Noen her som gir blod?

Escuro

Forumet er livet
Hvilket sykehus hører dere til, hvor lenge har dere gitt, og *hostkremt*..får dere "premie"? [8D] (isåfall hva?)

Jeg gav første gang på fredag. Ble godkjent for 2 år siden, men pga svangerskap og fødsel ble det litt sent. Gir ved Haukeland og fikk ikke premie. Jeg som sååå sårt trenger kaffekopper [:D][:D][:D]

ja. gitt siden i sommer. får "premie" hver gang ja [:D] hører til sykehuset østfold. får velge selv hva vi får. alt fra håndkler til vinglass

Mannen gir, og ja, han kan ta med en premie, men han får seg ikke til å gjøre det...Han sier han gjør det for å hjelpe,å ikke for å få gave[:)]

Tilhører sykehuset i vestfold (men gir ikke nå pga graviditet) får velge "premie" selv.

Har gitt siden jeg var tja 20 eller noe sånt kanskje. Er 26 nå.
Hører til Sykehuset i Vestfold.

I begynnelsen så samla jeg på flotte biri rødvinsglass, men nå skal jeg bare gi 50 kr til sykehuset[:)]

Nå minte du meg på at jeg må melde meg opp igjen etter endt amming[:)]

Jeg meldte med for over ett år siden, men har ikke hørt noe[&:] Også med en SA og nå en graviditet, så har jeg ikke sjekka opp hva som har skjedd heller egentlig. Men jeg er Rh negativ, så vil tro jeg er litt "atraktiv" blodgiver om dere skjønner hva jeg mener. Jeg har tenkt til å melde meg igjen etter endt svangerskap og amming[:)]

ORIGINAL: *mumfie*

Gir på haukeland! Får stempel, og etter 6 givninger kan man vel velge en premie

Aki, ingen kaffekrus med det første altså [8D]

Må for ordens skyld føye til at det er ikke derfor jeg gir, hehe. Er organdonor også, og der får man iallfall ikke en dritt igjen, haha [:D]

Har gitt blod i et par år, men pga graviditet og amming skal jeg vel ikke i gang før neste år igjen.
Er Rh Negativ så er ganske så ettertraktet.. Jeg gir stort sett ved Blodbanken i sentrum (Røde Kors huset), men har også blodbuss som kommer til jobben..

Jeg velger IKKE gave.. Gir heller "mine" 50 kroner til Kreftforeningen..
Mulig jeg er rar, men synes det blir litt smålig å ta med seg noe i "premie".. Er ikke derfor jeg gjør det..

ORIGINAL: Leahsinmamma

Har gitt blod i et par år, men pga graviditet og amming skal jeg vel ikke i gang før neste år igjen.
Er Rh Negativ så er ganske så ettertraktet.. Jeg gir stort sett ved Blodbanken i sentrum (Røde Kors huset), men har også blodbuss som kommer til jobben..

Mulig jeg er rar, men synes det blir litt smålig å ta med seg noe i "premie".. Er ikke derfor jeg gjør det..

visste ikke at sånt noe gikk ann jeg? her får vi bare beskjed om å velge oss noe fra hylla, aldri fått informasjon om at vi kan gi penger til sykehuset eller foreninger osv?

ORIGINAL: 3xS

visste ikke at sånt noe gikk ann jeg? her får vi bare beskjed om å velge oss noe fra hylla, aldri fått informasjon om at vi kan gi penger til sykehuset eller foreninger osv?

Vet ikke om det funker annerledes andre steder, men de burde vel informert om det hvis det var et alternativ tenker jeg..
I Oslo er det iallefall mange forskjellige organisasjoner man kan gi til..

Nei, men skal melde meg med en gang jeg kan......To tette graviditeter og en blodoverføring gjør vel at jeg er i karantene en stund til tenker jeg.....

Pappa ga i mange år, før han måtte stoppe pga en utenlandstur(jordomreise...) Men han fikk litt forskjellig, med blodbank merke på......

ORIGINAL: 3xS

Vet ikke om det funker annerledes andre steder, men de burde vel informert om det hvis det var et alternativ tenker jeg..
I Oslo er det iallefall mange forskjellige organisasjoner man kan gi til..

skal spørre neste gang jeg er der jeg [:)] for det er liksom ikke superviktig å få med meg en t-skjorte eller en skål hjem hver gang..
også syns jeg ikke du skal kalle oss smålige som har tatt med premier, for som sagt så tror jeg ikke det er noe alternativ alle steder

jeg gir blod og skal gi for første gang etter fødsel på torsdag. har vært blodgiver siden jeg var 19 år. Hører til SUS, men her som jeg bor har vi tapping på røde kors husa. Her får vi premie hver gang. Vi kan velge mellom krus, glass, t-shirts, sitteunderlag, kjølebag, toalettveske, lommelykt, paraply, capser, sokker, vinglass+++.
Jeg er med som frivillig når de har tapping her hos oss. Så en gang i mnden er jeg med og setter ut gaver og krysser av for hvem som kommer. Er mye arbeid med det, men stortrives med det.

Gir blod på St.Olavs. (har nettopp litt blodgiver, har gitt blod en gang)
Får premie eller man kan velge å gi pengene til sykehuset (tror det er barneavdelingen, men er ikke sikker)

Gir blod ved Ahus, gjorde det for første gang for snart en måned siden.

Jeg fikk beskjed om å ta noe fra skapet så da gjorde jeg det.. En mummi-kopp til sønnen min[:)]

Ja.. Lite lokalt sykehus, 4 ganger i året..

Har fått meg en samling av vinglass og nå samler jeg på mummi-koppene..

Ja, har gitt i ca. 10 år minus barselperiodene. Får premie, aldri blitt spurt om å donere penger i stedet... Sarpsborg Sykehus [;)]

Nå har jeg hørt det også... Blodgivere smålige...??[8|]

ORIGINAL: forvirretmor

Nå har jeg hørt det også... Blodgivere smålige...??[8|]

Javisst, det er KUN derfor jeg gir blod.. For å få lov å gå rundt med semidårlige produkter med blodgiverlogo på [:-]

Back
Topp