Noen her som er Jehovas?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Er dere født inn i det eller har dere "blitt det med åra"

Hva er deres syn på Jehovas vitner? (dere andre altså)
Jeg vet veldig lite om det, så jeg skulle gjerne fått en liten innføring[8D][:D]

Vel, Jehovas Vitner og Mormonere regnes jo ikke som kristne av andre kristne. Blant annet fordi de har egne bibelversjoner og mange egne skikker. Mormonere regnes jo som en sekt. Jeg synes det er veldig trist for de som er JV og Mormonere at de er det. Håper de får øynene opp en dag. 

men de tror på samme gud som en kristen, men de tror ikke på Jesus?

Har en venninne som over natta har blitt Jehovas og hun prøver å omvende meg da...

Men, hva har de "lov" til og ikke lov til??

ORIGINAL: alruto

Jeg er et av jehovas vitner[;)]Kan svare mer i kveld når jeg har bedre tid[:)]

Og en ting:det er ingen som blir "jehovas" over natten[:)]

ja, send meg gjerne en pm om du vil
Neida, ikke over natten. Men det er så mye som skurrer da. Vil gjerne vite litt! På forhånd tusen takk[:)]

Mannen min er født JV, men gikk ut da han var rundt 22 eller noe. 

ORIGINAL: *Meya*

en kort innføring??[:)]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

ORIGINAL: *Meya*

en kort innføring??[:)]
Jeg vet egentlig veldig lite om det [8D]  Jeg trodde helt til jeg møtte mannen min, at JV ikke kunne jobbe fordi de ikke kunne betale skatt, men det var bare tull hehe.

Eneste som skuffer meg, er at svigers ikke vil lære om vår tro, og ikke vil høre, ikke vil vite, hvorfor vi gjør ting slik vi gjør det...

Vi har noen jehovas vitner som jobber i min bhg. De får fritak fra alt som har med jul og bursdag å gjøre. Synes det er helt feil. Da skulle de ikkje jobbet i barnehage iallefall.

De har andre fester i året utenom jul og bursdag. Reiser gjerne til utlandet i jula og koser seg med familien.

De holder veldig godt sammen, er det 1 som trenger hjelp til noe så er det alltid 10 som stiller opp. Det kunne vi blitt flinkere til. Men vet ikkje om alle er slik da. De bygger gjerne ett hus fra grunnen av i løpet av sommeren. For det er kanskje 100 stk innom å hjelper.

Familie er veldig viktig for de.

Jeg var med på en gudstjeneste eller hva jeg skal kalle det en gang pga en skole oppgave, må si jeg var en smule sjokkert.. Var også en dag med en familie som er JV, kjempe hyggelige folk, men noen holdninger synes jeg ikke hører hjemme noen plass..
Ble nesten litt skremt, og kunne ikke tenke annet enn at folk virker veldig hjernevasket.
De hadde et rollespill på scenen hvor en spilte JV som går fra dør til dør og en som spilte en utenforstående med litt "problemer", og det hele utspilte seg i stua til den som skulle bli omvendt.

Heldigvis er jeg ikke Jehovas, dessuten så sier de jo at det er plass til ett max antall av de i paradis, hvorfor gidde å bli jehovas når man ikke får plass i paradis alikevel...

såpass. Jeg har en venninne som har LITT å leve opp til ja...
Lurer på om hun vet alt jeg?[8|]
Klart at om hun velger å gå den veien må jeg jo bare respektere det, men jeg kommer ikke til å tillate mer preking da..
Og hun må også respektere min tro[;)]
Blir uvant assa for vi har liksom alltid sittet "i samme båt", trodd på de samme tingene, hatt de samme interessene og alltid søtta hverandre i valgene vi tar.[8D]

Oi, jeg er en stor synder ifølge Jehovas iallefall[X(]

Men eh... De vil ikke at folk skal lese tekster som er kritiske til Jehovas? Er det ikke litt greit å få meg seg hva som skjer både negativt og positivt?

Og hva menes med normale seksuelle aktiviteter? Er ikke det en personlig oppfatning? For noen er det normalt å knulle oppover sidelengs på tvers av gulvet, liksom[8D]

Oh, må legge til at jeg bor rett ved Rikets Sal. De har det ALLTID ryddig og fint, ALDRI noe bråk. De ler ikke engang. Ikke engang barna. Så de er ganske flotte naboer[:)]

Klart at om hun velger å gå den veien må jeg jo bare respektere det, men jeg kommer ikke til å tillate mer preking da..
Blir uvant assa for vi har liksom alltid sittet "i samme båt", trodd på de samme tingene, hatt de samme interessene og alltid søtta hverandre i valgene vi tar.[8D]

Hun kommer nok til å respekter din tro.Men det kommer til å være naturlig for henne  å prate om det hun lærer.

ja det er jo klart hun skal få lov til. Men hun har liksom "sett litt ned på meg" etter at hun fikk for seg dette da. At jeg bør gjøre sånn og sånn for å være et godt menneske og at det ikke er for sent for meg enda.. Sånne ting. Det er bare veldig snålt for meg. men jeg vender meg jo helt sikkert til det [;)]

Hun kommer nok til å respekter din tro.Men det kommer til å være naturlig for henne  å prate om det hun lærer.

ja det er jo klart hun skal få lov til. Men hun har liksom "sett litt ned på meg" etter at hun fikk for seg dette da. At jeg bør gjøre sånn og sånn for å være et godt menneske og at det ikke er for sent for meg enda.. Sånne ting. Det er bare veldig snålt for meg. men jeg vender meg jo helt sikkert til det [;)]

Det er ikke det at det er noe nytt for dere begge da? Det er nok sikkert vanskelig for henne å "bli en annen"(i mangel på et bedre ord[:-])også..jeg har studert i snart 8 år,og først nå er det 100% naturlig for meg å prate om det(pga andres fordommer og det er naturlig å ha menneskefrykt). Hun skal(og gjør nok ikke det heller)ikke se ned på deg,men hun lærer nå en annen måte å være på,og det er helt naturlig å ville prate om det til andre!

