Men var det midt i permisjonen hans? For her er det jo snakk om etter jeg har avsluttet min, og egentlig da før mannen har startet på sin.
Han søkte om 2 uker utsettelse pga jeg skulle være hjemme ulønna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men var det midt i permisjonen hans? For her er det jo snakk om etter jeg har avsluttet min, og egentlig da før mannen har startet på sin.
Jøss, merkelig. Jaja, vi får vel bare se hvordan det går.Han søkte om 2 uker utsettelse pga jeg skulle være hjemme ulønna.
Jøss, merkelig. Jaja, vi får vel bare se hvordan det går.
Ja, det er akkurat dette jeg tenker også!Jobber også som lærer, mens mannen er ingeniør. Forstår godt at vi ikke kan dele opp permisjonen sånn at den settes på pause i vinterferie, første uka i august osv. Har man startet permisjonen, så er den i gang liksom! Men trodde det skulle være uproblematisk for mannen din å utsette permisjonsstart til du begynner med planleggingsdagene i august? Da må han jo søke om utsettelse av permisjon pga heltidsarbeid (selv om det egentlig er snakk om avspasering) og ferie. Han har jobbet hele året, og har dermed rett på avspaseringen sin (muligens ikke den i starten av august da, som egentlig hører til neste skoleår), så synes det er rart om arbeidsgiver nekter han å søke om den utslettelsen. Dere må muligens finne en annen løsning mtp barnepass noen dager nå i juni, men det er iallfall sånn vi planlegger det for å strekke permisjonen lengst mulig!
Løste det seg?Hvis noen er interessert i dette - nav sidestiller avspasering med arbeid. Og hun jeg snakket med sa at juni og august regnes som avspasering for lærere og sånn sett at man kan innvilges utsettelse. Så det eneste arbeidsgiver kan gjøre er å si at det er upraktisk å ha permisjonen sånn man ønsker, men i og med at vi skal bytte hvem som er i permisjon blir jo det vanskelig. Vi har jo i tillegg signerte avtaler fra rektorer på begge skoler, så hun på lønnskontoret kan nok ikke overstyre det. Vi har ikke hørt noe, men håper det går seg til nå! Heia nærmere barnehageplass!
ps! Og for barn født etter 1/10 er der fri utsettelse, så da er det ikke krav om arbeid/ferie. Da vil man i prinsippet kunne utsette når man vil. Men skal jo være praktisk for skolen og da![]()
Jøss, vi må registrere ferie 28.6-30.7, så det er rart de ser det på som avspasering..Hvis noen er interessert i dette - nav sidestiller avspasering med arbeid. Og hun jeg snakket med sa at juni og august regnes som avspasering for lærere og sånn sett at man kan innvilges utsettelse. Så det eneste arbeidsgiver kan gjøre er å si at det er upraktisk å ha permisjonen sånn man ønsker, men i og med at vi skal bytte hvem som er i permisjon blir jo det vanskelig. Vi har jo i tillegg signerte avtaler fra rektorer på begge skoler, så hun på lønnskontoret kan nok ikke overstyre det. Vi har ikke hørt noe, men håper det går seg til nå! Heia nærmere barnehageplass!
ps! Og for barn født etter 1/10 er der fri utsettelse, så da er det ikke krav om arbeid/ferie. Da vil man i prinsippet kunne utsette når man vil. Men skal jo være praktisk for skolen og da![]()
Nav har henlagt den revurderingen lønnskontoret ba om, så ser bra ut. Men vi vet ikke hva de kommer til å gjøre, for har ikke hørt noeLøste det seg?
Ja, ferien er jo utenom. Men fra sommerferien starter for elevene og frem til ferie og så etter ferie frem til planleggingsuka - det er avspaseringJøss, vi må registrere ferie 28.6-30.7, så det er rart de ser det på som avspasering..