noen her som har kanin (er)

lille iskaffe

Forumet er livet
Lurer på om de sturer og sånn hvis de er alene, har dere en eller fler sammen? Vi skal ha det men lurer på om vi skal kjøpe en eller to.

Det beste hadde nok vært om du hadde hatt to stk, men ta to av samme kjønn da  [;)]

Kaniner lever alene i naturen også..De kan bo flere i samme jordhaug,men ha hvert sitt hull.

Veldig ofte så dreper kaninen hverandre når de bor i samme bur. Mor dreper også barna sine når de er kommer i en viss alder.

Dette var informasjonen jeg fikk da mine 2 kaniner gikk til angrep på hverandre og jeg ikke kunne fatte hvorfor. Var en oppdretter av kaniner som fortalte meg dette.

Han sa at det beste jeg kunne gjøre var å ha de adskilt,men gjerne ved siden av hverandre i bur. Men hver sitt territorium liksom.

vi har 2 små kaniner .... håper virkelig de er av forskjellige kjønn[&:]

jeg ville gått for 2 sammen...de er skikkelige sosiale dyr

ORIGINAL: Neathey

Kaniner lever alene i naturen også..De kan bo flere i samme jordhaug,men ha hvert sitt hull.

Veldig ofte så dreper kaninen hverandre når de bor i samme bur. Mor dreper også barna sine når de er kommer i en viss alder.

Dette var informasjonen jeg fikk da mine 2 kaniner gikk til angrep på hverandre og jeg ikke kunne fatte hvorfor. Var en oppdretter av kaniner som fortalte meg dette.

Han sa at det beste jeg kunne gjøre var å ha de adskilt,men gjerne ved siden av hverandre i bur. Men hver sitt territorium liksom.

Hvilen alder da?

vi har hadd kanin en stund, å har erfart at de har det best alene. har sikkert noe med forskjellige raser å gjøre, men de vi har hadd har likt seg best alene. uansett om de har vært søsken og har vokst opp sammen. kosen men hissig:)

Det husker jeg ikke...kvittet meg med våre 2 da det var slosskamp hele tiden og de skadet hverandre til blods.

Men vil si at de var kompiser i alle fall 2 år før jeg gav dem bort og da var det aldri noe tull.

Vet om flere som har endt opp med en død kanin i buret pga samme tingen.

Men har også hørt om flere hvor det har gått bra[;)]

Men har du en sterilisert hokanin og en hannkanin sammen, vil hannkaninen parre og parre og parre og slite ut hokaninen(selv om det ikke blir barn av det) Det er vell tett opp til dyremisshandling[8|]

Så jeg vet ikke hvilke kjønn du bør kombinere...

Hva med å heller kjøpe marsvin...de kan du ha samme tror jeg og de er så utrolig artige. Mye mer selskap enn en kanin hører jeg dem sier[8|]

Vi har to hermeliner, en hun på snart 2 år, og en hann(kastrert) på snart 3. De har bodd sammen etter at hun hadde sitt første kull og han ble kastrert. Vi hadde dem i hvert sitt bur ved siden av hverandre, men ute sammen, og etter hvert begynte de bare å hoppe inn i samme bur, og stura kjempemasse hvis vi skilte dem. Det er mye arbeid med kaninene ja, som en over her nevner. Våre er stuerene, så de hopper inn i buret,og går på doen sin og gjør fra seg, men det har gått en del lamper og div. når vi ikke har fulgt nok med,og de har fått tilgang på ledninger.. [&:]

Jeg har 2 hanner, de er i hvertsitt bur.Det går kjempe fint. Skal du ha to i samme bur bør du ha hunn og hann, men da MÅ du kasterere eller sterilisere en av dem. Ellers så har du plutselig mer enn 2, søstra mi hadde hunn og han i samme bur og de fikk nye unger sånn ca hver 6 uke. Så det var et strev med å få gitt de bort.

vi har en engelsk vedder(ikke dverg) og to marsvin
de dyra går ihvertfall godt ilag ;)
har selvfølgelig eget bur til kaninen..men de leker ilag i stua hele dagen.
har hørt at man ikke skal ha 2 kaninhanner ilag..

kaninen vår tror æ har det godt selv om den er alene..sosial,glad,nyskjerrig og blank i pelsen

Fint med to, så lenge de ikke kan bli flere [;)]
Bare ikke sett de sammen med marsvin, mange..inkl dyebutikker, setter kanin og marsvin sammen..de blir jo venner og har det fint. Men pga visse sykdommer skal de da ikke bo sammen. Som Ictj sier, hun har separte bur.

Back
Topp