noen her som gir Nutramigen til barnet???

Annaliisa

Andre møte med forumet
Mari har fått Nutramigen nå i mer enn en måned. Hun er 6,5 måneder gammel (født 3 mnd for tidlig). Fikk morsmelk før, men ble plutselig veldig løs i magen/hadde grønn avføring og gråt veldig mye/rumlet i magen og tilslutt gikk hun ikke opp i vekt. Nå går det helt fint, diare forsvant i løpet av en uke da vi begynte med Nutramigen. Prøvde igjen med min melk, men hun fikk bare diare igjen. Prøvde å unngå melkeprodukter selv, men hjalp ikke det heller.Så legen mente at hun mest sannsynlig ikke tåler laktose/melkesukker. Nå har jeg begynt å gi henne litt maisgrøt i melken-gått fint så langt.Skal på kontroll på tirsdag.
Hadde vært fint å høre om det var andre her som gir barnet Nutramigen og hvorfor? Hvordan begynte dere med annen type mat?
mange spørsmål, hehe ;)

ja,har brukt nutramigen,prosobee og profylac til to av barna.
mat har vi lagd selv ettersom de begynte med det.
på apoteket får du hefter med oppskrifter om de forskjellige mme [:D]

hvor får man kjøpt nutramigen.. har prøvd å få tak i, men finner ikke..

ORIGINAL: harmonia

hvor får man kjøpt nutramigen.. har prøvd å få tak i, men finner ikke..

Hei!
Får kjøpt på apoteket. Går jo an å bestille om de ikke har det inne. Mari fikk det på blå resept nå, blir dyrt å kjøpe selv.

ORIGINAL: Annaliisa

Mari har fått Nutramigen nå i mer enn en måned. Hun er 6,5 måneder gammel (født 3 mnd for tidlig). Fikk morsmelk før, men ble plutselig veldig løs i magen/hadde grønn avføring og gråt veldig mye/rumlet i magen og tilslutt gikk hun ikke opp i vekt. Nå går det helt fint, diare forsvant i løpet av en uke da vi begynte med Nutramigen. Prøvde igjen med min melk, men hun fikk bare diare igjen. Prøvde å unngå melkeprodukter selv, men hjalp ikke det heller.Så legen mente at hun mest sannsynlig ikke tåler laktose/melkesukker. Nå har jeg begynt å gi henne litt maisgrøt i melken-gått fint så langt.Skal på kontroll på tirsdag.
Hadde vært fint å høre om det var andre her som gir barnet Nutramigen og hvorfor? Hvordan begynte dere med annen type mat?
mange spørsmål, hehe ;)

Jeg hadde nesten samme problem med eldste gutten min. Han tålte ikke morsmelk og fikk nutramigen på blåresept. Men han var ikke plaget med diare, men sprut brekkninger. ¨Nå er han snart 8år og har nettopp vært inne for å ta prøver av magen og tarmen fordi de mistenker cøliaki.

ORIGINAL: mb

ORIGINAL: Annaliisa

mange spørsmål, hehe ;)

Jeg hadde nesten samme problem med eldste gutten min. Han tålte ikke morsmelk og fikk nutramigen på blåresept. Men han var ikke plaget med diare, men sprut brekkninger. ¨Nå er han snart 8år og har nettopp vært inne for å ta prøver av magen og tarmen fordi de mistenker cøliaki.

hei:)

Det er slitsomt med alt slags undersøkelser og sykehuset generelt, men er jo viktig å få vite hva som er problemet. Og samtidlig skremmende å få vite. Med Mari mener de at hun ikke tåler laktose, men det er ikke mulig å finne ut av det helt sikkert.Nå prøver vi å begynne forsiktig med mais/ris grøt og håper at det går bra.
Hadde han problemer med å legge på seg?

Back
Topp