som viste seg å bli 7-8 år for hun levde lenge. Men det gikk helt fint.

Katt tåler han derimot ikke og medisineres derfor med pille, øyedråper og nesespray når vi er på ferie hos svigermor som har katt. Og han overnatter hos svigerfar jevnt og trutt. Vi skal aldri ha katt.
 
Guttungen hadde svakt utslag på hund på blodprøven men ikke på prikktest, og derved mente barnelegen at han nok ikke var praktisk sett allergisk mot hund. Vi hadde en halvgammel hund som ble med oss ut livet.
Som viste seg å bli 7-8 år for hun levde lenge. Men det gikk helt fint.

Katt tåler han derimot ikke og medisineres derfor med pille, øyedråper og nesespray når vi er på ferie hos svigermor som har katt. Og han overnatter hos svigerfar jevnt og trutt. Vi skal aldri ha katt.

Har bare tatt blodprøve her, da skal jeg sjekke ut prikktest.

Takk for info!
 
Det arrangeres jo behandlingsreiser til Syden for ille rammet barn med eksem, og bading i saltvann er ekstra bra. Så å bli bra i Syden er ikke unormalt
 
Det arrangeres jo behandlingsreiser til Syden for ille rammet barn med eksem, og bading i saltvann er ekstra bra. Så å bli bra i Syden er ikke unormalt
Ja, derfor jeg ikke tør å konkludere med at den forsvant fordi vi var uten dyra han er allergisk mot.
 
Og husk, det tar opptil 2 år før allergener forsvinner fra huset, så å omplassere for en måned vil ikke helt funke
 
Og husk, det tar opptil 2 år før allergener forsvinner fra huset, så å omplassere for en måned vil ikke helt funke
Det stemmer, det tar tid. Bedre å omplassere familien for en uke ;)
 
Det stemmer, det tar tid. Bedre å omplassere familien for en uke ;)
Hehe ja du sier noe.
Gjorde som sagt det, men da var vi i syden så jeg vet ikke om det er mangel på allergener eller klimaet som ordnet opp.
Utslettet kom tilbake så fort vi kom hjem
 
Er litt dette jeg lurer på - astma utløst av allergi.

Er dyr vi har i hus i dette tilfellet og reaksjonen er foreløpig kun utslett som enkelt behandles (13 mnd så luftveisplager kommer vel eventuelt senere eller snart?)

Vanskelig å si. Man må jo ikke utvikle astma selv om man har allergi, men man kan.. så jeg tenker at det ikke er nødvendigvis slik at sønnen din får luftveisplager, men du får høre hva barnelegen evt sier?
Sønnen vår hadde året han fylte tre symptomer på (bjørkepollen)allergi i form av rennende og kløende øyne. Året etter eksploderte allergien med hovne øyne, tett nese, astmaanfall ++ vi tok prikktest som viste graden av utslag (hund var som sakt svært lite). Men skal også ta allergiprøver i form av blodprøver hos barnelegen i august. :)
 
Hehe ja du sier noe.
Gjorde som sagt det, men da var vi i syden så jeg vet ikke om det er mangel på allergener eller klimaet som ordnet opp.
Utslettet kom tilbake så fort vi kom hjem
Det høres ut som det er allergener ikke klima. Klimareiser tar tid før det hjelper og varer normalt sett en stund før det er like ille igjen, det er jo noe av poenget med behandlingsreiser
 
Hehe ja du sier noe.
Gjorde som sagt det, men da var vi i syden så jeg vet ikke om det er mangel på allergener eller klimaet som ordnet opp.
Utslettet kom tilbake så fort vi kom hjem
"Alle" blir bedre av utslett/eksem når man er i syden :p Det er derfor man får behandlingsreiser dit. Det er noe med det stabile klimaet, solen og saltvannet som gjør det :)

Du spør om man kan få luftsveiplager av å få allergien trigget. Og ja, det kan man. MEN man trenger ikke å få det. For noen er til og med den "lave" dosen eksponering over tid noe som kan holde allergien i sjakk, og hindre videre utvikling. Det er en balansegang, og en jeg ville tatt i samråd med resten av familien og ikke minst helsepersonell.
 
Det høres ut som det er allergener ikke klima. Klimareiser tar tid før det hjelper og varer normalt sett en stund før det er like ille igjen, det er jo noe av poenget med behandlingsreiser
Det var nyttig informasjon, takk!
 
Det var nyttig informasjon, takk!
Ingen garanti selvsagt.

Men test en ferie innenlands til hundefritt hus ved passende anledning og se om det hjelper.
 
Back
Topp