Noen her som har MS?

ORIGINAL: KISSana

ORIGINAL: Fridasinmamma

Uff da.. det der hørtes ikke noe greit ut.. Håper du får svar på hva det kan være!

Klem til deg[;)]

Det har jo ikke så mye å si bortsett fra eventuell medisinering som muligens kan hjelpe, hverdagen min er jo som den er uansett [:)]

Men få ræva i gir du [8D] Hvis du har det, og du kanskje kan hindre at det forverrer seg så er det kjempeteit å ikke få det undersøkt.

Ja, akkurat det lurer jeg litt på.. om om man oppdager det i et tidlig stadie.. er det da lettere å dempe det?

Fått legetime i morgen[;)]

Uff da.. det der hørtes ikke noe greit ut.. Håper du får svar på hva det kan være!

Klem til deg[;)]

Det har jo ikke så mye å si bortsett fra eventuell medisinering som muligens kan hjelpe, hverdagen min er jo som den er uansett [:)]

Men få ræva i gir du [8D] Hvis du har det, og du kanskje kan hindre at det forverrer seg så er det kjempeteit å ikke få det undersøkt.

Ja, akkurat det lurer jeg litt på.. om om man oppdager det i et tidlig stadie.. er det da lettere å dempe det?

Så vidt jeg har forstått er det forskjellige typer, og ene typen kan man det.
Flink du er! Og sånne aua prøver er jo bare kortvarig aua tross alt, veier mye mindre enn tyngden av å bekymre seg [;)]

hehe[;)]

Men tar MR av hodet først jeg..hehe... også vurderer jeg etter det[8D]

ORIGINAL: ehterg

Klem til deg[;)]

det prosjektet jeg var med på, var om akkurat det. Begynne på medisin innen 30 dager etter diagnose og atakk.
Resultatene fra prosjektet var veldig bra, så nå gir de medisin tidligere. ikke i alle tilfeller da.

men du skrev om en som satt i rullestol, plutselig en dag ¨så kan han kanskje "kaste" rullestolen. Kommer selvfølgelig an på hvilken type han har da.
Men ei fra Tronheim har skrevet ei fantastisk bok om MS. Hun satt i rullestol og var veldig dårlig. Fikk prøve en "ny" medisin (cellegift, gis i andre land, så den er ikke så ny), og kom seg ut av stolen, fikk et nytt liv. Har fått barn også nå.

Så fint å lese om sånne historier også[;)] aner ikke hva slags grad han har..

Jeg var innlagt på nevrologisk avdeling fra torsdag til mandag (heldigvis er jeg frisk[:D]), men snakket med en del unge mennesker med ms. Og så lenge de fikk den behandlingen de trengte, så kunne de leve et helt normalt liv sånn som oss andre. Så om man har ms og får behandling, så trenger man ikke forandre livet sitt helt[:)].

Masse lykke til

har en sviger mor med mild MS pasienter med slik opplever nok ting forskjellig så jeg hadde nok sjekket d slik at du kan få oppfølging før d blir forsent omd er d som er feil. d kan ogås hver noe bagatell som plager som de ikke har sett eller noe mer krevende uasnett så få grunndig sjekket for ingenting er verre en å hver forsent ute .

svigrmor sine symptomer er svimmelhet, musklatur svikt ( kan plutselig kollapse i beina men helt fin igjen kkurat som noen slå av strømmen i beina i 2-3 sec.) hun har også svikt i armene /hende , hun mister ting til stadighet klarer ikke å tukle med små ting eller fokusere for hendene lever sine egene liv.

er nok lurt å ta en ryggmargsprøve å få vita hva du har å ta grepet på for du kan få behandling slik at d hvertfall ikke forverrer seg mer en nødvending.

Stor klem[:)]

ville nok ha snakket med fastlegen om dette og hørt hva han mener[:)]

ORIGINAL: HomeMade2

har en sviger mor med mild MS pasienter med slik opplever nok ting forskjellig så jeg hadde nok sjekket d slik at du kan få oppfølging før d blir forsent omd er d som er feil. d kan ogås hver noe bagatell som plager som de ikke har sett eller noe mer krevende uasnett så få grunndig sjekket for ingenting er verre en å hver forsent ute .

svigrmor sine symptomer er svimmelhet, musklatur svikt ( kan plutselig kollapse i beina men helt fin igjen kkurat som noen slå av strømmen i beina i 2-3 sec.) hun har også svikt i armene /hende , hun mister ting til stadighet klarer ikke å tukle med små ting eller fokusere for hendene lever sine egene liv.

er nok lurt å ta en ryggmargsprøve å få vita hva du har å ta grepet på for du kan få behandling slik at d hvertfall ikke forverrer seg mer en nødvending.

Har bestemt meg nå.. skal få det undersøkt..Greit å få gjort det egentlig.. selv om jeg er redd for svar..

Men jeg opplever ikke svakheten i armene mine sånn som svigermoren din.. Sånn som hun har det har min kollega det og.. det må være forferdelig!

ORIGINAL: Malleleo

Har time i morgen[;)]

Men litt "redd" han skal avfeie meg.. ikke ta meg på alvor liksom.. pga helseangsten min..

Men når det er sagt så er ikke akkurat jeg den som løper ned legekontorer og andre helsesteder og får meg sjekket opp i mente.. for jeg har angst for svarene..

Og sist.. da jeg skjøne at noe var galt.. så hadde jeg jo faktisk rett.. med tanke på de hvite flekkene..

Har time i morgen[;)]

Men litt "redd" han skal avfeie meg.. ikke ta meg på alvor liksom.. pga helseangsten min..

Men når det er sagt så er ikke akkurat jeg den som løper ned legekontorer og andre helsesteder og får meg sjekket opp i mente.. for jeg har angst for svarene..

Og sist.. da jeg skjøne at noe var galt.. så hadde jeg jo faktisk rett.. med tanke på de hvite flekkene..

D går nok bra! skjønner du er redd både for å bli avfeid og å få en alvorlig diagnose. men er d ikke bedre å vite da?[:)]

Har time i morgen[;)]

D går nok bra! skjønner du er redd både for å bli avfeid og å få en alvorlig diagnose. men er d ikke bedre å vite da?[:)]

Joa.. er jo det.. men vipper litt her.. ikke så lett.. ikke når man har helseangst også.... får jeg diagnosen så er jeg sikker på at jeg kommer til å bli værre.. bare fra det psykiske.. påkjenningen...

[8D]

Back
Topp