Noen i samme situasjon?

Solomor2020

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Jeg er en 38 år gammel singel dame som skal til Danmark for insaminasjon, er det noen her i samme situasjon? Hadde vært hyggelig å komme i kontakt med andre i samme situasjon[emoji4]
 
Er 33 og hadde andre forsøk med inseminering i mars, og venter nå en liten sønn Så spennende! Hvilken klinikk skal du bruke? Masse lykke til
 
Åååå så koselig at du svarte[emoji4] Har prøvd å komme i kontakt med noen som har vært/er i samme situasjon siden jeg bestemte meg for å dra til Danmark, men har ikke funnet noen. Hadde vært så hyggelig å prate med noen med litt erfaring. Jeg skal bruke copenhagen fertility klinikk. Hvem klinikk brukte du? Hadde du bare to forsøk før den satt?
 
Åååå så koselig at du svarte[emoji4] Har prøvd å komme i kontakt med noen som har vært/er i samme situasjon siden jeg bestemte meg for å dra til Danmark, men har ikke funnet noen. Hadde vært så hyggelig å prate med noen med litt erfaring. Jeg skal bruke copenhagen fertility klinikk. Hvem klinikk brukte du? Hadde du bare to forsøk før den satt?

Jeg fant heller ingen i samme situasjon da jeg bestemte meg. Har alltid vært åpen om at jeg ønsker å gjøre det og bestemte meg mange år før jeg dro nedover, og alle kjente noen som kjente noen, men har aldri møtt eller snakket med noen selv[emoji4] Men jeg fikk god hjelp av klinikken da, som var Stork klinik i København! Jeg hadde et forsøk i desember basert kun på eggløsningstest, men syntes det ble litt diffust og vanskelig å kontrollere. Så etter nyttår tok jeg kontakt med privat gynekolog og fikk hjelp til å holde styr på eggløsningen ved ultralyd, så da var jeg veldig sikker på timingen da jeg dro ned i begynnelsen av mars, og da ble det vellykket [emoji4] Så jeg har termin med lillegutt 2.desember i år[emoji4] Får du god støtte fra cfc?
 
Jeg bestemte meg for å dra til Danmark nå nylig egentlig, er jo 38 år og har ikke funnet drømmemannen, men alltid ønsket meg barn, så da ble det Danmark[emoji4] Jeg er helt ny i gamet, og skal bruke eggløsningstester denne pp, men innrømmer at jeg er rimelig stresset[emoji27] Er jo veldig viktig at man treffer eggløsning. Har i grunn ikke fått så mye oppfølging av CFS ennå da de obligatoriske blodprøvene ikke er klare ennå, snakket med en lege som sa der var bare å komme i Juli. Håper jeg får svar på blodprøvene i morgen, forventer positiv test nærmere helgen, så blir det å dra nedover[emoji4] Spennende[emoji16] Så utrolig koselig at du ble gravid så fort, du må glede deg enormt til Desember[emoji4]
 
Jeg bestemte meg for å dra til Danmark nå nylig egentlig, er jo 38 år og har ikke funnet drømmemannen, men alltid ønsket meg barn, så da ble det Danmark[emoji4] Jeg er helt ny i gamet, og skal bruke eggløsningstester denne pp, men innrømmer at jeg er rimelig stresset[emoji27] Er jo veldig viktig at man treffer eggløsning. Har i grunn ikke fått så mye oppfølging av CFS ennå da de obligatoriske blodprøvene ikke er klare ennå, snakket med en lege som sa der var bare å komme i Juli. Håper jeg får svar på blodprøvene i morgen, forventer positiv test nærmere helgen, så blir det å dra nedover[emoji4] Spennende[emoji16] Så utrolig koselig at du ble gravid så fort, du må glede deg enormt til Desember[emoji4]

Så spennende for deg at reisen står for tur da! Krysser fingre og tær for deg altså! Håper at det blir full klaff[emoji4] Hvis du har mulighet til å dra til privat gynekolog før du drar nedover er det virkelig til å anbefale, så er du enda mer betrygget på timingen! Det var verdt hver eneste krone etter min mening[emoji4] Jeg var i samme situasjon at drømmemannen har latt vente på seg, og ønsket om barn er så intens høyt, så jeg valgte å starte prosessen i fjor slik at jeg kunne få førstemann før fylte 35. Jeg har kjøpt samme donor på frys slik at jeg er sikret samme til søskenforsøk da jeg ønsker to tette! Hadde sett for meg en lang prosess med mange forsøk, men det gikk overraskende raskt og jeg er så lykkelig! Håper virkelig det blir en vellykket reise for deg! Skal du på dagstur?
 
