Noen i helseyrket?

Jeg er vikar, jobber 100 % frem til nå I hjemmesykeplein. Men plutselig får jeg ikke vakter. Pleier å få vakter for ei uke av gangen. Skal snakke med sjefen til uka. Blir det lite vakter blir jeg mest sannsynligvis sykemeldt pga vann I kroppen. Sliter med å gå mye. Men ønsker selvfølgelig å jobbe så mye jeg kan!

Jeg jobber på ei travel medisinsk avdeling. Jeg har sjef som har vært flink til å tilrettelegge, men de søkte om svangerskapspenger som jeg fikk innvilget. Jeg går i en høy sykemeldingsgrad og går derfor mye på "topp", og jobber kun dager! Hadde ikke klart meg i jobb om ikke Pga dårlig bekken

Jeg jobber som assistent I ett bofellesskap. Jobber som vikar, men har fast stilling og.

Ikke tilrettelegging enda, jobber nærmere 100%.

Kjenner det er til tider tungt, spørs hvem jeg er på jobb med og hvilken bruker jeg har, da noen er en del tyngre enn andre, både fysisk og psykisk.

Nå er jeg sykemeldt på grunn av bekkenløsning, men mens jeg ennå kunne gå hadde jeg en del tilrettelegging på jobb. Jeg jobber på en veldig lett og rolig sykehusavdeling, så det var ikke så mye som var nødvendig. Jeg slapp nattevakter selvfølgelig, og de var veldig opptatt av at jeg ikke skulle gjøre noe tungt. Det er bare det at det ikke er noen tunge oppgaver på min jobb, som da førte til at kollegene mine kom løpende etter meg om jeg prøvde å flytte en tom seng. :P Hos oss tar ikke kvalme og svimle gravide smitterom med plagsomme munnbind og varme frakker, men smitte har vi ikke hvert år uansett. :P Ellers fikk jeg tilbud om ekstra pauser, og full aksept for at jeg småspiste i alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Vi har godt arbeidsmiljø, og er flinke til å hjelpe hverandre til vanlig, men som gravid ble det nesten litt for mye for meg slik som alle hele tiden ville avløse meg eller hente drikke til meg. (Jeg kan bli låst lenge inne hos en pasient, men da sitter jeg på en stol, og kan godt drikke og spise salte kjeks mens jeg snakker med pasienten. )