Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
6 uker på vei når jeg mista. Symptomene forsvant dagen før jeg begynte å blø.Hvor langt på vei var dere når dere mistet, hvilke symptomer hadde dere i forkant/etterkant?
Hilsen en som er ganske bekymret for å miste..
Var ca 6 uker sist jeg mistet. Hadde hele tiden hatt murringer (har også det nå, er 6+0 idag). Men mensensmertene tok seg betraktelig opp i det jeg mistet, begynte å blø kanskje 1 time etterpå.
Det er nok ganske mange her som har mistet, av og til kan det nok føles litt overveldende. Det ér veldig vanlig å miste, men det betyr heller ikke at det skjer med alle.
Har mistet to ganger, en MA i uke 8 og en SA i uke 6. Mistet symptomene noen dager før på MA, men ble ikke oppdaget før TUL. Ved spontanaborten hadde jeg luftsmerter (trodde jeg) før blødningen kom. Tror symptomene på at noe går galt er like vanskelig å tolke som symptomene på at alt er bra. Dessverre
Jeg har mistet :
2015: Utvikling stoppet 7+2 (fant det ut først på TUL i uke 12)
2019: Utvikling stoppet uke 6 ish. Var på Ultralyd i uke 6, de mente jeg var kommet kortere, men det vet jeg 100% jeg ikke var og neste uke hadde hjertet stoppet.
2020: Nå.. Jeg er i dag 6+4, skal på UL på mandag. Ganske sikker på at jeg ikke er gravid lenger. Ingen følelse av å være gravid i det hele tatt.
Har mistet 5 ganger på rad. Første var en sa i uke 9. Spottet brunt et par dager i forveien før det startet. Andre var en ma i uke 16. Våknet om morgenen og kjente meg helt annerledes enn dagen før. Hadde ikke vært oppe om natta for å tisse, spiste masse til frokost og kjente at magen var helt stille. Ul bekreftet at han var død.
Neste var ma i uke 12. Skjedde omtrent som den i uke 16.
Så fikk jeg oppfølging fra fertilitetsklinikken, med medisiner og tidlig ul. Kom på ul i uke 7, satt tilbake en uke.. begynte å blø dagen etter. Samme skjedde gangen etter - men da tok det to uker før jeg aborterte.
Denne gangen var jeg på ul nå på mandag i uke 7. Embryoet var riktig antall uker og hun mente det var liv, selv om det var vanskelig å se hjerteslag. Så nå bare venter jeg. Ny ul om en drøy uke.
Har mistet 7 ganger... 6 sa og 1 MA.. På de 6 sa begynte jeg bare å blø litt med begynnende smerter alle rundt uke 6. Hadde ma i uke 9 i høst og da hadde jeg ingen symptomer på at noe var galt..
Hei! Jeg har ikke lyst til å lage en egen tråd men heller legge igjen et beskjedent farvel og takk for meg! Jeg mistet i uke 8 (7+6) nå 3 april. Det ble en MA på meg. Jeg er førstegangs gravid og er litt stressa for hva som skjer på fredag, da jeg har vært på sykehuset i dag å fått med meg abort tabletter hjem. Det kommer naturligvis en del spørsmål med dette. Jeg ønsker å høre fra dere med erfaring ifra dette. Jeg har allerede googla meg grønn og blå men er ikke helt fornøyd med de artiklene jeg fant.
Kan noen være så snill å fortelle meg hvordan det gikk for dere? Kan jeg vente meg mye smerter? Burde jeg sitte på toalettet? Stå i dusjen? Ligge i sengen? Er alle erfaringer individuelle eller er det noen likheter? Tok det lang tid? Med tanke på blødningen og smertene? Er det noen tips man ikke tenker på som evt kan hjelpe?
Jeg er en «viter» og derfor føler jeg et behov for å vite litt i forkant
Jeg vil avslutte med å si at jeg er veldig glad på deres vegne! Jeg tar meg selv i å gå igjennom innlegg her i etter tid, å blir like glad når jeg fortsatt ser «kjente» navn! Jeg ønsker dere masse lykke til videre! Gled dere stort til November!