Veldig spennende ja[emoji51] Jeg tviler på at det blir full klaff første gangen, men håper ikke det kommer til å ta altfor lang tid[emoji4] Du har planer om to altså, utrolig tøff du er! Blir nok bare en på meg, bare håper det klaffer en gang. Når du valgte donor, valgte du med utvidet profil eller bare øyenfarge, hårfarge osv? Mamma, jeg og lillesøster drar på en weekendtur, så tar det som en tur denne gangen[emoji4] De neste gangene blir det nok bare en overnatting. Hvordan gjorde du det?
 
Veldig spennende ja[emoji51] Jeg tviler på at det blir full klaff første gangen, men håper ikke det kommer til å ta altfor lang tid[emoji4] Du har planer om to altså, utrolig tøff du er! Blir nok bare en på meg, bare håper det klaffer en gang. Når du valgte donor, valgte du med utvidet profil eller bare øyenfarge, hårfarge osv? Mamma, jeg og lillesøster drar på en weekendtur, så tar det som en tur denne gangen[emoji4] De neste gangene blir det nok bare en overnatting. Hvordan gjorde du det?

Man må nok bare innstille seg på flere turer ja, men man vet aldri :) Jeg var innstilt på fem runder med inseminering da gjennomsnittet er 4,7 forsøk, så at det ble klaff så tidlig det var helt utrolig! Ja, jeg ønsker at han skal få søsken så da blir det to tette, så får mor bare være sliten :p Jeg har ufattelig god støtte i familie og venner, og uten de hadde det virkelig ikke gått! Fordelen vår er at vi ikke vet om noen annen hverdag enn å være alene fra første stund. Jeg tror de som blir alene, som er vant til å være to, har det mer slitsomt! Vi vet jo ikke om annet :) Min første runde var dagstur. Alt var bare stress, jeg var usikker på om jeg hadde lest av testen riktig og det hele føltes veldig håpløst. Derfor tok jeg valget om å følges opp av gynekolog her slik at jeg kunne være litt mer forberedt neste runde. Hadde et par mnd pause etter første tur. Den neste turen hadde jeg booket meg hotell og bestemte meg for å ta det som en tur, men reiste alene. Flybillettene måtte bookes på dagen og de var ikke billige siden det ble på helg, så jeg spurte ikke om noen ville være med! Pappa hadde planer om å være med runde tre, men det ble jo ikke noe av :) Så koselig at du får familien med deg. Det er jo viktig å slappe av etterpå og da er det godt å ha noen der! Der var stork klinik helt super. Følte ikke det var inn/ut, men god atmosfære og at de virkelig hadde tid til meg! Det satt jeg pris på :)
 
Godt du har familien, er helt uvurderlig å ha de i ryggen. Min familie har støttet meg og avgjørelsen min også, og det er jeg så takknemlig for. Håper at det går like fort når du skal prøve på nr to da[emoji4] Nå er blodprøve svarene sendt etter mye styr, blir helt svett av det her[emoji27] Håper at alt ser bra ut, og at jeg får grønt lys for å dra når EL kommer. Er såååååå spent jeg altså[emoji51]
 
Godt du har familien, er helt uvurderlig å ha de i ryggen. Min familie har støttet meg og avgjørelsen min også, og det er jeg så takknemlig for. Håper at det går like fort når du skal prøve på nr to da[emoji4] Nå er blodprøve svarene sendt etter mye styr, blir helt svett av det her[emoji27] Håper at alt ser bra ut, og at jeg får grønt lys for å dra når EL kommer. Er såååååå spent jeg altså[emoji51]

Åja, uten familie hadde det nok ikke vært opp til vurdering en gang! Godt du har familie som støtter deg også! Da vet man jo at det går bra :) Jeg tenker faktisk å velge ivf med nr to, litt fordi jeg da har en liten fnutt å passe på, som jeg må ha med meg på reise eller plassere bort. Det blir spennende å se hvor mye som skal til med nr.2 :) Men det blir veldig stas! Åh så flott at de er sendt! Da er det bare å vente på den testen! Du regnet med til helgen? Så alt for spennende!! Håper virkelig du får en positiv opplevelse der altså, og jeg skal i alle fall krysse alt jeg har for at det blir med den ene turen[emoji4][emoji1319]
 
