Jeg skal lage trollkostyme, hva gjør jeg? Skal være klær en kan bruke i danseoppvisning så tenker at f.eks striesekk ikke er aktuelt. vil prøve å lage et filleskjørt og en troll hale, men hvordan!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for tips!! Nå blir det hjemmelaget tyllskjørt og hale av strømpebukse og watt!Hale kan du lage av vanlig strømpebukse/stay up som du fyller med watt, og litt ullgarn i tuppen som "dusk". Kan sys fast i skjørtet om du vil gjøre det enkelt, eller festes i topp/tights med et par sting eller sikkerhetsnål.
Takk for tips!! Nå blir det hjemmelaget tyllskjørt og hale av strømpebukse og watt!
Sent from my iPhone using BV Forum
Kan være lurt å ta den dobbelt (altså en strømpe inni en annen) om du tror det blir "action" og er redd for at det skal gå masker i den.![]()
Ja, tenkte å ta en svart ullstrømpebukse som er godt brukt og som ikke passer henne lenger. Da blir den passe str til å lage hale av. Gleder meg til å sette i gang nå! Glad jeg gikk inn her, såå kjekt med små tips og råd! Kjøpte foresten tyll stoff på ebay til 1dollar for 91 meter! Hehe.. Ikke at jeg noen gang kommer til å få bruk for det igjen men men.. Fant ikke i den lokale butikken så..Kan jo alternativt lage av en barnestrømpebukse også, så blir den litt kortere men tykkere. Kan putte det ene beinet inni den andre, og lett sy i spiral rundt slik at den blir strammere på formen og litt hardere, og så sy den fast på skjørtet eller buksebaken. De fleste har vel kanskje noen strømpebukser som de ikke er så fornøyde med, som det har kommet hull i eller som bare er for liten eller man ellers kan ofre.![]()
Ja, tenkte å ta en svart ullstrømpebukse som er godt brukt og som ikke passer henne lenger. Da blir den passe str til å lage hale av. Gleder meg til å sette i gang nå! Glad jeg gikk inn her, såå kjekt med små tips og råd! Kjøpte foresten tyll stoff på ebay til 1dollar for 91 meter! Hehe.. Ikke at jeg noen gang kommer til å få bruk for det igjen men men.. Fant ikke i den lokale butikken så..
Sent from my iPhone using BV Forum
Ja det kan jeg gjøre! Håper tyllstoffet fra ebay kommer i tideDu må vise fram når du er ferdig da.![]()