Noen kreative der ute?

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg skal lage trollkostyme, hva gjør jeg? Skal være klær en kan bruke i danseoppvisning så tenker at f.eks striesekk ikke er aktuelt. vil prøve å lage et filleskjørt og en troll hale, men hvordan!?

Hvis du ikke har et skjørt du vil ofre, så kan du jo bare ta tyllskjørt-metoden hvor du "knyter" filler rundt et strikk eller et bånd som da blir linninga? Du ser på bildet kanskje, at du bare legger båndet dobbelt over strikket og så stikker endene gjennom båndet igjen på andre siden, slik at det ikke er knute men henger dobbelt.

DSCN0284.JPG

images

Alternativt kan du jo bare ta et stykke stoff og sy det sammen slik at du får en sirkel, og så snurpe det sammen på den ene siden slik at du får et skjørt? Dårlig til å forklare ja. :p

Hale kan du jo sy rett på skjørtet om så?

Så kreativt! :-)

Hale kan du lage av vanlig strømpebukse/stay up som du fyller med watt, og litt ullgarn i tuppen som "dusk". Kan sys fast i skjørtet om du vil gjøre det enkelt, eller festes i topp/tights med et par sting eller sikkerhetsnål.

Moren min lagde en gang (for en evighet siden, faktisk) et trollkostyme til meg. Da tok hun en gammel turndrakt og festet mange filler i forskjellige jordfarger lagvis. Hun laget også en parykk av ei stram lue som var ganske tynn ved å feste lange garntråder i forskjellige farger. Så sminket hun meg med røde kinn, fregner og en svart tann :)

Hale kan du lage av vanlig strømpebukse/stay up som du fyller med watt, og litt ullgarn i tuppen som "dusk". Kan sys fast i skjørtet om du vil gjøre det enkelt, eller festes i topp/tights med et par sting eller sikkerhetsnål.
Takk for tips!! Nå blir det hjemmelaget tyllskjørt og hale av strømpebukse og watt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan være lurt å ta den dobbelt (altså en strømpe inni en annen) om du tror det blir "action" og er redd for at det skal gå masker i den. :)

Kan jo alternativt lage av en barnestrømpebukse også, så blir den litt kortere men tykkere. Kan putte det ene beinet inni den andre, og lett sy i spiral rundt slik at den blir strammere på formen og litt hardere, og så sy den fast på skjørtet eller buksebaken. De fleste har vel kanskje noen strømpebukser som de ikke er så fornøyde med, som det har kommet hull i eller som bare er for liten eller man ellers kan ofre. :p

Kan jo alternativt lage av en barnestrømpebukse også, så blir den litt kortere men tykkere. Kan putte det ene beinet inni den andre, og lett sy i spiral rundt slik at den blir strammere på formen og litt hardere, og så sy den fast på skjørtet eller buksebaken. De fleste har vel kanskje noen strømpebukser som de ikke er så fornøyde med, som det har kommet hull i eller som bare er for liten eller man ellers kan ofre. :p
Ja, tenkte å ta en svart ullstrømpebukse som er godt brukt og som ikke passer henne lenger. Da blir den passe str til å lage hale av. Gleder meg til å sette i gang nå! Glad jeg gikk inn her, såå kjekt med små tips og råd! Kjøpte foresten tyll stoff på ebay til 1dollar for 91 meter! Hehe.. Ikke at jeg noen gang kommer til å få bruk for det igjen men men.. Fant ikke i den lokale butikken så..

Ja, tenkte å ta en svart ullstrømpebukse som er godt brukt og som ikke passer henne lenger. Da blir den passe str til å lage hale av. Gleder meg til å sette i gang nå! Glad jeg gikk inn her, såå kjekt med små tips og råd! Kjøpte foresten tyll stoff på ebay til 1dollar for 91 meter! Hehe.. Ikke at jeg noen gang kommer til å få bruk for det igjen men men.. Fant ikke i den lokale butikken så..

Du må vise fram når du er ferdig da. :)

Back
Topp