noen her som har rottweiler

airam83

Glad i forumet
..eller hund generelt for så vidt[:D]
er det normalt med kjempe-røytetid nå[8|]?eller er det blitt en liten feil i syklusen i og med at vinteren var så sen i år og at det har vært masse pluss grader når de EGENTLIG skulle hatt tykk pels?
virker som hun har flass også..for i pelsen er det masse hvitt støv..ser ut som hun har badet i saltvann,noe hun ikke ha gjort siden sommer..

har ikke rottweiler, men skulle bare si at de hundene er såååå nydelige!!! hvis jeg ikke hadde vært redd hunder ville jeg også hatt slik [:D]

ja de er utrolig fine[:D]har vært drømmehunden siden jeg selv var liten,og i forfjor tok jeg steget og kjøpte en[:D]angrer ikke et sekund[;)]

jeg har rottweiler.
Og han har røyta noe helt forferdelig i det siste, hadde og en teori om at han var litt "klimaforvirra" pga den milde vinteren som var ei stund. Ser ut som at det har ordna seg nå.
Men har dessverre ingen råd til deg[:)]

takk for rådet[:D][:)][:D]uff..nei begynner å bli litt urolig for at hun kanskje mangler noe stoffer eller noe..men jeg skal sende en sms til oppdrettern å høre om hun har noe mening om hvorfor dette skjer..kanksje hun har opplevd det selv en eller annen gang!

ORIGINAL: ~monicola~

Hunder røyter hovedsaklig av 2 årsaker ...
1) pga temaratur - fra vinter til sommer og fra sommer til vinter
2) pga dårlig kosthold

Pga vår "litt" spesielle vinter i år er det mange hundepelser som er LITT forvirret.
Vil tror det kan skrives på den posten, med mindre noe har skjedd med kostholdet da [:)]

nei hun spiser normalt og får samme foret idag som hun fikk av oppdretter fra hun var valp av..da er det kanskje klimaet sin skyld..det har jeg egentlig ikke vært i tvil på..men hva med "flasset" da???nå skal jeg innrømme at hun ikke har badet på noen mnd ..vi bruker å slippe henne løs på balkongen slik at hun kan få "tulltaket" sitt der ute når hun er våt og herlig,og det har ikke blitt noe av når det har vært kaldt ute

ORIGINAL: airam83

Hunder røyter hovedsaklig av 2 årsaker ...
1) pga temaratur - fra vinter til sommer og fra sommer til vinter
2) pga dårlig kosthold

Pga vår "litt" spesielle vinter i år er det mange hundepelser som er LITT forvirret.
Vil tror det kan skrives på den posten, med mindre noe har skjedd med kostholdet da [:)]

nei hun spiser normalt og får samme foret idag som hun fikk av oppdretter fra hun var valp av..da er det kanskje klimaet sin skyld..det har jeg egentlig ikke vært i tvil på..men hva med "flasset" da???nå skal jeg innrømme at hun ikke har badet på noen mnd ..vi bruker å slippe henne løs på balkongen slik at hun kan få "tulltaket" sitt der ute når hun er våt og herlig,og det har ikke blitt noe av når det har vært kaldt ute

flassing kan tyde på stress .... hunder kan begynne å flasse på sekunder de hvis de er stresset for noe
Bikkja vår blir helt flassete av å se stellebordet sitt [8|][:D]

ja det er jo som å se døden i hvitøyet når man haler fram shampoo flaska og kammen[:D]rare dyr[:)]

hihi, bare min som legger seg som et slakt på gulvet og venter på stell[:D]
nå er han ikke så glad i dusjen da, pysen min, men han elsker å bli stella på (liten homo kanskje[8|][:D])
hadde vært deilig med litt mindre hår rundt omkring, men nå er jeg så vant til dem at jeg nesten ikke reagerer på de lengre[:D]

ORIGINAL: Pelota

nå er han ikke så glad i dusjen da, pysen min, men han elsker å bli stella på (liten homo kanskje[8|][:D])
hadde vært deilig med litt mindre hår rundt omkring, men nå er jeg så vant til dem at jeg nesten ikke reagerer på de lengre[:D]

hahahaha..det ser du når han får enn liten knekk i frempoten neste gang han skal takke[:D][:D]er jeg så uheldig at jeg glemmer å lukke badøra når jeg går inn,så kommer hun inn,og så står hun og stirrer nedi badekaretog der kan hun stå en god stund,så jeg tror hun liker å bli stellt med ja[:D]begynte tidlig med dusjing,og det er jeg glad for!

ORIGINAL: airam83

ORIGINAL: Pelota

hahahaha..det ser du når han får enn liten knekk i frempoten neste gang han skal takke[:D][:D]er jeg så uheldig at jeg glemmer å lukke badøra når jeg går inn,så kommer hun inn,og så står hun og stirrer nedi badekaretog der kan hun stå en god stund,så jeg tror hun liker å bli stellt med ja[:D]begynte tidlig med dusjing,og det er jeg glad for!

Er det DERFOR han gjør det

Back
Topp