Noen me endometriose eller cyster?

Andrea93

Flørter med forumet
Jeg har begge delene, å idag startet jeg å blød etter 1 mnd med mensensmerter.
Men slutter ikke å blød, har måtte skifte klær 4 ganger allerede :s
Å har så vondt at jeg ikke klarer å gå.
Legen sa her om dagen endometriosen gjor så jeg hadde vondt.

Noen med erfaring? Sorry for ekle detaljer..
 
Nei, men hørtes forferdelig ut. Noe du kan gjøre for å slippe smerter?
 
Jrg hadde det. Jeg har hatt intense smerter under mens. Det var så ille at jeg måtte ta paralgin forte hver gang. Da jeg var 17 år ble jeg akutt operert for en cyste som var 11cm som hadde rotert eggstokken 1+1/2 gang. Halve eggstokken måtte fjernes.
De fant endomitriose da. Jeg begynte på minipiller som tok bort mens for å slippe smertene som kom mest v mens.
I 2011 fant de ny cyste, som skulle fjernes. Den vokste seg større mens sykehuset bare sendte utsettelses brev om operasjon. Til slutt sprakk den og resten av eggstokken måtte fjernes. Det var en stor operasjon og da gyn så på ultralyd kjeftet han på meg for å "la det gå så langt"
De fant ikke særlig endomitriose da de opererte. Har en eggstokk igjen nå, og kommer selv til å passe på å be om jevnlig sjekk for å se at det ikke kommer nye cyster.
 
Jrg hadde det. Jeg har hatt intense smerter under mens. Det var så ille at jeg måtte ta paralgin forte hver gang. Da jeg var 17 år ble jeg akutt operert for en cyste som var 11cm som hadde rotert eggstokken 1+1/2 gang. Halve eggstokken måtte fjernes.
De fant endomitriose da. Jeg begynte på minipiller som tok bort mens for å slippe smertene som kom mest v mens.
I 2011 fant de ny cyste, som skulle fjernes. Den vokste seg større mens sykehuset bare sendte utsettelses brev om operasjon. Til slutt sprakk den og resten av eggstokken måtte fjernes. Det var en stor operasjon og da gyn så på ultralyd kjeftet han på meg for å "la det gå så langt"
De fant ikke særlig endomitriose da de opererte. Har en eggstokk igjen nå, og kommer selv til å passe på å be om jevnlig sjekk for å se at det ikke kommer nye cyster.

Fikk å vite jeg hadde det når jeg var 17 år. Veldig vondt å slitsomt..
Vært operert 5 ganger, å nå fått nerveskade i magen pga det..
Venter på time til sykehuse, å skal til legen i morgen så får se om jeg kan få smertestillende.
Oi, såpass.. håper ikke noe sånt skjer med meg..
Men kjekt å høre andres erfaringer med det :)
 
Har ikke blitt tatt på alvor når jeg har sagt i fra. Det er visst noe som forfølger meg for da jeg knakk nakken så sendte legevakten på sykehuset meg hjem m paracet. :/

Håper det hjelper m hormonspiral, hos meh var smertene borte når jeg ikke hadde mens. Er litt spent på hvordan det blir nå etter fødsel, om det er like vondt. Håper ikke det :)
 
Har ikke blitt tatt på alvor når jeg har sagt i fra. Det er visst noe som forfølger meg for da jeg knakk nakken så sendte legevakten på sykehuset meg hjem m paracet. :/

Håper det hjelper m hormonspiral, hos meh var smertene borte når jeg ikke hadde mens. Er litt spent på hvordan det blir nå etter fødsel, om det er like vondt. Håper ikke det :)
Såpass! :s

Fått tabletter til å stoppe blødning idag, så får håpe det går over nå :)
Smertene er blitt værre hær..
Men håper spiralen funker når den blir satt inn!
 
Jeg skulle egentlig sette inn hormonspiral i høst, men skal undersøke eggstokkene først. Har konstant ubehag og til tider vondt som liksom sitter i hele siden og sprer seg oppover ryggen. Alltid ømt ved samleie og luft i magen eller rett før jeg skal "nummer to" er veldig vondt. Har alltid hatt mye menssmerter når jeg ikke har gått på hormonelle prevensjonsmidler, og har det man kaller mittelschmertz (smerter før og under eggløsning). Har også alltid hatt kviser, men heldigvis ikke unormal hårvekst på kroppen. Har heller ikke hatt problemer med å bli gravid.

Legen min mente at hormonspiral ikke er så lurt om man har PCO/PCOS, men kan det stabilisere likevel altså?
 
Såpass! :s

Fått tabletter til å stoppe blødning idag, så får håpe det går over nå :)
Smertene er blitt værre hær..
Men håper spiralen funker når den blir satt inn!

Huff, så kjipt! Håper det blir bedre m spiral ja, helt utrolig vondt.
 
Back
Topp