noen her som har pusset opp ett gammelt hus?

Pågangsmot og drit lei alt det gamle. Hehe.. holder på med et gammelt hus vi og ;)

JA !!! Holder på, bygd i 1954.. Å det tar tiiiiiiid :( å eg er dritt lei :(
Nå er vi nesten ferdig med stue og kjøkken, måtte ta alt fra rammen og inn, legge ny isolasjon og heler pakken, både på gulv, tak og i vegger, pluss rette opp sinnsykt skjevt tak .
Vi har nå bodd borte i 2 mnd!!! Å så hormonell så eg er så er det på nippet til at alle rundt meg får som ørene flagre :P
heldigvis lys i tunnelen nå, så m en ukes tid er vi hjemme igjen :)

da tar vi etterhvert sikte på gang, soverom og til slutt badet ;) satser på å kunne bo hjemme da.

Vi har ett stort (440m2 boa) sveitser hus fra ca 1850! Har pusset opp nesten hele huset! Men tok det meste før vi flyttet inn. Overtok huset 5sept 2011 og flyttet ikke inn før rundt st.hans 2012. Har igjen 2 stuer (som vi ikke har råd til å ta nå), kjøkkeninngangen med tilhørende liten gang i 2etg, samt noen lister og strøm i hovedinngangen!
Vi gjør det meste selv, eller med god hjelp fra min far! Har også hatt en kompis som er snekker til å hjelpe.
Så står man på så blir man ferdig:) og gled deg! For det blir så fint etterpå ;) Men skjønner godt du blir lei! Rett før vi flytta inn her holdt jeg på å spy bare jeg tenkte på hammer eller malekost:p

Gammelt og gammelt.. Har pussa opp et helt hus fra 1979/81, en hel kjellerleilighet fra 1974, og hjulpet foreldrene mine med et Sveitserhus/ Sunnmørsstove fra 1877 :) Vi er ferdige med våre prosjekt, foreldrene mine har igjen å innrede kjelleren.

åå det er nesten godt å se andre slite hehe

var masse jord under tregulvet her, bygget rett på fjell, så vi holder på å spa ute i gangen...

hus fra århundreskiftet.

har tatt stenderverk, isolert og tatt helt inn til skjelettet, drenert, men gulvet er visst mest jobb..

Vi har ett stort (440m2 boa) sveitser hus fra ca 1850! Har pusset opp nesten hele huset! Men tok det meste før vi flyttet inn. Overtok huset 5sept 2011 og flyttet ikke inn før rundt st.hans 2012. Har igjen 2 stuer (som vi ikke har råd til å ta nå), kjøkkeninngangen med tilhørende liten gang i 2etg, samt noen lister og strøm i hovedinngangen!
Vi gjør det meste selv, eller med god hjelp fra min far! Har også hatt en kompis som er snekker til å hjelpe.
Så står man på så blir man ferdig:) og gled deg! For det blir så fint etterpå ;) Men skjønner godt du blir lei! Rett før vi flytta inn her holdt jeg på å spy bare jeg tenkte på hammer eller malekost:p

Du har jo gjort det jeg drømmer om! Jeg drømmer om ett gammelt sveiser hus som jeg pusser opp til min stil:)
Har du lyst til å dele bilder?:p
Min samboer var ikke helt med på den ideen, så nå innreder vi en etasje i ett nytt hus isteden :p
Hold ut med oppusningen, det er så verdt det når dere er ferdige :)

åå er ikke dere som har villa bjorøy? (var det det bloggen het..?)

men jeg forstår deg så godt. skal ikke se en hammer etter dette på laaang tid..

ei heller spa i jord og flytte på stein (drenert med egne hender og spade...)

Vi har renovert 3!!!!!!!!!!!! gamle hus å det tok laaaaaaaaaaangt tid, vi snakker år. Er skit lei oppussing..

