Noen her som vet

marthee

Blir kjent med forumet
Er det noen her som vet om man kan få dekt taxi til helsestasjonen?
jeg bor alene med gutten og har ikke førerkort. Har nettopp flytta til en ny plass. På den fporrige plassen sa hs at jeg fikk dekt taxi om jeg trengte, men når jeg ringte og spurte hs her sa hun at hun ikke hadde myndighet til å avgjøre dette[&:] og at jeg måtte ringe og spørre på legekontoret. Der sa de at med mindre jeg hadde noen handicap så fikk jeg ikke det.

Nei det syns jeg høres meget rart ut.. Hvorfor skal noen få få dekket TAXI, mens andre må vente i timesvis på offentlig transport eller legge opp timene etter fåtallige bussruter..

Hvorfor kan du ikke ta offentlig transport??

Tror ikke du får det for vanlig time hos HS nei. Vet de som er for syke til å komme seg til lege/sykehus/behandliger osv får dekt taxi. Du må sikkert ta bussen som alle andre tenker jeg.

Sa jo ikke at jeg ikke kan ta offentlig transport!!

bare lurer i og med at på forrige helsestasjon fikk jeg taxi, uten problem!
Og den kollektive transporten er heller ikke noe å skryte av!

ORIGINAL: marthee

Sa jo ikke at jeg ikke kan ta offentlig transport!!

bare lurer i og med at på forrige helsestasjon fikk jeg taxi, uten problem!
Og den kollektive transporten er heller ikke noe å skryte av!

Da har den forrige helsestasjonen egentlig gjort feil.. Man kan kun få dekket taxi om man pga helsetilstanden ikke kan ta offentlig transport... Du kan ikke få dekket taxi fordi det er mer bekvemt, eller det er tungvint med offentlig transport..
Er nok bare å ta på seg gå skoene og en dæsj tålmodighet og ta bussen!!! (evt tog/trikk det som er aktuelt av offentlig transport)..

Tog og trikk er ikke-eksisterende her[;)] 
Ringte og hørte om busstider isted, og da spurte jeg samtidig om de har barnestoler på bussene, noe de ikke har på alle bussene...

Back
Topp