Noen her som har tenkt på dåp?

Tupsi<3

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2016
Når tenker dere å døpe septemberbabyene? Før eller etter jul? :)
Redd dåpskjolen kan bli for liten om vi venter for lenge.. Lillemor i magen blir ingen liten krabat sier de.

Er ikke så ofte det er gudstjeneste i kirka her (ca en gang i mnd, da det er flere kirker i kommunen og de rullerer), så vi må nesten se litt hva vi har å velge i og finne ut hva som passer best. Men vil helst få det til før jul..... Minstemann er også septemberbaby og han ble døpt 2. juledag. Selv om det var veldig koselig, tror jeg vi styrer unna mellomjula denne gangen og heller prøver å få slappet av i jula...... :)

Uten å ha planlagt noe spesifikt, har vi snakket om november. Blir fort mye stress både i desember og januar, og synes februar blir for lenge til.

Vi spurte han nettopp... Altså gubben holdt hånda over magen og spurte... Men det var vanskelig å tolke svaret.. Han var ikke spesifikk nok i spørsmålet.. Sparket på både før og etter jul... ;-) Hmm...så tok samboeren frem mobilen og sier 4.mars.. 4mars??? Ja. Han har navnedag da... (vi skal ha navnefest) Det var en god tanke, men da passer ihvertfall ikke dåpskjolen... Vi feirer navnedag i familien, mormor er svensk :-) Vi sitter litt i tenkeboksen nå, termin er sent i september så kan med nød vente til etter jul, jeg tenkte litt på romjula for da har jo mange fri og mulighet til å komme, men hvis vi går for human-etisk seremoni så må det jo passe med når de arrangerer slikt her vi bor...

Vi skal ha humanistisk navnefest, og det arrangeres bare én gang i halvåret her vi bor. Så det blir i mars tror jeg:)

Her har de to andre vært 2 mnd, synes det var en fin tid. Men har veldig lyst til å ta 1. januar som er min dåpsdag. Har ikke luftet dette for mannen, venter til skatten er ute. Vi har heller ikke noe navn klart, så det kan jo være vi må vente... Hehe

Tenker humanetisk navnefest. Da blir det mest sannsynlig etter jul hvis vi skal ha det i nærområdet. Men vurderer også bare en koselig sammenkomst med nærmeste familien.

Vi skal ha navnefest (ikke humanetisk). Lillegutt har navnedag i januar, så kanskje vi forsøker å samkjøre med det :)

Vi har bare kommet frem til at vi skal ha et dop, men jeg syns november høres veldig bra ut.

Vi skal døpe, men usikker på når. Dåpskjolen vi har er str 4-6 mnd tror jeg. Blir nok januar, men kjipt at det da er mye snø. De andre er døpt i mai.

Jeg tenker at det blir i januar, så tidlig som mulig i den måneden. Vi får ta opp emnet igjen etter babyen er født :)

Ingenting er bestemt, tror mannen svimer av hvis jeg nevner ordet dåp. :D Tenker på det etter fødsel, men jenta vår ble døpt rett før fylte 3 mnd.

Her blir det nok enten misten av november eller starten av februar. Mannen jobber ofshore så må tilpasse oss det. Han er hjemme i jula, men tenker at det blir upraktisk og stress da mye av familien bor langt unna.. Er veldig i tvil på hva vi skal gjøre Venter vi til februar vil nok ikke dåpskjolen passe heller.. Tips?

Vi ser for oss begynnelsen i januar :) desember blir for stress og lille ef bare 2,5 må neder ca :)

Vi skal ha dåp, å tenkte i begynnelsen/midten av januar :)

Back
Topp