Familien min vet hvor lenge jeg har lengtet etter mitt eget lille knøtt.Er eldst i søskenflokk på 5, har to tantebarn på to år som jeg har mye glede av, men er ikke det samme som å være mamma til sitt eget lille[emoji173]️ IVF ja, vurderte det jeg og, mtp er så vanskelig det med eggløsning, men er såååå mye dyrere, for ikke å snakke om alle medisinene. Hvor lenge tenker du å vente med andre mann? Blodprøvene er sendt ja, men har ikke fått noe tilbakemelding på de[emoji849] Ettersom jeg kunne se lå alle verdier innenfor referanse området, men er jo greit å få den endelige bekreftelsen på at alt er Ok. Jeg regner med å ha EL på fredag/lørdag, men hvem vet hva kroppen kan finne på[emoji38] Håper alt klaffer og jeg blir insaminert denne mnd[emoji4] Vi har i hvert fall bestilt hotell fra lørdag til mandag, så krysser fingrene for at jeg ille får EL før det[emoji51] Må si jeg er litt misunnelig på deg som allerede har en liten en i magen[emoji4]
 
Familien min vet hvor lenge jeg har lengtet etter mitt eget lille knøtt.Er eldst i søskenflokk på 5, har to tantebarn på to år som jeg har mye glede av, men er ikke det samme som å være mamma til sitt eget lille[emoji173]️ IVF ja, vurderte det jeg og, mtp er så vanskelig det med eggløsning, men er såååå mye dyrere, for ikke å snakke om alle medisinene. Hvor lenge tenker du å vente med andre mann? Blodprøvene er sendt ja, men har ikke fått noe tilbakemelding på de[emoji849] Ettersom jeg kunne se lå alle verdier innenfor referanse området, men er jo greit å få den endelige bekreftelsen på at alt er Ok. Jeg regner med å ha EL på fredag/lørdag, men hvem vet hva kroppen kan finne på[emoji38] Håper alt klaffer og jeg blir insaminert denne mnd[emoji4] Vi har i hvert fall bestilt hotell fra lørdag til mandag, så krysser fingrene for at jeg ille får EL før det[emoji51] Må si jeg er litt misunnelig på deg som allerede har en liten en i magen[emoji4]

Ja jeg er bonustante til mange, men det er noe med det inderlige ønsket om egne barn altså! Det er jo en drøm som går i oppfyllelse[emoji173]️ Kan nesten ikke tro jeg har en liten fnutt det inne selv nå, men han har full fest hver dag så jeg blir ofte påmint, og det er verdens herligste følelse! Du har virkelig noe å se frem til[emoji4] Det er så absolutt verdt det å prøve inseminering først! Det er jo gode sjansene for å lykkes med det og ikke i nærheten så dyrt! Jeg hadde nok styrt unna alt av hormonstimulering og sånt så lenge det hadde gått, men ivf må jeg jo gjennom det! Har tro på at naturlig er best. Dette er vi jo laget for[emoji4] Jeg venter nok et par år med nestemann tenker jeg. Ser kanskje for meg innsett rundt høsten 2020 om jeg er klar for det! Da blir det ca 2,5 år mellom de to hvis alt går som jeg håper på! Du får ta en telefon til klinikken om du ikke hører noe i løpet av formiddagen i morgen! Man blir jo gjerne litt utålmodig og usikker i en sånn prosess så håper de kan gi deg bekreftelse! Håper at timingen din blir rett altså[emoji4] Denne kroppen er en merkelig sak, men de kan vel kanskje tilby ultralyd ved inseminering for å faktisk undersøke EL? Det vet jeg de gjør på Stork!
 
Fikk mail til morran i dag om at alt er OK! Shit, er såååå spent jeg[emoji51] Håper bare jeg ikke får EL FØR vi drar... Kan tenke meg at det er bare verdens beste følelse å kjenne han turne inni der, håper virkelig jeg og får oppleve det en dag. Hvordan donor valgte du? Utvidet profil eller bare øyenfarge/hårfarge osv? Jeg har valgt donor på klinikken, altså bare øyenfarge osv, er jo så dyrt med utvidet profil[emoji53] Aner ikke om jeg kan få ultralyd jeg, kan jo ringe og høre med de. Kjenner at kroppen er EL modus, men negative tester, så får heller ringe på fredag når jeg kommer og høre hva jeg skal gjøre hvis testene fortsetter å være negative...
 
Fikk mail til morran i dag om at alt er OK! Shit, er såååå spent jeg[emoji51] Håper bare jeg ikke får EL FØR vi drar... Kan tenke meg at det er bare verdens beste følelse å kjenne han turne inni der, håper virkelig jeg og får oppleve det en dag. Hvordan donor valgte du? Utvidet profil eller bare øyenfarge/hårfarge osv? Jeg har valgt donor på klinikken, altså bare øyenfarge osv, er jo så dyrt med utvidet profil[emoji53] Aner ikke om jeg kan få ultralyd jeg, kan jo ringe og høre med de. Kjenner at kroppen er EL modus, men negative tester, så får heller ringe på fredag når jeg kommer og høre hva jeg skal gjøre hvis testene fortsetter å være negative...

