Hei! Lærer her, og har akkurat funnet ut hva vi skal gjøre i dag.. Ble klar over dette for seint sjølv, for konsulenten på jobben er ikke oppdatert, så jeg må inn å endre.
Vi har, fra 2015, fem uker ferie som andre arbeidstakere. Våres ferie er avtalefestet til fem uker i juni/ juli. For å finne perioden, må du hvert år finne siste lørdag i juli og telle fem uker tilbake.. I år er altså ferien 25.06-30.07. Jeg fikk opplyst fra jobb at våres ferie er bare juli og den kan ikke flyttes, dette er feil. Vi kan flytte ferie om vi er 100% sykemeldt eller avvikler permisjon i denne perioden. I tillegg til dette har nav sine regler. Vi må fx ta ut 6 ukers permisjon rett etter fødsel (for min del kommer dette i konflikt m ferie) og d er kun lov til å ta ut 4+ 1 uke ferie i permisjonen. Alle har i følge den nye ferieloven lov til å flytte hele ferien sin.
Så! Det letteste er altså å ta ut hele permisjonen først, søke om å flytte ferien i sin helhet til neste år og ta den ut da, etter at permisjonen er over el når d skulle passe. Husk å søke om utsatt fedrekvote-uttak for far om du tar fem uker ferie direkte etter din permisjon og før far tar sin.
( fått info av nav og Utdanningsforbundet

)