Du har jo gjort det jeg drømmer om! Jeg drømmer om ett gammelt sveiser hus som jeg pusser opp til min stil:)
Har du lyst til å dele bilder?:p
Min samboer var ikke helt med på den ideen, så nå innreder vi en etasje i ett nytt hus isteden :p
Hold ut med oppusningen, det er så verdt det når dere er ferdige :)

var min drøm også, litt derfor vi falt for dette gamle huset.
hadde vi visst hvor mye det var å gjøre...tror ikke vi hadde kjøpt det.. men det blir nok verdt det tilslutt!!

1940 på 220 m2. Ferdig hverken ute eller inne. Tar et og et prosjekt, størrelse etter lommebok og energi. Så nei, tror ikkeman blir ferdig :p

Vi hadde et hus fra 1952. Hadde kun loftstuen igjen inne i en grovkjeller, hadde skiftet kledning og isolert en vegg, men bli drit lei og selte ele greia, holdt ut i tre år.

Vi har renovert 3!!!!!!!!!!!! gamle hus å det tok laaaaaaaaaaangt tid, vi snakker år. Er skit lei oppussing..

3??? HUS? for å selge videre?

da forstår jeg du er lei..

vi tror ikke vi får noe verdistigning.. selv om vi har tatt alt fra skjelettet og ut. vi ga mye for det syntes vi, så regner ikke med å få noe verdistigning. men vi skal bo her da.

vi bor i et hus fra 1931. Føler at vi aldri blir ferdig på en måtte er altid noe som må gjøres. Vi har bodd her i 12 år og har tatt delvis kjøkken fikk takk i et brukt kjøkken inredning drømmen er å få helt ny. SÅ har vi malt alle vegflater, revet en veg. Byget en platting ute til å sitte på. Nå i sommer så ska vi bytte deler av kledningen, og sette inn nye vinduer, pusset opp alt i ytre gangen. Ungene deler rom siden vi ikke har fått delt romme de har i 2 enda

3??? HUS? for å selge videre?

da forstår jeg du er lei..

vi tror ikke vi får noe verdistigning.. selv om vi har tatt alt fra skjelettet og ut. vi ga mye for det syntes vi, så regner ikke med å få noe verdistigning. men vi skal bo her da.
Ja det var 3 hus vi budde i som vi trudde vi skulle bu i, 2 av husa var i samme kommune..
Ja det blir nok en god verdiauke når dokke gjer so mye ut av det, siste huset vi tok/holder på med e forventa en økning fra 2,7 til 4,5-5 i verdi, men vi bur i by da. Lykke til, hilsen en som er skit lei å bo i spon, he he

Ja det var 3 hus vi budde i som vi trudde vi skulle bu i, 2 av husa var i samme kommune..
Ja det blir nok en god verdiauke når dokke gjer so mye ut av det, siste huset vi tok/holder på med e forventa en økning fra 2,7 til 4,5-5 i verdi, men vi bur i by da. Lykke til, hilsen en som er skit lei å bo i spon, he he

vi kjøpte for 2.3 mill, men tror neppe det blir noe økning, da huset ikke er så stort. vi bor nær by vi også.

ja, er så lei av å bo slik, prøver å gjøre det beste for barna, så vasker og ordner så det ser noenlunde ut =)

vi kjøpte for 2.3 mill, men tror neppe det blir noe økning, da huset ikke er så stort. vi bor nær by vi også.

ja, er så lei av å bo slik, prøver å gjøre det beste for barna, så vasker og ordner så det ser noenlunde ut =)
Mmm, kjenner til den, det verste av alt er det at 2-3 timer etter vasken ser det like bedrete ut igjen.. Gler meg virkelig til vi er 100% ferdig, det gjenstår 2 soverom i underetasjen so jeg har vel strengt tatt ikke lov å gramme meg mer.. Vart ferdig med stove og entreen tidlegare i denne uka:)

Jeg gikk inn på tråden fordi vi har pusset opp et gammelt hus, men så så jeg at det ikke var slike som meg du ville ha svar fra... ;P Vi solgte før vi var helt ferdig, og jeg var drittlei.

Nå holder vi på å bygge nytt hus i stedet, og det skal bli helt ferdig. :D

Back
Topp