Så bra!! Da håper vi bare EL kommer til riktig tid! Hvis du har negativ test på fredag når du reiser kan du evt høre med de om de tar UL og kan sette eggløsningssprøyte så det fins alternativer :) Jeg valgte lukket donor, så vet kun høyde, øyefarge og hårfarge. De er jo strenge på hvem som får være donor og for meg er ikke utdanning, utseende, slekt etc. relevant. Alt jeg ønsker er en frisk baby[emoji173]️ Så orket ikke betale for utvidet profil!
 
Uff, nå føler jeg skikkelig på at jeg er alene om det her[emoji17] Blir jo helt koko i huet av de EL testene.... De er jo like hvite som natta er svart, allikevel føler jeg murringer i magen, hovne pupper og EL slim(sorry detaljer altså[emoji38]) Tror jeg har testa fire ganger i dag [emoji27]Er livredd for å ha drukket for mye så at de er falskt negative, eller at det er noe galt med testene, eller at jeg ikke kommer til å få EL Uff, det her er en emosjonell karusell uten sidestykke....
 
Uff, nå føler jeg skikkelig på at jeg er alene om det her[emoji17] Blir jo helt koko i huet av de EL testene.... De er jo like hvite som natta er svart, allikevel føler jeg murringer i magen, hovne pupper og EL slim(sorry detaljer altså[emoji38]) Tror jeg har testa fire ganger i dag [emoji27]Er livredd for å ha drukket for mye så at de er falskt negative, eller at det er noe galt med testene, eller at jeg ikke kommer til å få EL Uff, det her er en emosjonell karusell uten sidestykke....

Ååh jeg føler sånn med deg!! Sånn hadde jeg også det! Og når den streken kom så var jeg også usikker. Leste jeg av riktig? Var jeg innafor tiden? Var den falsk positiv? Derfor valgte jeg oppfølging av gynekolog isteden og da var jeg sååå mye roligere! Jeg stresset også så mye at jeg ikke hadde EL en måned. Det fant gynekologen ut på UL... Du har ikke mulighet til å oppsøke privat gynekolog i morgen før du drar? Vet ikke hvor i landet du holder til, men her i byen fikk jeg time på dagen :)
 
Uff, hadde jeg visst at jeg ville ha blitt så påvirket av det her så vet jeg ikke om jeg hadde gjennomført det her altså[emoji17] Jeg har sendt Mail til CFS, skal høre om jeg kan komme til de på fredag. Forrige syklusen min var jo på 30 dager så det kan hende det ennå er litt tidlig.... Hvis det viser seg at testene ikke slår ut hos meg så tar jeg kontakt med den private gynekologen jeg var hos første gangen, neste PP. Han var veldig ålreit! Men han holder til i Oslo, og jeg i Halden så tviler på at jeg får time der i dag[emoji849] Uff, for en karusell.....
 
Uff, hadde jeg visst at jeg ville ha blitt så påvirket av det her så vet jeg ikke om jeg hadde gjennomført det her altså[emoji17] Jeg har sendt Mail til CFS, skal høre om jeg kan komme til de på fredag. Forrige syklusen min var jo på 30 dager så det kan hende det ennå er litt tidlig.... Hvis det viser seg at testene ikke slår ut hos meg så tar jeg kontakt med den private gynekologen jeg var hos første gangen, neste PP. Han var veldig ålreit! Men han holder til i Oslo, og jeg i Halden så tviler på at jeg får time der i dag[emoji849] Uff, for en karusell.....

Men bare husk på at karusellen er verdt turen da :) Verdt hver eneste frustrasjon og bekymring, det kan jeg skrive under på! Var helt fullstendig kaos her også før første gangen, men andre gang var jeg mye mer avslappet! Så du må bare stå i det!
 
Håper det, akkurat nå føler jeg at jeg kan se langt etter babydrømmen[emoji17] Fikk time på CFS kl 08 på fredag da, så bare krysser alt jeg for at jeg kommer til å få EL i løpet av helgen, eller at de kan gi meg noe som stimulerer eggløsning....
 
Håper det, akkurat nå føler jeg at jeg kan se langt etter babydrømmen[emoji17] Fikk time på CFS kl 08 på fredag da, så bare krysser alt jeg for at jeg kommer til å få EL i løpet av helgen, eller at de kan gi meg noe som stimulerer eggløsning....

Da satser vi på at du får ultralyd så de får sjekket, og evt eggløsningssprøyte med inseminering dagen etter :) Det går nok helt bra! Du kan ikke gi opp før du har begynt ;)
 
Back
Topp