Noen her som har vært i Egypt?

**spire_nr2**

Glad i forumet
Vi vurderer å reise dit i desember med begge ungene, til Sharm el Sheikh. Skal bo på et all inclusive hotell og tenker å holde oss til det når det kommer til måltider hvertfall. Noen sier at bakteriefloraen gjør at man er dømt til å bli dårlig i magen mens mange jeg har snakket med sier at det er overdrevet og at mange reiser uten å bli syke..... Har veeeldig lyst til å dra, men ikke for enhver pris. Hvis 3 åringen vår får magesaju i en uke så er det på en måte uaktuelt[8D] Har også hørt at det finnes en såkalt drikkevaksine, noen som kjenner til den? Erfaringer generelt? [:)]

Har vært i Egypt noen ganger ja. Første gangen i Kairo i 3 uker, da fikk jeg magesjau og feber til tross for drikkevaksina, men jeg fikk nok i meg litt vann fra springen. Egypt er nok et av de verste stedene når det gjelder drikkevannsbakterier. Men jeg tenker nok at om du bestiller på et all inclusive hotell med høy standard så er sjansene mye mindre. ta forhåndsregler. Usikker på om jeg selv hadde reist med så liten baby, men nå er jeg litt pysete da [;)]

hei

kom tilfeldigvis over tråden din og måtte bare svare [:)]
vi har vært i egypt. og har også en del erfaring gjennom jobben min (reisebyrå).

Sharm el sheikh selv er jo veldig fin og strendene er himmelsk! gled dere!

når det gjelder mageproblemene så er det jo slik at de fleste av oss sliter med litt løs mage når vi reiser til egypt. det er jo pga forskjellige bakterier enn vi er vant med.

men akkurat når det gjelder hva du kan spise og hva ikke er jo veldig forskjellig.

jeg spiser f. eks. ikke kjøtt og fisk - så jeg spiste MASSE frukt, grønnsaker og salat i egypt og hadde bare bitte litt løs mage innimellom. Mange sier jo at en ABSOLUTT ikke bør spise salat og frukt osv... men jeg gjorde det hver eneste dag jeg, og det var altså ingen problem i det hele tatt.

Samboeren min derimot ble kjempe dårlig og var sengeliggende i 2 dager mens han spydde og hadde magekramper og smerter. Kan godt tenkte meg at det var kjøtt eller fisk som han ikke tålte/ikke var god, i og med at jeg var frisk som en fugl.

Det er MANGE som reiser uten å bli syk, men ønsker man å gjøre litt mer enn bare "håpe at deg går bra" så kan man jo ta visse forhåndsregler. En kan jo da f.eks. velge kjøttet godt stekt, og heller spise stekte grønnsaker istedet for salat osv. Og når dere bestiller drikke kan dere spørre om å få det uten isbiter, siden de for det meste er laget på vanlig springvann.

Men i og med at dere har all inclusive så vil dere jo for det meste spise på hotellet - og da er nok risikoen for å bli dårlig ganske liten.

Husker også at medisinen som de selger på apotekene der nede er VELDIG effektive og ikke dyre i det hele tatt. Men samtidig er de en god del sterkere enn i Norge, fikk derfor beskjed om å ta det med ro og ikke hive innpå alt for mange tabletter.

god tur [:)]

ORIGINAL: Vesla222

Har vært i Egypt noen ganger ja. Første gangen i Kairo i 3 uker, da fikk jeg magesjau og feber til tross for drikkevaksina, men jeg fikk nok i meg litt vann fra springen. Egypt er nok et av de verste stedene når det gjelder drikkevannsbakterier. Men jeg tenker nok at om du bestiller på et all inclusive hotell med høy standard så er sjansene mye mindre. ta forhåndsregler. Usikker på om jeg selv hadde reist med så liten baby, men nå er jeg litt pysete da [;)]

Er mest bekymret for treåringen egentlig, han er jo litt vanskeligere å "kontrollere", til vesla kan vi jo bare koke flaskevann til grøt/drikke og det burde være ganske trygt[:)]
Takk for svar[:)]

ORIGINAL: **spire_nr2**

ORIGINAL: Vesla222

Er mest bekymret for treåringen egentlig, han er jo litt vanskeligere å "kontrollere", til vesla kan vi jo bare koke flaskevann til grøt/drikke og det burde være ganske trygt[:)]
Takk for svar[:)]

Leste nok litt raskt gjennom innlegget ditt [:)]

Det er uansett et flott sted, Sharm kan virkelig anbefales!! Kan også anbefale Dahab (en times kjøretur derfra) på det varmeste! Fantastisk atmosfære, nydelig strand, snorklemuligheter... Der er det mest lav-budsjettsovernatting, men også et Hilton-hotell.

Takk for tips[;)]

Jeg har og vært i Sharm el sheik,og jeg ville ikke tatt med så små til sånne land,...er så mye bakteriedritt der nede,vi var dårlige begge to. Selvom om vi spiste på anbefalte restaturanter av startour :) barn blir fortere syke.Dessuten min mening så er det ikke så himla mye å se på der,bare mannfolk i telt,ingen kvinner å se i det hele tatt..vi dro kun for å se pyramidene osv.,skal ikke tilbake. Men smaken er som baken :) dere kan jo synes det er topp der:) men jeg ville tatt div vaksiner evt :) det er min mening da[:)]

Vi var i Hurghada i januar/februar for snart to år siden.
Vi hadde All Inclusive, og fikk også vite fra bekjente som jobber i reisebyrå at de anbefaler All Inclusive når man er i Egypt [;)]
Ingen av oss ble dårlige (dvs, jeg hadde litt vondt i magen en dag, men ingen diare/oppkast), så jeg følte meg trygg[:)] På hotellet vi var på bodde det flere skandinaviske barnefamilier, med unger i "barnehagealder". Vi var på ett par av de samme utfluktene som de, og merka ingenting til at de var dårlige heller - men vil tro det også kommer litt an på hva ungene er vant til av mat og sånt fra før jeg da? Og evt. om de har noen intoleranser i større eller mindre grad..

Vi trivdes veldig godt, og kunne gjerne tenkt oss å reise tilbake engang - men vi er enige om at vi ikke vil dra dit nå som Eline er såpass liten [:)] Føler at jeg nok ikke ville reist dit med unger under 3-4 år, hvertfall... Men nå er jo faktisk Sharm-El-Sheik turistifisert på en helt annen måte enn Hurghada da, så mulig jeg ville tenkt helt annerledes om Sharm-El-Sheik [:)]

Takk for mange gode svar, vi har ikke helt bestemt oss enda[:)] Mannen kjenner noen som er på det samme hotellet som vi har sett på nå, og de har barn på alder med vår minste så får avvente rapport derfra også... 

Vi var i Egypt (Sharm el sheik) for snart 2 år siden. Ble DREAD-SICK siste dagen og i tillegg på bursdagen min.
Bare vær flinke ¨bruke antibac, vask dere ofte på hendene, spes etter dere har tatt på sedler og mynter så går det nok bra[:)]

Back
Topp