Noen med barn som har hatt svineinfluensa?

snuppa80

Forumet er livet
Hvor syke var de? Storebror har fått det, og er ikke bra! Var hos legen og fikk tamiflu i dag, og holder på med første dose nå. Han har feber over 40 for første gang i sitt liv, aldri hatt feber lenger enn et par timer, nå har han hatt det konstant i 1.5 døgn. I tillegg begynner han å puste fortere, så jeg skal ringe legevakta nå. Bare lurer på HVA de gjør med han... Paracet hjelper liksom et par timer, så er det like rart...

tobias startet tirsdag ettermiddag/kveld med 40 i feber.. like høy onsdag morgen.. litt anstrengt i pusten.. var hos fastlegen, ingen utslag på crp - ble sendt hjem med beskjed om å bruke paracet, og at det nok var svineinfluensa..
på ettermiddagen ble han tettere i brystet, høy feber og slet med å puste mer og mer utover kvelden..
vi dro på legevakta, fikk ventolin på forstøver, samt noen tabletter jeg ikke husker navnet på...
ingen effekt, så de sendte oss på sykehuset..
der fikk han adrenalin på forstøver, samt at de tok masse prøver av han..
torsdag morgen var han feberfri, mye bedre i pusten, så da ble vi skrevet ut.. på ettermiddagen ringte barnelegen og sa det var svineinfluensa, laryngitt og falsk krupp.. [>:]
han har vært feberfri siden det, men hoster endel..
i dag har han vært full av f - as usual, så i morgen går han i barnehagen, for da er det 8 dager siden første sykdomstegn - og jeg anser karantenen som ferdig.
Startet tamiflubehandling torsdag ettermiddag etter sykehuslegens ordre siden han ble lagt inn med pusteproblemer..

De tok ingen CRP i sta, og DET irriterer meg litt... Da hadde jeg hatt noe å gå ut i fra liksom... Legevakta sa jeg måtte vente, en lege skulle ringe opp. Feberen stiger as we speak, den har rast fra 38.9 til 40.3 på under en time! Han prater og er våken, men blir bare tettere.... Og medisinene kasta han elegant opp[&o]

ORIGINAL: snuppa80

De tok ingen CRP i sta, og DET irriterer meg litt... Da hadde jeg hatt noe å gå ut i fra liksom... Legevakta sa jeg måtte vente, en lege skulle ringe opp. Feberen stiger as we speak, den har rast fra 38.9 til 40.3 på under en time! Han prater og er våken, men blir bare tettere.... Og medisinene kasta han elegant opp[&o]

lekkert.. [:-]
de smaker ikke veldig godt, men jeg trekker de opp sammen med litt eplejuice og så svelger han ned med vann etterpå.. de bør vel også tas sammen med mat for å unngå magevondt..
tobias har hatt litt løs mage, men ikke noe andre veien heldigvis..
men om han blir tettere i pusten ville jeg dratt ned asap..
her tok de oss på alvor heldigvis

ORIGINAL: Dollface

de smaker ikke veldig godt, men jeg trekker de opp sammen med litt eplejuice og så svelger han ned med vann etterpå.. de bør vel også tas sammen med mat for å unngå magevondt..

Ikke snakk om at Eirik tar noe hvis det er medisin i... Legen sa jeg kunne åpne kapslene, så gjorde det, blanda i vann og hadde i et lite glass med cola. Mat får jeg IKKE i han. Jeg ville egnetlig vente med å starte med de til i mårra, men tør ikke det når han blir så dårlig.
Ringte legevakta i Larvik jeg da, vært fornøyd med de før, så håper de fortsetter å gi meg det intrykket[;)]

Ikke snakk om at Eirik tar noe hvis det er medisin i... Legen sa jeg kunne åpne kapslene, så gjorde det, blanda i vann og hadde i et lite glass med cola. Mat får jeg IKKE i han. Jeg ville egnetlig vente med å starte med de til i mårra, men tør ikke det når han blir så dårlig.
Ringte legevakta i Larvik jeg da, vært fornøyd med de før, så håper de fortsetter å gi meg det intrykket[;)]

Tobias får de kapslene med pulver i - de var billigere enn de med flytende innhold i følge legen.. så de bare blandes i vann, trekkes opp og så trekker jeg opp litt saft til - så sprøyter jeg det inn i munnen hans.. han syns sånt er veldig gøy [:D]
Legevakta i larvik er ok ja.. bortsett fra at de satt tobias rett på antibiotikakur da pappa var der med han.. uten å måle crp..
Målte crp dagen etter, og den var normal.. så da var det jo bare å hive medusinen..

Tobias får de kapslene med pulver i - de var billigere enn de med flytende innhold i følge legen.. så de bare blandes i vann, trekkes opp og så trekker jeg opp litt saft til - så sprøyter jeg det inn i munnen hans.. han syns sånt er veldig gøy [:D]
Legevakta i larvik er ok ja.. bortsett fra at de satt tobias rett på antibiotikakur da pappa var der med han.. uten å måle crp..
Målte crp dagen etter, og den var normal.. så da var det jo bare å hive medusinen..

Det er da dyrt nok som det er, og litt "merkelig" at det er så dyrt[8|] Sambo fikk nesten sjokk da han henta to resepter han... Eirik fikk hetta når han fikk stikkpille han, bare nesespray er døden...
Nå har han lagt seg da, brekker seg og hoster. Bærer til legen i mårra hvis natta går greit, noe må de gjøre med han når jeg ikke får i han medisiner (og han bare spyr).

Og forresten, hu på legevakta sa de får rask respirasjon av høy feber. Sant det, men er det rart man blir litt redd?? OVERALT står det at lege skal kontaktes om det blir noe med pusten...

Back
Topp