Noen med allergi?

m82

Glad i forumet
Jeg har gresspollenallergi og må gå på medisiner. Noen andre som har undersøkt dette med lege? Har utsatt å begynne, men nå MÅ jeg siden sesongen nærmer seg og vi reiser til varmere strøk om 3 uker. Må få sjekket ut om det er greit å ta medisinen....

jeg har pollen allergi :( kan ikke ta zyrtec når man er gravid men har fått noen dråper som funker..
tar 3 dråper på hvert øye pr dag.. funker også [:)]

de heter Euphrasia Pollendråper :=)

hvilke tab tar du da??

Jeg tar vanligvis kortizon sprøyte flere ganger på sommerhalvåret grunnet gress-pollen. Det fikk jeg beskjed om å slutte på, men at jeg trygt kunne ta allergi piller og øyedråper. [:)]

Tar jo også Postafen som er mot reisesyke mot kvalmen, og det anbefalte de meg på sykehuset og hos legen. Det er jo ett kraftigere middel enn allergi piller. [8D]

Det finnes noen typer allergitbl som ikke er farlig å ta. Legen din vet dette!
Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å ikke ta allergitbl, men nå er det forsket mer på.
Mener det stod noe om det på nyhetene for ikke lenge siden..[8|]

Du kan bruke allergitabletter som heter Loratadin. Jeg og sjefen min satt og diskuterte dette i går. har noen fordeler siden jeg jobber på legekontor[:)]
For jeg fikk noen tidligere som heter Polaramin, men man blir så sinnsykt trøtt, men i går fikk jeg beskjed at Loratadin er godkjent for gravide.

Bestekompissen min er lege og han skrev ut en side til meg om allergi som ligger ute på nett.

Man kan bruke:
Clarityn
Aerius
Kestine
Telfast, Nefoxef
Zyrtec, Reactine
Xyzal.

det står også:Generelt gjelder legemidler til gravide og ammende kun skal brukes på klar indikasjon og i lavest mulig effektiv dose. Basert å klinisk erfaring anbefalte man tidligere førstegenrasjons antihistaminer til gravide med behov for systemisk behandling, men de mindre sederende annengenrasjonsmidlene til ammende. Etterhvert har man nå bred erfaring for at både gravide og ammende trygt kan bruke nyere antihistaminene. Lokalbehandling med antihistaminer, kromoglikat eller glukokortikoider i terapeutiske doser kan også trygt brukes.

[:D] Mange faguttrykk der som ikke jeg skjønte mye av da jeg leste den, men håper dere skjønner det viktigste. At vi kan ta allergimedesiner. JIPPI.[:)]

ORIGINAL: mayapus80

Du kan bruke allergitabletter som heter Loratadin. Jeg og sjefen min satt og diskuterte dette i går. har noen fordeler siden jeg jobber på legekontor[:)]
For jeg fikk noen tidligere som heter Polaramin, men man blir så sinnsykt trøtt, men i går fikk jeg beskjed at Loratadin er godkjent for gravide.

Det er de jeg har liggende. Jobber på ønh-klinikk, men vil ikke fortelle til de der at jeg er gravid[;)] 

Jeg lurer litt på nesesprayen som heter Avamys. Den skal ikke brukes om man prøver å bli gravid engang står det.... får spørre legen. Skulle bare høre med dere først[;)] Er SÅ plaget at jeg må ta både tabl, spray og øyedråper. Merker at jeg har utsatt å begynne...

aerius tablettene har blitt byttet ut mot et annet merke da :S jeg og brodern gikk på de før men i år har vi fått et annet merke husker ikke helt navne nå, men... :S

Jeg var hos legen i går og spurte hva jeg skulle bruke mot pollen. Fikk blå-resept på Livostin nesespray. Den fungere veldig bra hvis du er plaget med kløe i nesa [:)]

Han anbefalte ikke noen slags tabeletter siden det ikke er forsket så mye på gravide kvinner.

Virker som det er litt forskjellige meninger ang hva som er greit og ikke. Skal kontakte legen min, så får vi se. Noe må jeg i hvert fall gå på...evt reise til nordpolen for sommeren[8D]

Back
Topp