Akkurat den dynamikken er jeg veldig godt kjent med hehe [8D]

Det er ikke det at det er noe nytt for dere begge da? Det er nok sikkert vanskelig for henne å "bli en annen"(i mangel på et bedre ord[:-])også..jeg har studert i snart 8 år,og først nå er det 100% naturlig for meg å prate om det(pga andres fordommer og det er naturlig å ha menneskefrykt). Hun skal(og gjør nok ikke det heller)ikke se ned på deg,men hun lærer nå en annen måte å være på,og det er helt naturlig å ville prate om det til andre!

ja det er jo klart at vi ikke skal støte henne ut! det er en av mine aller nærmeste. men vi vil jo heller ikke at hun skal forandre seg. Og ikke bare det, men jeg/vi er litt usikre på hva motivene hennes er da! For det gikk fra å for en mnd siden meditere og be til universet om lys og kjærlighet til å gå bibelskole og brenne alt som har med det alternative å gjøre.. Og ikke ville høre når vi snakker om sånt.

men det er vel noe som går seg til
Så på "lovene" Og om det er sånn hun må leve er det mye hun må forandre. og det vil komme til å bli ganske tøft for henne
Hvordan er Jehovas til å støtte da?

Jeg skal innrømme det at jeg alltid har sett på Jehovas som litt "sekt"lignene grreier jeg da[&:] (men jeg vet jo ikke noe om det, det er derfor jeg spør siden jeg må forholde meg til dette fremover, sannsynligvis)

Hun er begynt å studere?(Du sier bibelskole..) Hvordan skjedde det?Kom det folk på døren hennes eller har hun annen familie som er jv?

hennes ekssvigermor, farmoren til sønnen hennes er Jehovas. Hun er nok ganske tolerant da. Mye greier der. Men det er nok hun som er inspirasjonskilden[;)] Veldig hyggelig dame hun altså[:)]

ja det er jo klart at vi ikke skal støte henne ut! det er en av mine aller nærmeste. men vi vil jo heller ikke at hun skal forandre seg. Og ikke bare det, men jeg/vi er litt usikre på hva motivene hennes er da! For det gikk fra å for en mnd siden meditere og be til universet om lys og kjærlighet til å gå bibelskole og brenne alt som har med det alternative å gjøre.. Og ikke ville høre når vi snakker om sånt.

men det er vel noe som går seg til
Så på "lovene" Og om det er sånn hun må leve er det mye hun må forandre. og det vil komme til å bli ganske tøft for henne
Hvordan er Jehovas til å støtte da?

Jeg skal innrømme det at jeg alltid har sett på Jehovas som litt "sekt"lignene grreier jeg da[&:] (men jeg vet jo ikke noe om det, det er derfor jeg spør siden jeg må forholde meg til dette fremover, sannsynligvis)

Hun er begynt å studere?(Du sier bibelskole..) Hvordan skjedde det?Kom det folk på døren hennes eller har hun annen familie som er jv?

Haha,mange har gjort masse rart med en gang de begynner å studere[8D]Jeg brant opp en hel serie med mankell bøker,unni lindell osv - alt skulle ut[:D]Min søster ble dritsur for hun ville ha de,men det tenkte jo ikke jeg på den gang...Og jeg kastet alle gullkorsene mine(var gull for flere tusen kroner-har jo aldri turd å si det til min mor[:D]) Men det er bare døde ting,det betyr ikke noe..

Endringene kommer ettehvert.Man ønsker å leve etter bibelens normer og da er det naturlig å endre seg.(Språk,moral osv)Folk som blir kjent med meg aner ikke at jeg er et jv om jeg ikke sier det.Jeg er helt normal[;)] Jehovas vitner er veldig opptatt av at alle skal ha det bra,og en av tingene som blir terpet på er å være der for de som trenger det..

Min man feks er ikke et av jehovas vitner,men blir veldig innvolvert av de andre i menigheten. Nestekjærlighet er et av de viktigste budene vi har.

Jehovas vitner er ingen sekt[:)] Og alle møtene våre er offentlige,ingen hemmeligheter hos oss[:)] 

Er det ikke kjedelig å aldri feire bursdager og jul?

ORIGINAL: Krøllo

Er det ikke kjedelig å aldri feire bursdager og jul?

Nå er ikke jeg JV men vi feirer heller ikke jul og bursdager, og bursdager var vel noe av det som var vanskeligst å slippe. Julen gikk greit, men bursdager og 17. mai satt laaangt inne. Sammen med musikken [8D]

Back
Topp