Noen her som lager glutenfritt brød selv?

Noesånt

Forelsket i forumet
Har dere reknet på om det er noe penger å spare på det i forhold til å kjøpe ferdig i butikk?

Her har vi gluten allergi hele gjengen! Men vi har sluttet og lage brød selv, for de blir bare tørre og ikke noe gode etter 1 dag. Så vi kjøper fria sitt brød! Det er best! Koster 33kr på Kiwi!

brødet ifra semper er best. fria smaker ikke godt. eddik lukta slår deg i ansiktet i det man har opp posen. mye lettere med fryst brød. kjøper bare semper da 5 av 6 spiser glutenfritt. synes ikke det er noe dyrere å kjøpe ferdig. rimi selger vel nå ferskt glutenfritt brød ettersom jeg har skjønt.

Blir nok til at jeg bare kjøper ferdig. Lettest. Men tanken på å bake sunne brød selv å fryse ned hjemme frister litt. Fria er greie i pris, resten er jo svindyrt. Og så blir jeg heller ikke helt klok på hva som er sunt og ikke.. Er jo bare fullt av stivelse?

Billigere å lage.. Baker, skjærer opp og fryser. Skal en noen plass tar en bare opp skivene og putter i matboksa :) Her har alle søskene til sambo glutenallergi.

Vi laga brød fordi det er dei einaste som smakar godt :)

Må nok prøve meg på hjemmelagd brød jeg og.. Men det er jo et hav med oppskrifter! Det som forvirrer meg mest er alle meltypene, hva er sunt/grovt, hvordan melet "oppfører" seg, hva som er best til bakst/kaker matlaging osv osv. *SUKK*

Må nok prøve meg på hjemmelagd brød jeg og.. Men det er jo et hav med oppskrifter! Det som forvirrer meg mest er alle meltypene, hva er sunt/grovt, hvordan melet "oppfører" seg, hva som er best til bakst/kaker matlaging osv osv. *SUKK*

semper mel er best uten tvil. kakene jeg baker blir både høyere og luftigere når jeg bruker semper mel. brødene blir fine og høye. så bruker semper til alt.

Jeg bruke Finax sin grove melmix, er ikke spesielt dyr. Vel 30kr og en pakke holder til 2 brød! Brødene blir luftige og saftige, og smaker helt som vanlig brød. Jeg skjærer det opp og fryser ned, så tar vi opp et par skiver til hvert måltid bare! :)

Jeg bruke Finax sin grove melmix, er ikke spesielt dyr. Vel 30kr og en pakke holder til 2 brød! Brødene blir luftige og saftige, og smaker helt som vanlig brød. Jeg skjærer det opp og fryser ned, så tar vi opp et par skiver til hvert måltid bare! :)
Hva slags oppskrift bruker du da? Vanlig, bare bytter ut melet eller? :)

Orker ikke å bake selv (har aldri funnet en ok oppskrift som jeg får til heller), syns det er like enkelt å kjøpe. Fria sine brød er jo gode, så lenge de er toasta syns jeg.. :)

Orker ikke å bake selv (har aldri funnet en ok oppskrift som jeg får til heller), syns det er like enkelt å kjøpe. Fria sine brød er jo gode, så lenge de er toasta syns jeg.. :)
Toaster alltid jeg også, men det henger igjen en rar ettersmak av fria sine brød syns jeg :P

Toaster alltid jeg også, men det henger igjen en rar ettersmak av fria sine brød syns jeg :p
ja, enig med ettersmak med mindre du spiser noe kraftig pålegg. Hehe, men jeg er så skeptisk/redd for å prøve ut nye brød. Er ekstremt kresen.. Hva liker du? :)

ja, enig med ettersmak med mindre du spiser noe kraftig pålegg. Hehe, men jeg er så skeptisk/redd for å prøve ut nye brød. Er ekstremt kresen.. Hva liker du? :)
Jeg er ganske ny på å spise glutenfritt, fikk påvist cøliaki for rett over 2 uker siden. Jeg må også ha mye pålegg på, og der er jeg kresen :P

Back
Topp